Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › achterruitenwisser
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2011 om 19:19 #17241737
Hoi,
Van mijn Kadett Caravan doet de achterruitenwisser het helaas niet meer.
Nu heb ik al in boekje gekeken op welke zekering/relais deze zit, maar kan het helaas niet vinden.
Heb ook gemeten of er spanning komt bij de ruitenwissermotor, maar dat is niet het geval.
Iemand een idee welke zekering/relais ik na moet kijken???
23 september 2011 om 14:05 #17922723je kan toch gewoon alle zekeringen ff nakijken..
23 september 2011 om 16:29 #17922722Misschien wel je contactpuntjes in je klep die smerig zijn.Of de messing plaatjes op de auto zelf.
gr Marcel.25 september 2011 om 20:14 #17922724Zekeringen in zekeringkast zijn goed, ik weet alleen niet welk relais bij achterruitenwisser hoort. En aangezien mijn zekeringkast niet geweldig vast in dash zit, wil ik niet teveel aan die relais zitten te trekken en drukken om ze te vervangen.
Dus daarom de voorkeur om direct de goede te pakken, zit achter bij de voorste wissers op?
Contactpunten zitten er niet bij Kadett in tussen carosserie en achterklep, zit kabelboom tussen, bedrading lijkt ook goed te zijn……
25 september 2011 om 20:49 #17922725weet je dat zeker johan?
of de kabelboom goed is?
en achter zit vaak niet bij de voorste op is een vaak zekering apart..
zit het ook niet in de schakelaar van de ruiten wisser?
heb je dat ook al gemeten?
of moet de kadett voor de apk??
gr bertje :agent
27 september 2011 om 20:55 #17922721@crazijbertje wrote:
weet je dat zeker johan?
of de kabelboom goed is?
en achter zit vaak niet bij de voorste op is een vaak zekering apart..
zit het ook niet in de schakelaar van de ruiten wisser?
heb je dat ook al gemeten?
of moet de kadett voor de apk??
gr bertje :agent
De APK was afgelopen augustus geen probleem, al begint de bodem hier en daar wat plekjes te krijgen, niets verontrustends nog hoor…..
Achterruitenwisser is blijkbaar niet verplicht, of ze hebben het gemist. Maar ik vind wel makkelijk als ie het doet, haha!! Het ontbreekt me ook nog steeds enorm aan tijd, dus ben er ook nog niet echt mee bezig geweest.
28 september 2011 om 08:01 #17922720Meestal is gewoon de motor kapot, of zit het tandwiel vast.
Beste wat je kan doen is even de bekleding los halen, multimeter of een testlampje op de aansluitingen van de motorzetten. En dan heel effetjes je achterwisser aantikken.
Als alles goed is krijg je dan stroom/gaat ‘t testlampje aan. Als ‘t niet goed is, heb je ergens een breuk OF de relais van de achterwisser is kapot.
Nu weet ik dat hij bij de Corsa-A linksachter bij de achterlichten zit (Een grijze). maar waar hij bij de kadett-e zit? Ik vermoed in de zekeringkast.
Verwissel die eens :) Ze zitten in alle astra’s, zijn blauw van kleur in de astra-f. :)
Meestal blijft ‘t bij zulke kleine dingen. Als het wat ernstiger is, dan is de stekker van de kofferklep kapot, deze zit voorbij het rubber van je achterklep naar het chassis (erin dus).
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.