Achterklep Vectra gaat niet open.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achterklep Vectra gaat niet open.

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Ruud1974
    Deelnemer

heren een goedendag,

Na eerder een Kadett GT uit 1986 en zowel een Vectra A uit 1993 en Vectra B uit 1998 gereden te hebben ben ik nu sinds enkele jaren de trotse eigenaar van een Vectra C2 station Z18XER uit 2006.
      Wilde er eerst LPG in laten leggen, maar na het een en ander op dit forum gelezen te hebben er toch maar vanaf gezien.

Echter sinds kort heb ik een klein probleempje.
      Als ik de auto stationair heb draaien en de motor uit de versnelling en de handrem aangetrokken, zou ik het koffer van buiten open moeten kunnen maken.
      Helaas lukt dit niet meer. Werkt wel als ik in de auto de knop bedien om de klep open en dicht te doen. Al gekeken of er niks los hangt bij de handrem maar kan zo op het eerste oog niets vinden.
      Is er misschien iemand op dit forum die bekend is met dit probleem, en zo ja, hoe het op te lossen is?

Mvg.

Ruud

Opeltje17
      Deelnemer

Micro switch kapot (schakelaar die het slot bediend)

bono
        Deelnemer

Zie ook dit topic: viewtopic.php?f=6&t=173799

Greetz Bono
          :afro

CAlberts
          Deelnemer

Ik vraag me af of hij dan ontgrendeld moet zijn… :hmmz Als je 1x drukt op de kofferbakknop in de auto, kun je hem dan wel openen vanaf buiten?

Ruud1974
            Deelnemer

Ligt niet aan de microswitch. klep gaat namelijk wel gewoon open.
              Als de motor draait moet de versnelling in de vrijstand staan en de handrem dient aangetrokken te zijn. Dan kan men van buitenaf de klep openen als de motor draait. Staat de motor af kan men de klep gewoon openen als de wagen ontgrendeld is.
              Toch nog eens goed kijken of er niet een switch is die signaleert dat de handrem is aangetrokken. Op zich niet echt een drama, knop in de wagen om de klep te openen werkt ook. Meer een luxeprobleem. Mogelijkheid is er maar werkt niet meer, wil het gewoon weer werkend hebben.

CAlberts
              Deelnemer

Hij zit gewoon op slot hoor als de motor draait, nadat je gereden hebt. 1x drukken haalt de vergrendeling er af.

Ruud1974
                Deelnemer

Dat klopt dat de klep op slot zit als de motor draait.
                  Echter als je de wagen stationair laat lopen, dus versnelling in de neutraal en de handrem aangetrokken dan kan men de achterklep openen. Zo heeft het gewerkt en zo staat het ook in de handleiding van de wagen.
                  Zal nog eens goed kijken of er geen detectie is die doorgeeft dat de handrem aangetrokken is. En anders werkt het maar niet meer, jammer maar het is geen ramp.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.