achterremmen Astra G

Forumindex Forums Modellen Astra achterremmen Astra G

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252671
    FnF_racer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 October 2004

      ik heb binnenkort APK, en heb mijn auto nu dus voor een Pre-Keuring naar een garage gebracht.
      maar nu is het dus zo dat de achterremmen APK afkeur zijn.
      geen probleem, behalve dat het vorig jaar ook al zo was.

      komt namelijk doordat de achterkant verroest is, en er een dun spoortje te zien is waar wordt geremd.

      nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)

      is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?
      en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?

      en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
      en zo ja, is dit ook raadzaam?

      gaat om een Astra G, met 1.8 16V blok (X18XE1)

      #18072846
      AsconaC20NE
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 December 2004

        nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)

        niet de hoofdoorzaak, maar helpt wel mee

        is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?

        komt vaker voor bij auto’s met remschijven achter, ook bij astra G’s en zafira’s ook je het vaak.

        en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?

        een keer flink remmen helpt wel eens ja, gewicht niet. Maar zijn jou remmen wel goed gangbaar? Dus dat de blokjes mooi soepel tegen de schrijf word aangedrukt en weer terug?

        en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
        en zo ja, is dit ook raadzaam?

        is in prencipe niet even aan te passen, en dat is ook niet raadzaam, vandaar dus dat je dat niet kunt afstellen

        Met andere woorden, controleer goed of je remmen achter ook gangbaar zijn, keer alles loshalen, schoonmaken en smeren en in elkaar zetten. En af en toe wat steviger remmen is ook niet verkeerd

        succes!

        #18072847
        midnight black
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 December 2011

          Kunt misschien de schijven nog afdraaien als ze nog dik genoeg zijn en er een nieuwe set blokjes op.

          #18072848
          astraTD
            Lid sinds:
            9 March 2009

            Onder het rijden handrem erop zetten.. niet te strak aan trekken dat je achterwielen blokkeren.

            Of een keer flink remmen alleen op de handrem.

            #18072849
            TheGeneral
              Lid sinds:
              21 February 2010

              Komt meestal voor bij auto’s die korte stukjes rijden en een hoop auto’s met dat probleem hebben weinig gewicht op de achteras.

              Daardoor remt ie achter niet zo hard en gaat het 9 van de 10 keer de remblokken zwaar of ze gaan vastzitten. Het enige wat helpt is schijven vernieuwen en remblokken vernieuwen en de boel goed gangbaar maken en houden.

              Als je handig bent ben je voor 100 euro klaar

              #18072850
              Bluns
                Lid sinds:
                24 December 2005

                Als het goed is zit er een remdrukregelaar/begrenzer onder die last afhankelijk is, dus gewicht achterin heeft wel degelijk nut!!
                Daarbij zou het niet uit moeten maken of je het nieuwe rijden toepast of niet, de remmen worden altijd wel een keer gebruikt waarbij het niet zo kan zijn dat de achteras niet remt en voor wel.
                Dus ik denk gewoon dat je achterremmen een keer flink schoon gemaakt moeten worden, zodat de zuiger netjes beweegt en de klauw weer soepel over de geleider schuift.

                #18072851
                FnF_racer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 October 2004

                  @AsconaC20NE wrote:

                  nu hoor ik dat het komt door “het Nieuwe rijden”, dus afremmen op de motor. (wat ik veel meer doe dan vroeger.)

                  niet de hoofdoorzaak, maar helpt wel mee

                  is dit idd zo, en normaal op de Astra G/ alle auto’s?

                  komt vaker voor bij auto’s met remschijven achter, ook bij astra G’s en zafira’s ook je het vaak.

                  en is dit op te lossen door gewoon weer wat “agressiever” te remmen, of door te remmen met meer gewicht achterin?

                  een keer flink remmen helpt wel eens ja, gewicht niet. Maar zijn jou remmen wel goed gangbaar? Dus dat de blokjes mooi soepel tegen de schrijf word aangedrukt en weer terug?

