achterklep sluit niet

Forumindex Forums Modellen Astra achterklep sluit niet

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    gup

hoi kan met geen mogelijkheid de achterklep van me astra f 96 dichtkrijgen.
      heb 4 deurs en elektrisch,nu ging bij het indrukken van druk knop el zwaar,maar ging goed open daarna wou ie niet meer dicht.
      Motortje van slot werkt prima,slot zelf werkt ook prima.
      Bij het bekijken van deel dat zich moet vastklikken,viel me op dat ie dat niet meer wil,ergens wordt ie daar geblokkeerd.
      Nu wil zo de klep erachter eraf halen om te kijken of wat daar zit.
      weet iemand wat hier het probleem is>
      las ergens iets potentiometer?
      kabel accu er even af en weer op om te resette?
      wat ik als het grote deel wil vervangen het deel dat zich op dat ijzeren pin omsluit,kan ik dat deel zo vervangen,kan nergens een tekening of fotos vinden wat ik hier aan kan doen of vervangen.
      hoop iemand hint heeft ,beetje klote klep niet dicht kan.

astraTD

Indruk knop van de klep is die terug gesprongen? Mestal blijven ze wel eens haken halve wegen.

Sleutel in slot en draaien in de klep gaat dat ook niet?

gup

@astraTD wrote:

Indruk knop van de klep is die terug gesprongen? Mestal blijven ze wel eens haken halve wegen.

Sleutel in slot en draaien in de klep gaat dat ook niet?

nee jammer genoeg werkt dat ook niet.
          de indruk knop werkt prima daar ligt het niet aan.
          heb de gehele kap eraf gehaald,maar zie niks raars.
          oke de accu – pool er effe af gehad werkt ook niet.
          enigste kan zien is dat deel dat hem sluiten niet wil vast klikken.
          ik zal dat met de sleutels nog eens opnieuw proberen,misch dat ie ergens losschiet.
          er zitten ook wit kastje met 2 draden,die schuift ook stukje ijzer voor slot dat werkt ook prima,jammer genoeg lukte het niet om die draadjes of dat ene stekkertje niet los te maken.
          ik kan het hele mechisme naar rechts schuiven om te openen, bv maar doet helemaal niks.
          zou het effe niet meer weten enige kan doen is deel vervangen dat om de pin van de koffer ruimte gaat om te sluiten als men mij snapt .

soepkiepe
          Deelnemer

probeer eens met een schroevendraaier dat “bekje” dicht te drukken ;)
            als ie dicht is weer open doen door de knop in te drukken, als dat wel werkt zal ik eerst eens kijken als wat vettigheid werkt voor dat je de halve kofferklep sloopt ;)

gup

@soepkiepe wrote:

probeer eens met een schroevendraaier dat “bekje” dicht te drukken ;)
              als ie dicht is weer open doen door de knop in te drukken, als dat wel werkt zal ik eerst eens kijken als wat vettigheid werkt voor dat je de halve kofferklep sloopt ;)

hey soepkip dat is juist het probleem dat doet ie dus ook niet meer,heeft ie wel 1x gedaan of het leek zo want hoorde geen klikje.
              ik kan hem doordrukken naar boven dat bekkie maar zet zich niet vast ja eh vast tussen ijzer maar dat is niet de bedoeling lijkt me,en dan nog helpt het niet.
              ga morgen nog keer de accupool eraf nu de + ipv de – daar zit ook verschil in met de hoop dat ie zich reset.
              heb nu wel alles los maar zie ook niks aan geleidings stuk werkt ook goed.
              zit er een palletje in dat deel waar bekkie zich vastklemt? of hoe werkt dat deel?
              dat deel heb ik ook los dus kan hem morgen vervangen als moet mits ik hem van die geleider afkrijg.
              en 2de hands te verkrijgen is natuur;lijk.

syl-astra

gewoon slot kapot
                dat witte kastje wat je zite is van je cv op je achterklep
                in het slot zelf zit niks van cv
                dus denk gewoon slot kapot wat onder aan de klep zit

gup

@syl-astra wrote:

gewoon slot kapot
                  dat witte kastje wat je zite is van je cv op je achterklep
                  in het slot zelf zit niks van cv
                  dus denk gewoon slot kapot wat onder aan de klep zit

hoi ja slotje van de achterklep dus vogelbekkie en deel waar de geleidingstang aan komt was kapot
                  die is vervangen en werkt nu weer goed.
                  dat is weer opgelost nu nog ergens goedkoop powerluchtfiltertje op zien te scharrelen in de hoop de tempratuur wat omlaag krijg haha.
                  fijn weekend alle en bedankt voor meedenken!

Stefan662
                  Deelnemer

Hallo Allen,

Ik heb hetzelfde probleem..
                    Dat verende sluit haakje (snavel bekje) in het slot dat om dat metalen palletje grijpt om het te sluiten, blijft dicht zitten.
                    Als ik dus de klep sluit, stoot het slot op dat palletje, en gaat dus niet dicht…zomaar opeens..
                    Natuurlijk ‘s avonds in het donker…
                    Als ik met de ab speel (open en dicht) hoor ik het motortje draaien, en gaan mijn deuren netjes van- en op slot, maar het achterklep slot blijft op gesloten stand staan, en kan ik de klep dus niet sluiten…
                    Kan jij me uitleggen wat je precies hebt gedaan om het probleem te verhelpen ??
                    Wat waren de kosten hiervan ???

Alvast bedankt,
                    Stefan

Stefan662
                    Deelnemer

Probleem opgelost..

Andere forum bezoeker had de oplossing

Moest de knop INDRUKKEN, en dan het eendenbekje naar beneden duwen, als je de knop niet indrukt, zit dat natuurlijk geklemd, en gaat dat natuurlijk niet …. STOM !!!
                      Knop ingedrukt…eendenbekje omlaag, en de klep sluit weer..en alles doet het weer naar behoren…..
                      weer wat geleerd, en Nederland is weer een blije Opel Vectra rijder rijker….

Stefan

Astra 1.4 NZ
                      Deelnemer

nieuw slot, heb dit ook gehad

Stefan662
                        Deelnemer

Slot is prima…ik deed het gewoon verkeerd…
                          Alles doet het nu weer naar behoren .. klep sluit weer prima :)

Stefan

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.