Achterklep Opel Vectra 1998 HB 2.0

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achterklep Opel Vectra 1998 HB 2.0

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Anoniem

Hallo Allen,

Ik heb een probleem met de achterklep van mijn Vectra b1 1998 hatchback.
      Op de auto zit cv, en die deed het prima..auto van en op slot zonder problemen.
      Ik heb iets uit de achterklep gepakt, en gooide de klep zoals altijd dicht, maar de klep sloot niet.
      Het “vogel bekje” in het slot, blijft in de gesloten positie staan.
      Als ik de klep wil sluiten, stoot het gesloten slot op het metalen palletje, waardoor de klep niet sluit.
      Als ik met de cv speel, hoor ik het motortje gewoon werken, maar het slot blijft op slot staan.
      Erg vervelend natuurlijk..
      Gebeurde natuurlijk ‘s avonds in het donker.
      Wat kan dat zijn, en natuurlijk een oplossing ???

Alvast bedankt,
      Stefan

yentl5552

zit hij niet gewoon vergrendeld?
        gewoon even je knop ingedrukt houden voor de ontgrendeling van de achterklep zelf dus niet je c.v en dan even met je vinger die haak terug duwen?
        [moet wel van slot zijn natuurlijk ]

Anoniem

Hallo Yentl5552,

Ja…dat was het !!!!
          Ik maakte me al zorgen..het regende hier pijpenstelen.
          De klep was wel dicht, maar niet op slot, en stond dus een klein kiertje open.
          Was al bang dat de hele boel zou onderlopen..is alleen maar water, maar toch…

Daar was ik nog niet op gekomen…de knop INDRUKKEN, en dan dat eendenbekje naar beneden duwen.
          Als je de knop niet indrukt, gaat dat natuurlijk niet…STOM !!! weer wat geleerd….
          Alles werkt weer naar behoren…

Een ander vraagje..misschien weet jij dat ook..
          Ik heb deze Vectra nog niet zo lang, en heb dit dus nog niet uitgevonden
          Als ik met de cv de auto op slot doe, dan hoor ik uiteraard de sloten zich sluiten met een harde klik, lichten de richtingaanwijzers even op en zit de boel op slot…
          Als ik dan NOG een keer op sluiten druk, dan lichten de richtingaanwijzers opnieuw op, en hoor je de motortjes van de sloten iets doen, maar geen harde klik van de sloten…maar meer een dziiip geluid.
          Weet jij wat er dan gebeurd…een soort kindersluiting of zo ?????

In ieder geval heel erg bedankt voor de oplossing van mijn probleem.
          Weer een blije Vectra rijder erbij…..

Groet,
          Stefan

speaker
          Deelnemer

Dat laatste is Safe-lock
            Ga maar eens in je auto zitten en druk 2 x je afstandbediening in (op sluiten) en probeer er dan maar eens uit te komen….
            Dat lukt niet. De deurpennen zijn geborgt, dus je kan er niet meer uit of in !

Anoniem

Hallo Speaker,

Mooi …dan weet ik vanaf nu een goed plaatsje waar ik mijn vriendin in kan stoppen, als ze weer eens vervelend is… :)
              Iedereen bedankt voor de input, en het oplossen van het probleem….

Groet,
              Stefan

yentl5552

en als je hem op “dubbel-slot / safe-lock doet en je hebt er alarm opzitten word dit geactiveerd. king:

dus dan moet je wel even het interieur knopje indrukken als je je vriendin alleen in de auto achterlaat. [ binnen alarm word uitgeschakeld ]
                :jerry

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.