                  en is de remverhouding idd 70/30? en kan je dit ook afstellen/aanpassen? (dat het 60/40 wordt?)
                  en zo ja, is dit ook raadzaam?

                  is in prencipe niet even aan te passen, en dat is ook niet raadzaam, vandaar dus dat je dat niet kunt afstellen

                  Met andere woorden, controleer goed of je remmen achter ook gangbaar zijn, keer alles loshalen, schoonmaken en smeren en in elkaar zetten. En af en toe wat steviger remmen is ook niet verkeerd

                  succes!

                  remmen zijn wel ganbaar, want zoals gemeld, zijn ze wel verroest, maar in het midden is hij mooi schoon juist. dus hij remt wel. alleen rem ik blijkbaar te zacht…

                  @ Midnight Black: zijn net nieuw, dik genoeg.
                  maar kijk eerst of het zonder afdraaien goed gaat.

                  @ Phil: doe ik idd nu al, rijden met de handrem erop. (merk je gelijk :P)
                  zal dit wat meer doen, hopen dat het dan goed is voor de keuring. :P

                  @ TheGeneral: korte stukjes komt wel vaak voor, maar rij vaak genoeg door heel nederland (om het weekend sowieso, of als ik moet uitvoetballen.)
                  alhoewel hier natuurlijk ook veel snelweg inzit….. :|
                  zal een subkist trouwens geen gewicht inbrengen? :P en hij is ook verlaagt, dus stugger. :P

                  ik zal alles qua schoonmaken in mijn achterhoofd houden, als het idee van Phil niet werkt.

                  want vervangen is wel leuk, maar schijven en blokken zijn nog geen jaar oud, en als ik het zo zag, verder nog goed (blokken waren dik genoeg, net als de schijven.)
                  dan probeer ik het eerst met het roest verwijderen, of het dan goed gaat. ;)

                  #18072852
                  TheGeneral
                    Lid sinds:
                    21 February 2010

                    Het is inderdaad zonde als je het gaat vernieuwen. Je kan proberen om wat meer gewicht achterin te gooien( sub kist king: bijvoorbeeld)

                    Heb je geen foto van de schijf?
                    De roest op de remschijf is pas afkeur als het over de GEHELE OMTREK meer dan 50% veroest is.

                    #18072853
                    harrynijhof
                      Lid sinds:
                      29 March 2012

                      Even je remblokken demonteren, de voering even over de grond heen schuren, zodat de voering weer een mooi gelijk vlak heeft.
                      Je schijven gewoon even met scotchbrite ontroesten, als de schijven maar blank zijn is het apk goed.

                      #18072845
                      FnF_racer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        3 October 2004

                        @TheGeneral wrote:

                        Het is inderdaad zonde als je het gaat vernieuwen. Je kan proberen om wat meer gewicht achterin te gooien( sub kist king: bijvoorbeeld)

                        Heb je geen foto van de schijf?
                        De roest op de remschijf is pas afkeur als het over de GEHELE OMTREK meer dan 50% veroest is.

                        per kant of totaal? :jerry
                        als je goed leest, zeg ik dus dat het afkeur is, omdat het over de gehele omtrek idd dus meer dan 50 verroest is.
                        lijkt me niet dat ik het volgende zeg, omdat het geen afkeur is:

                        Quote:
                        komt namelijk doordat de achterkant verroest is, en er een dun spoortje te zien is waar wordt geremd.[/qoute].
                        en denk dat 75% verroest is.

                        en Subkist zit er al in. king: :vertag :jerry

                        @ Harry: de voering? d.w.z. de remblokken zelf, die over de schijf gaan?
                        en ga zo kijken of het al iets beter is, zal dan gelijk nog een foto maken. en misschien gelijk even ontroesten, als het er nog zit.
                        remblokken laat ik nog even zitten, hoop dat dat minder erg is dan de schijven.

                        #18072844
                        TheGeneral
                          Lid sinds:
                          21 February 2010

                          Is per kant. ;)

                          Je kan de Tip van harry wel gebruiken :thumb

                          Schuurpapier op een vlakke ondergrond neer leggen en schuren maar.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.