achterklep kapot

Forumindex Forums Modellen Corsa achterklep kapot

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17232556
    HiTmAn
      Lid sinds:
      10 February 2005

      waar moet ik op letten om de achter klep van een B te demonteren?

      heb met achter uit rijden niet goed uit gekeken:wtf
      rups kraan over het hoofd gezien:hmmz. maarja
      gelukkig alleen me achterklep gedeukt en me ruit kapot.

      achterklep zit nu vast dus ken niet ff kijken hoe die vast zit.

      iemand tips???

      iemand toevallig nog een grijze metalic klep legge voor een B

      #17814737
      harryastra
        Lid sinds:
        13 November 2006

        Hoe die gedemonteerd moet worden weet ik niet, maar zag nog wel een grijze te koop staan op mp:
        http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/420805826-opel-corsa-x12xe-in-onderdelen.html

        Succes met het schadeherstel!

        #17814738
        HiTmAn
          Lid sinds:
          10 February 2005

          thanks heb hem ff een mail gestuurt

          #17814739
          Mr. Horsepower
            Lid sinds:
            20 January 2011

            niet slim he …;)

            als het zo een paaltje was van een halve meter en je hebt echt niet gekeken voor je je auto in gaat zou ik zeggen ok

            maar als je achteruit rijd kijk je alligt in je spiegel … niet ?

            #17814740
            crossagek
              Lid sinds:
              13 January 2005

              ach wees blij dat je tegen de rupskraan reed en niet andersom :P

              oud collega van mij had net een nieuwe auto , achter zijn rupskraan geparkeerd ,kraan starten , nog een ochtend bakkie en werkbespreking en daarna in zijn kraan klimmen en zonder na te denken achteruit rupsen :o

              zag er vreemd uit hoor een rupskraan tot het voorraam boven op een auto :jerry

              #17814741
              robertzone
                Lid sinds:
                9 December 2007

                Ik dacht, mits hetzelfde als bij een A-corsa:
                Pennen los die er vanboven doorheen zitten +
                Je kabel achterruitverwarming en evt. andere zaken zoals je achterruitsproeier, achterruitwisser enzovoorts los.

                Heb het toen ook gehad, maar dan met een beugel die ze rond ‘jonge boompjes’ zetten. In dit geval 3 naast elkaar waarbij het boompje in de middelste miste waardoor ik er achteruit wel ff tussen dacht te kunnen parkeren :angel

                #17814742
                Jurgen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 September 2007

                  gewoon ff naar het scharnier kijken als je m los haalt, denk dat het scharnier met bouten vast zit. Ook even kijken of aan de bovenkant een kabelboom de klep in gaat, van het 3e remlicht/achterruitverwarming. Even de rubbers loshalen en kijken aan welke kant de stekker zit. Als je je nieuwe klep gespoten hebt, ff de oude klep op een bokje leggen en overbouwen maar.

                  #17814743
                  Vipertjegts
                    Lid sinds:
                    1 July 2004

                    Balen man. Maar kan de beste overkomen.

                    Ff de kabeltjes en eventueel slangetje van de ruitensproeier los maken, de beide gasdempers los maken en de pennetjes uit de scharnieren tikken. Dan til je hem er zo af.

                    Heb trouwens nog wel een achterklep met ruit liggen. Is helaas niet grijs maar mocht die grijze niks worden dan geef je maar een gil.

                    #17814744
                    HiTmAn
                      Lid sinds:
                      10 February 2005

                      bel vandaag een paar slopen. in lopik hadden ze er 1 maar met een deuk:(

                      het 3de remlicht en verwarming zullen wel stekkertjes zijn TOCH?

                      rij me auto altijd een meter of 6 na achter om weg te rijden. hij had de kraan op 5 meter staan. had hem wel gezien de dag van te vore maar om 530 lette ik er niet op. nog een geluk bij een ongeluk. hij had zijn bak een beetje naar binnen staan op de grond en niet recht. anders was er meer kapot. maarja

                      in elk geval bedankt voor de tips

                      #17814745
                      Dunc
                        Lid sinds:
                        13 January 2011

                        [rquote=1865141&tid=142418&author=HiTmAn]waar moet ik op letten om de achter klep van een B te demonteren?

                        heb met achter uit rijden niet goed uit gekeken:wtf
                        rups kraan over het hoofd gezien:hmmz. maarja
                        gelukkig alleen me achterklep gedeukt en me ruit kapot.

                        achterklep zit nu vast dus ken niet ff kijken hoe die vast zit.

                        iemand tips???

                        iemand toevallig nog een grijze metalic klep legge voor een B[/rquote]

                        Ik vind het erg genoeg voor je, maar….hoe kan je in’s Heaven Name een rupskraan over het hoofd zien die achter je staat..!? ‘t Is niet bepaald een Dinky Toy waar je tegen aanrijdt. :o

                        #17814746
                        Honza
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          [rquote=1866480&tid=142418&author=HiTmAn]het 3de remlicht en verwarming zullen wel stekkertjes zijn TOCH?
                          [/rquote]

                          Het slangetje van de achterwis/wasser zit er ook nog doorheen.

                          Stekkertje zit thv je linker achterlicht, dus die moet je door je C-style omhoog pielen, zit wel met wat klemmentjes vast, dus beter even je C-styl los halen.

                          Succes!

                          #17814747
                          yves475
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 November 2005

                            heb wel nog een zwarte achterklep compleet liggen, of alleen het glas als je wil

                            #17814748
                            HiTmAn
                              Lid sinds:
                              10 February 2005

                              in putten voor 60,- een klep met alles er op en aan alleen een paar kleine krasjes. en ook nog grijs.

                              heb de draadjes door verbonden en de vloeistof afgedicht.

                              ruitenwisser en vloeistof gebruikte ik toch al nooit. wisser doet het wel.

                              was toch wel meer tijd kwijt dan ik dacht. maarja is weer water dicht:)

                              thanks voor de tips

                              klep gevonden op http://www.vdbraak.nl nette overzichtelijke site

                              #17814749
                              Dunc
                                Lid sinds:
                                13 January 2011

                                [rquote=1867601&tid=142418&author=HiTmAn]in putten voor 60,- een klep met alles er op en aan alleen een paar kleine krasjes. en ook nog grijs.

                                heb de draadjes door verbonden en de vloeistof afgedicht.

                                ruitenwisser en vloeistof gebruikte ik toch al nooit. wisser doet het wel.

                                was toch wel meer tijd kwijt dan ik dacht. maarja is weer water dicht:)

                                thanks voor de tips

                                klep gevonden op http://www.vdbraak.nl nette overzichtelijke site[/rquote]

                                Het tocht tenminste niet in je nek tijdens het rijden..Good job done!

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.