Achterklep slot

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achterklep slot

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    -BlendjuH-
    Deelnemer

De achterklep slot doet dus helemaal niks
      Als ik hen indruk gaat ie wel open maar met de sleutel ,
      niks nakkes nada
      Ik kan naar links en rechts draaien maar je hoort hem ook geen geluid maken ,
      doe ik hem dicht met de ab , dan werkt ie wel .
      Wat kan dit zijn ?

wim-v6
      Deelnemer

Stangetje los, je bent tenslotte in die hoek aan het prutsen geweest.

Willem

Inclusivo

origineel gepost door -BlendjuH-
          De achterklep slot doet dus helemaal niks

Ik zou zeggen eruit halen dat ding en lekker op afstand .. goed te doen en werkt uitstekend :thumbup

Navy
          Deelnemer

origineel gepost door wim-v6

Willem

Wim, als de knop zelf wel werkt dan is het stangetje in ieder geval niet los. Heb toevallig pas het slotmechanisme vervangen.
            Dit lijkt me een geval van een kapot slot (waar de sleutel dus in moet, niet het mechanisme).
            Nieuwe of in ieder geval andere knop dus.

Hawke

Je hebt een apart stangetje van het electrisch mechanisme naar het ontgrendelen en één naar de cylinder, geloof ik.

Toen bij mij het hele electrisch mechanisme kapot was ging hij ook niet meer van het slot met de sleutel. Die blokkeren dan volledig.
              Dus ik zet mijn geld ook in op de diagnose van Willem. ;)

-BlendjuH-
              Deelnemer

Willem

Ik zal wel kijken of het dat stangetje is …
                Maar hij doet t al een lange tijd niet …
                Voor dat ik aant prutsen was …
                En ik kijk er nou pas naar omdat ik iets wil veranderen en daarvoor moet hij t echt doen …

-BlendjuH-
                Deelnemer

origineel gepost door Navy

Willem

Wim, als de knop zelf wel werkt dan is het stangetje in ieder geval niet los. Heb toevallig pas het slotmechanisme vervangen.
                  Dit lijkt me een geval van een kapot slot (waar de sleutel dus in moet, niet het mechanisme).
                  Nieuwe of in ieder geval andere knop dus.

Als ik de knop indruk terwijl die al via de ab ontgrendeld is dan doet ie t wel , echter wanneer de auto op slot is niet en dan wil die ook niet open via de sleutel …

Navy
                  Deelnemer

Dan werkt de CV wel, maar niet via het slot van de achterklep wanneer je de sleutel gebruikt. Je kunt, als het goed werkt, namelijk ook de CV bedienen met de sleutel in het slot van de kofferklep.
                    Ik zou eerst maar eens de bekleding losschroeven en kijken hoe het precies werkt met en zonder CV.

-BlendjuH-
                    Deelnemer

origineel gepost door Navy
                      Dan werkt de CV wel, maar niet via het slot van de achterklep wanneer je de sleutel gebruikt. Je kunt, als het goed werkt, namelijk ook de CV bedienen met de sleutel in het slot van de kofferklep.
                      Ik zou eerst maar eens de bekleding losschroeven en kijken hoe het precies werkt met en zonder CV.

Heb ik dus al gedaan …
                      De stangetjes (zijn er 2) zitten goed …
                      De klep gaat alleen open als ik de sleutel draai en indruk …
                      Maar ze gaan niet allemaal open (de deuren) …
                      Dat moet toch wel het geval zijn ?

wim-v6
                      Deelnemer

ligt aan hoe het slot in de kofferklep staat..

als het kofferslot verticaal staat gedraait blijft ze op slot, gaat ook niet open met de CV in dat geval.

als het slot horizontaal gedraait staat hoort ze mee te werken met de CV.

als de auto op slot staat, en je wil de kofferklep (of deksel) openen dan moet je inderdaad de sleutel horizontaal draaien en dan iets verder draaien met de sleutel erin de knop in drukken, sleutel weer horizontaal draaien en sleutel uitnemen.

Willem

Navy
                        Deelnemer

Aha! Bij mijn A kan ik de CV bedienen met het slot van de kofferbak. Ik hoef ook niet de sleutel te draaien en tegelijkertijd de knop in te drukken om de klep open te maken. Als ik met de sleutel het kofferbakslot openmaak dan gaan ook alle deuren van het slot af. En kan ik gewoon, zonder sleutel, de kofferbak openen.

Net even wat uit wezen proberen:
                          Draai ik de sleutel rechtsom, dan gaan alle sloten los.
                          Draai ik linksom, dan gaan alle sloten op slot. Haal ik de sleutel er dan in vertikale stand uit, dan kan ik wel alle deuren nog van het slot afhalen met de AB, maar niet meer op slot: dan moet de sleutel er horizontaal uit zijn gehaald, dan werkt het gewoon met de AB zoals altijd.

Verder kan ik de electrische ramen met de sleutel in het bestuurdersportier dichtmaken! Al 5 jaar deze auto en nooit geweten.
                          Haal ik hier de sleutel er vertikaal uit dan werkte de AB normaal en natuurlijk ook de CV. Maar haal ik de sleutel er horizontaal uit, dan doet de AB niks en blijft de auto op slot.

-BlendjuH-
                          Deelnemer

Ga ik straks als de regen voorbij is even de slot verticaal zetten kijken of het dan wel werkt …

Na 5 jaar pas peter ?
                            Hahaha je bent nooit te oud om te leren he …

Navy
                            Deelnemer

Bij mij moet ik de sleutel wel iets verder naar rechts draaien dan de horizontale stand van de sleutel, ongeveer 30 a 45°, om de CV alles te laten openen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.