Achterruitverwarming stoort op radio

Forumindex Forums Modellen Astra Achterruitverwarming stoort op radio

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    RemijmNL

Ik heb van de zomer een astra g gekocht uit 2000. Er zat nog een originele opel radio in met casettedek, niet erg hip, dus die heb ik vervangen voor een sony radio met cd speler en usb en bluetooth en alles erop en eraan. Niet omdat ik dat allemaal nodig had, maar gewoon omdat het kon.
      In ieder geval heb ik 9 van de 10 keer gewoon de radio aan staan. Nu merk ik sinds een week of twee dat de radio begon te storen. In eerste instantie had ik er geen erg in waar het aan lag, tot ik tijdens het rijden besloot om de achterruit verwarming uit te zetten. Wanneer deze niet ingeschakeld is heb ik geen storing. Mijn conclusie, de achterruitverwarming, of de aansturing, stoort op de antenne van de radio.
      Noodgedwongen maak ik nu gebruik van de extra opties die mijn radio bied, namelijk de CD speler en de USB poort, om toch fijn naar muziek te kunnen luisteren. Maar de radio zelf moet ook storingsvrij kunnen werken. Ik heb geen idee waar ik die storing precies moet zoeken, dus vraag ik mij af of er hier meer mensen zijn die hier last van hebben. En waar zij een eventuele oplossing gevonden hebben. Ik heb al wat gegoogled, maar dat leverde eigenlijk alleen resultaten over een defect in de achterruit wanneer die tevens als antenne functioneert. Bij mijn astra zit er nog gewoon een losse antenne op het dak, dus dat zal het probleem niet zijn. Iemand tips?

Neut3.24

Ik zou is kijken achter op de radio en op de plek waar de ontvangantenne zit, misschien ligt er bedrading bloot of knel.

is maar een idee, bij mij was de antenne verwijderd incl kabel van achter naar voor. heb nu een antenne van halfords voor op de vooruit, aan de binnekant. werkt perfect. was sneller gedaan dan een nieuwe antenne kopen en kabel trekken.
        succes

JFHSas

Kijk eens naar de afdichting/isolatie tussen antennevoet en dak. Daar zit een zwarte kunsstof afdichting die op zeker moment gaat verteren. ze zijn helaas niet los te koop:(

RemijmNL

Die afdichting is inderdaad niet meer helemaal heel zoals het hoort, dat had ik al in de gaten. Misschien dat daar het probleem zou kunnen zitten. Heb er niet aangedacht dat ik zo storing zou kunnen krijgen door de achterruitverwarming.
            Ik zal van het weekend ook eens de radio eruit halen en erachter kijken. Eens zien hoe het daar zit.

Blue-Dragon
            Deelnemer

Misschien ligt de antennestekker achter de radio eruit.:hmmz

RonaldH

Dan ontvang je niks, ook niet of je wel of niet je achterruitverwarming aan hebt

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.