Forumindex › Forums › Modellen › Astra › achterremmen Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 oktober 2012 om 19:15 #17252671
ik heb binnenkort APK, en heb mijn auto nu dus voor een Pre-Keuring naar een garage gebracht.
maar nu is het dus zo dat de achterremmen APK afkeur zijn.
geen probleem, behalve dat het vorig jaar ook al zo was.komt namelijk doordat de achterkant verroest is, en er een dun spoortje te zien is waar wordt geremd.
nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)
is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?
en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
en zo ja, is dit ook raadzaam?gaat om een Astra G, met 1.8 16V blok (X18XE1)
1 oktober 2012 om 19:52 #18072846nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)
niet de hoofdoorzaak, maar helpt wel mee
is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?
komt vaker voor bij auto’s met remschijven achter, ook bij astra G’s en zafira’s ook je het vaak.
en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?
een keer flink remmen helpt wel eens ja, gewicht niet. Maar zijn jou remmen wel goed gangbaar? Dus dat de blokjes mooi soepel tegen de schrijf word aangedrukt en weer terug?
en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
en zo ja, is dit ook raadzaam?is in prencipe niet even aan te passen, en dat is ook niet raadzaam, vandaar dus dat je dat niet kunt afstellen
Met andere woorden, controleer goed of je remmen achter ook gangbaar zijn, keer alles loshalen, schoonmaken en smeren en in elkaar zetten. En af en toe wat steviger remmen is ook niet verkeerd
succes!
1 oktober 2012 om 20:31 #18072847Kunt misschien de schijven nog afdraaien als ze nog dik genoeg zijn en er een nieuwe set blokjes op.
1 oktober 2012 om 20:36 #18072848Onder het rijden handrem erop zetten.. niet te strak aan trekken dat je achterwielen blokkeren.
Of een keer flink remmen alleen op de handrem.
2 oktober 2012 om 16:56 #18072849Komt meestal voor bij auto’s die korte stukjes rijden en een hoop auto’s met dat probleem hebben weinig gewicht op de achteras.
Daardoor remt ie achter niet zo hard en gaat het 9 van de 10 keer de remblokken zwaar of ze gaan vastzitten. Het enige wat helpt is schijven vernieuwen en remblokken vernieuwen en de boel goed gangbaar maken en houden.
Als je handig bent ben je voor 100 euro klaar
2 oktober 2012 om 17:05 #18072850Als het goed is zit er een remdrukregelaar/begrenzer onder die last afhankelijk is, dus gewicht achterin heeft wel degelijk nut!!
Daarbij zou het niet uit moeten maken of je het nieuwe rijden toepast of niet, de remmen worden altijd wel een keer gebruikt waarbij het niet zo kan zijn dat de achteras niet remt en voor wel.
Dus ik denk gewoon dat je achterremmen een keer flink schoon gemaakt moeten worden, zodat de zuiger netjes beweegt en de klauw weer soepel over de geleider schuift.2 oktober 2012 om 19:26 #18072851@AsconaC20NE wrote:
nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)
niet de hoofdoorzaak, maar helpt wel mee
is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?
komt vaker voor bij auto’s met remschijven achter, ook bij astra G’s en zafira’s ook je het vaak.
en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?
een keer flink remmen helpt wel eens ja, gewicht niet. Maar zijn jou remmen wel goed gangbaar? Dus dat de blokjes mooi soepel tegen de schrijf word aangedrukt en weer terug?
en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
en zo ja, is dit ook raadzaam?is in prencipe niet even aan te passen, en dat is ook niet raadzaam, vandaar dus dat je dat niet kunt afstellen
Met andere woorden, controleer goed of je remmen achter ook gangbaar zijn, keer alles loshalen, schoonmaken en smeren en in elkaar zetten. En af en toe wat steviger remmen is ook niet verkeerd
succes!
remmen zijn wel ganbaar, want zoals gemeld, zijn ze wel verroest, maar in het midden is hij mooi schoon juist. dus hij remt wel. alleen rem ik blijkbaar te zacht…
@ Midnight Black: zijn net nieuw, dik genoeg.
maar kijk eerst of het zonder afdraaien goed gaat.@ Phil: doe ik idd nu al, rijden met de handrem erop. (merk je gelijk :P)
zal dit wat meer doen, hopen dat het dan goed is voor de keuring. :P@ TheGeneral: korte stukjes komt wel vaak voor, maar rij vaak genoeg door heel nederland (om het weekend sowieso, of als ik moet uitvoetballen.)
alhoewel hier natuurlijk ook veel snelweg inzit….. :|
zal een subkist trouwens geen gewicht inbrengen? :P en hij is ook verlaagt, dus stugger. :Pik zal alles qua schoonmaken in mijn achterhoofd houden, als het idee van Phil niet werkt.
want vervangen is wel leuk, maar schijven en blokken zijn nog geen jaar oud, en als ik het zo zag, verder nog goed (blokken waren dik genoeg, net als de schijven.)
dan probeer ik het eerst met het roest verwijderen, of het dan goed gaat. ;)3 oktober 2012 om 19:15 #18072852Het is inderdaad zonde als je het gaat vernieuwen. Je kan proberen om wat meer gewicht achterin te gooien( sub kist king: bijvoorbeeld)
Heb je geen foto van de schijf?
De roest op de remschijf is pas afkeur als het over de GEHELE OMTREK meer dan 50% veroest is.4 oktober 2012 om 07:36 #18072853Even je remblokken demonteren, de voering even over de grond heen schuren, zodat de voering weer een mooi gelijk vlak heeft.
Je schijven gewoon even met scotchbrite ontroesten, als de schijven maar blank zijn is het apk goed.4 oktober 2012 om 15:18 #18072845@TheGeneral wrote:
Het is inderdaad zonde als je het gaat vernieuwen. Je kan proberen om wat meer gewicht achterin te gooien( sub kist king: bijvoorbeeld)
Heb je geen foto van de schijf?
De roest op de remschijf is pas afkeur als het over de GEHELE OMTREK meer dan 50% veroest is.per kant of totaal? :jerry
als je goed leest, zeg ik dus dat het afkeur is, omdat het over de gehele omtrek idd dus meer dan 50 verroest is.
lijkt me niet dat ik het volgende zeg, omdat het geen afkeur is:Quote:komt namelijk doordat de achterkant verroest is, en er een dun spoortje te zien is waar wordt geremd.[/qoute].
en denk dat 75% verroest is.en Subkist zit er al in. king: :vertag :jerry
@ Harry: de voering? d.w.z. de remblokken zelf, die over de schijf gaan?
en ga zo kijken of het al iets beter is, zal dan gelijk nog een foto maken. en misschien gelijk even ontroesten, als het er nog zit.
remblokken laat ik nog even zitten, hoop dat dat minder erg is dan de schijven.4 oktober 2012 om 17:58 #18072844Is per kant. ;)
Je kan de Tip van harry wel gebruiken :thumb
Schuurpapier op een vlakke ondergrond neer leggen en schuren maar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.