Achterlichten Zafira B (gelaserd)

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Achterlichten Zafira B (gelaserd)

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265853
    dutchbase
      Lid sinds:
      30 December 2011

      Hoi allemaal,

      Ik zag op Ebay een leuke set (gelaserde) achterlichten voor mijn Zafira B, maar de goede man rekent een dikke 250 euro + verzendkosten voor zo’n set. Als ik het juist begrepen heb, gaat het dan om een GEBRUIKTE achterlichtenset (oppervlakte / behandelingslaag vertrouw ik allemaal wel, maar zou de eerste keer niet zijn wanneer er een nokje blijkt afgebroken of de pasvorm het toch net niet helemaal is…)

      Een set die hij eerder behandeld heeft en als voorbeeld toonde:

      Vragen aan jullie:
      1) Is er iemand die (zelf) ervaring heeft met laseren van achterlichten?
      Heb je dus ZELF dat gedaan, of heb je gekocht (in Duitsland bijvoorbeeld)?
      2) Wat is (ongeveer) het percentage lichtverlies t.o.v. een originele set achterlichten?
      5) Wanneer ik mijn achterlichten zelf spuit, hoeveel lagen aan te brengen voordat
      lichtopbrengst beduidend MINDER gaat worden?
      4) Jouw overige ervaringen of aandachtspunten.

      Ik heb GEEN donkerzwarte achterlichten als eindresultaat in gedachte, maar wel het terugbrengen van het roodgehalte, er zijn GEEN mooie ‘smoke’ sets beschikbaar voor de Zafira B, dus moet je wat creatiever denken…

      #18233656
      sjoerdie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 September 2005

        Deze zijn gewoon gespoten..

        Dus dat kun je ook gewoon zelf doen.

        BackLight spray is bij de automaterialenzaak te krijgen.

        Als je maar een beetje smoke wil, zou ik beginnen met 1 laag.

        Het is wel lastig spuiten, zorgen dat je overal evenveel spuit.

        Het verschil is namelijk goed te zien als de lampen aanstaan

        #18233657
        dutchbase
          Lid sinds:
          30 December 2011

          @Sjoerdie: Ok, thanks voor je snelle antwoord(en).

          Ik heb langer geleden wel eens een set gespoten. Heb je een bepaald merk wat ik het beste wel (of: niet) kan gebruiken?
          Zat zelf ook te denken aan 1 of 2 lagen, nadeel is dat er 2 delen transparant glas verwerkt zijn in de units, dus je zal bij donkerder spuiten het contrastverschil blijven zien tussen die rode en transparant delen.

          #18233658
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            En als klap op de vuurpijl A.P.K. afkeur. Ik zou het zelf niet doen als ik jullie was. Koop dan orginele lampen die donker zijn met keurmerk. :thumb

            #18233659
            dutchbase
              Lid sinds:
              30 December 2011

              Hoi Dolby,
              Dat is nu juist het euvel: er zijn geen donkerdere units beschikbaar voor Zafira B. Voor de A-serie zijn die er wel (zelfs een LED versie).

              #18233660
              TWA
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 June 2010

                Gewoon je originele set bewaren. Bij de apk ff omwisselen en na de apk weer terug. Foto laat iig de reflector zien, dus boete zal je niet krijgen.

                Zien er wel strak uit, mooi setje maar wel te duur naar mijn idee…

                Greetz Emiel

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.