Achterruit rubber terug plaatsen – Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Achterruit rubber terug plaatsen – Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Robert R

Hoi!

Om een roestplek weg te kunnen werken is het rubber van de Corsa in de hoek losgehaald.

De roestbehandeling is goed gelukt.

Wat is een goede manier om het rubber in het profiel van de achterklep terug te krijgen?

Ik krijg het rubber niet ver genoeg in het profiel van de achterklep gedrukt en het komt dus langzaam weer los te zitten.

Tips meer dan welkom!

Om deze hoek gaat het:

Alvast bedankt.

Robert

robert_corsa

Klein drupje beglazing kit. Zwart.

hier het zelfce probleem. Iis gewoon door ouderdom.

Looney
        Deelnemer

Ik had hetzelfde probleem met mijn vorige achterklep.. Ik heb toen de hele rubber een dag in warm water gelegd. Steeds nieuw warm water natuurlijk..
          Eerste paar keer wat APC erbij en aan het eind van de dag viel die er netjes in. Is ook niet meer los gaan zitten!

Robert R

Bedankt voor de tips Robert en Looney.

Bij deze Corsa lijkt het erop dat het rubber gewoon niet met het laatste randje in de sponning van de achterklep wil schieten. Dus dat moet eerst opgelost worden.

Ik heb gelezen dat ik het kan proberen met een föhn, niet te heet natuurlijk, anders gaat de lak er aan.

Dat ga ik maar eerst proberen.

Als het dan nog niet blijft zitten lijkt mij een drup beglazing kit de oplossing, maar dan moet ik het er wel eerst goed in krijgen.

Het warm water idee zit volgens mij ook iets in, maar dan moet ik de hele strip loshalen.

@Looney
            : Wat is APC?

Bedankt voor het meedenken!

Robert

Robert R

Gelukt!

Het zit al een paar uur en komt niet meer los.

Ik heb het met de föhn methode gedaan, werkt goed. Het is toch de warmte die het werk doet. Kitten is niet nodig geweest. Gewoon goed warm maken is genoeg, niet te warm.

Het rubber wordt wat soepeler daardoor en klikt makkelijk in de sponning.

Robert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.