achterruiten wisser motor vervangen zafira a

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) achterruiten wisser motor vervangen zafira a

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    djplan
    Deelnemer

ik vraag mij af of het moeilijk is om een achter wisser motor te vervangen?
      van mij zafira a opc die gaat alleen 1 keer heen en dan 1 keer terug tot de helft van de ruit daarna weer 1 keer door naar onder dus die motor is gewoon helemaal klaar denk ik, alsof er geen kracht meer erin zit.
      is deze motor snel te vervangen of is het best moeilijk werk ?
      voor ruitenwisser doen het perfect trouwens dus ik denk niet dat het aan het schakel mechanisme ligt
      iemand tips of een uitleg ?

Haasje17
      Moderator

Even met een trox schroevendraaier het binnepaneel van de kofferklep demonteren.
        Dan ruitenwisser eraf, 3 schroefjes uit het motortje en hij is eraf.

Ruitenwisser demonteren is meestal het lastigste.

Dolby
        Deelnemer

Bij mij werkt de achterruiten wisser wel goed. Maar komt ook niet 100% terug. Blijft +/- 5cm voor het einde hangen. Met de hand duw ik hem weer netjes terug. Maar wanneer je hem aanzet gaat het steeds het zelfde. Stopt na mijn menig 5cm te vroeg. Ik moet ook zeggen dat ik dat bij andere Zafira A ook zie. Ik vind het zelf erg storend want de ruitenwisser arm staat dan gedeeltelijk voor het 3de remlicht zeg maar. En vind het niet mooi uit zien.

midnight black
          Deelnemer

@Dolby wrote:

Bij mij werkt de achterruiten wisser wel goed. Maar komt ook niet 100% terug. Blijft +/- 5cm voor het einde hangen. Met de hand duw ik hem weer netjes terug. Maar wanneer je hem aanzet gaat het steeds het zelfde. Stopt na mijn menig 5cm te vroeg. Ik moet ook zeggen dat ik dat bij andere Zafira A ook zie. Ik vind het zelf erg storend want de ruitenwisser arm staat dan gedeeltelijk voor het 3de remlicht zeg maar. En vind het niet mooi uit zien.

Dat is absoluut een kwaaltje van de Zafira A, is eigenlijk de speling die de wisser heeft op het rustpunt en inderdaad heb ik sowieso al nooit gesnapt waarom ze bij een Astra G netjes het remlicht aan de bovenzijde van de ruit maken en bij de Zafira onderaan half achter de wisser….

Berrus81
            Deelnemer

Om even het topic over te nemen:

Hoe zet je de wisser lager? Want die van mij blijft ook te hoog stil staan.

Had de moer onder het kapje al losgedraaid. Dacht dat je de wisser er dan afhalen kon en er weer op zetten kon maar zo werkt het dus niet?

Dolby
              Deelnemer

@Midnight black, helemaal mee eens. Als ze de remlicht net zoals bij de g bovenaan hadden gemaakt zou ook veel beter opvallen als je remt. Vooral omdat de Zafira een MPV hoge auto is. :thumb Bij de helft van de Zafira A die rondrijden staat de achterruiterwisser voor het 3de remlicht. :fy1

@midnight black wrote:

@Dolby wrote:

Dat is absoluut een kwaaltje van de Zafira A, is eigenlijk de speling die de wisser heeft op het rustpunt en inderdaad heb ik sowieso al nooit gesnapt waarom ze bij een Astra G netjes het remlicht aan de bovenzijde van de ruit maken en bij de Zafira onderaan half achter de wisser….

djplan
                Deelnemer

bij mij was die ook al veelste hoog ! waardoor 3de remlicht belemmerd werd elke keer duwde ik hem wel omlaag veel ging het ook niet maar wel beter dan dat die door heen stond.

ik heb nagevraagd wat het kost bij de dealer, ben dan gauw al 300+- kwijt belachelijk !

midnight black
                  Deelnemer

@Berrus81 wrote:

Om even het topic over te nemen:

Hoe zet je de wisser lager? Want die van mij blijft ook te hoog stil staan.

Had de moer onder het kapje al losgedraaid. Dacht dat je de wisser er dan afhalen kon en er weer op zetten kon maar zo werkt het dus niet?

Zo moet het dus wel, maar de wisser zit op een conisch deel en vaak behoorlijk vast waardoor je geweld moet gebruiken om de wisser er af te krijgen, wat weer lastig is zonder de boel te slopen of beschadigen…

Dolby
                    Deelnemer

Hadden ze maar het derde remlicht net zoals bij de astra G gemonteerd aan de bovenkant midden van het raam. Zou veel mooier geweest zijn en vooral praktischer/veiliger. Want dat laat meteen ook zien de hoogte van de auto. Dus na mijn mening ook veiliger omdat auto’s achter je sneller kunnen zien remmen. :thumb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.