Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › achterklep kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 17:49 #17232556
waar moet ik op letten om de achter klep van een B te demonteren?
heb met achter uit rijden niet goed uit gekeken:wtf
rups kraan over het hoofd gezien:hmmz. maarja
gelukkig alleen me achterklep gedeukt en me ruit kapot.achterklep zit nu vast dus ken niet ff kijken hoe die vast zit.
iemand tips???
iemand toevallig nog een grijze metalic klep legge voor een B
10 februari 2011 om 18:00 #17814737Hoe die gedemonteerd moet worden weet ik niet, maar zag nog wel een grijze te koop staan op mp:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/opel-onderdelen/420805826-opel-corsa-x12xe-in-onderdelen.htmlSucces met het schadeherstel!
10 februari 2011 om 18:53 #17814738thanks heb hem ff een mail gestuurt
10 februari 2011 om 19:24 #17814739niet slim he …;)
als het zo een paaltje was van een halve meter en je hebt echt niet gekeken voor je je auto in gaat zou ik zeggen ok
maar als je achteruit rijd kijk je alligt in je spiegel … niet ?
10 februari 2011 om 19:42 #17814740ach wees blij dat je tegen de rupskraan reed en niet andersom :P
oud collega van mij had net een nieuwe auto , achter zijn rupskraan geparkeerd ,kraan starten , nog een ochtend bakkie en werkbespreking en daarna in zijn kraan klimmen en zonder na te denken achteruit rupsen :o
zag er vreemd uit hoor een rupskraan tot het voorraam boven op een auto :jerry
10 februari 2011 om 20:49 #17814741Ik dacht, mits hetzelfde als bij een A-corsa:
Pennen los die er vanboven doorheen zitten +
Je kabel achterruitverwarming en evt. andere zaken zoals je achterruitsproeier, achterruitwisser enzovoorts los.Heb het toen ook gehad, maar dan met een beugel die ze rond ‘jonge boompjes’ zetten. In dit geval 3 naast elkaar waarbij het boompje in de middelste miste waardoor ik er achteruit wel ff tussen dacht te kunnen parkeren :angel
10 februari 2011 om 21:35 #17814742gewoon ff naar het scharnier kijken als je m los haalt, denk dat het scharnier met bouten vast zit. Ook even kijken of aan de bovenkant een kabelboom de klep in gaat, van het 3e remlicht/achterruitverwarming. Even de rubbers loshalen en kijken aan welke kant de stekker zit. Als je je nieuwe klep gespoten hebt, ff de oude klep op een bokje leggen en overbouwen maar.
10 februari 2011 om 22:35 #17814743Balen man. Maar kan de beste overkomen.
Ff de kabeltjes en eventueel slangetje van de ruitensproeier los maken, de beide gasdempers los maken en de pennetjes uit de scharnieren tikken. Dan til je hem er zo af.
Heb trouwens nog wel een achterklep met ruit liggen. Is helaas niet grijs maar mocht die grijze niks worden dan geef je maar een gil.
12 februari 2011 om 08:48 #17814744bel vandaag een paar slopen. in lopik hadden ze er 1 maar met een deuk:(
het 3de remlicht en verwarming zullen wel stekkertjes zijn TOCH?
rij me auto altijd een meter of 6 na achter om weg te rijden. hij had de kraan op 5 meter staan. had hem wel gezien de dag van te vore maar om 530 lette ik er niet op. nog een geluk bij een ongeluk. hij had zijn bak een beetje naar binnen staan op de grond en niet recht. anders was er meer kapot. maarja
in elk geval bedankt voor de tips
12 februari 2011 om 09:20 #17814745[rquote=1865141&tid=142418&author=HiTmAn]waar moet ik op letten om de achter klep van een B te demonteren?
heb met achter uit rijden niet goed uit gekeken:wtf
rups kraan over het hoofd gezien:hmmz. maarja
gelukkig alleen me achterklep gedeukt en me ruit kapot.achterklep zit nu vast dus ken niet ff kijken hoe die vast zit.
iemand tips???
iemand toevallig nog een grijze metalic klep legge voor een B[/rquote]
Ik vind het erg genoeg voor je, maar….hoe kan je in’s Heaven Name een rupskraan over het hoofd zien die achter je staat..!? ‘t Is niet bepaald een Dinky Toy waar je tegen aanrijdt. :o
12 februari 2011 om 09:28 #17814746[rquote=1866480&tid=142418&author=HiTmAn]het 3de remlicht en verwarming zullen wel stekkertjes zijn TOCH?
[/rquote]Het slangetje van de achterwis/wasser zit er ook nog doorheen.
Stekkertje zit thv je linker achterlicht, dus die moet je door je C-style omhoog pielen, zit wel met wat klemmentjes vast, dus beter even je C-styl los halen.
Succes!
12 februari 2011 om 10:54 #17814747heb wel nog een zwarte achterklep compleet liggen, of alleen het glas als je wil
13 februari 2011 om 15:06 #17814748in putten voor 60,- een klep met alles er op en aan alleen een paar kleine krasjes. en ook nog grijs.
heb de draadjes door verbonden en de vloeistof afgedicht.
ruitenwisser en vloeistof gebruikte ik toch al nooit. wisser doet het wel.
was toch wel meer tijd kwijt dan ik dacht. maarja is weer water dicht:)
thanks voor de tips
klep gevonden op http://www.vdbraak.nl nette overzichtelijke site
13 februari 2011 om 15:16 #17814749[rquote=1867601&tid=142418&author=HiTmAn]in putten voor 60,- een klep met alles er op en aan alleen een paar kleine krasjes. en ook nog grijs.
heb de draadjes door verbonden en de vloeistof afgedicht.
ruitenwisser en vloeistof gebruikte ik toch al nooit. wisser doet het wel.
was toch wel meer tijd kwijt dan ik dacht. maarja is weer water dicht:)
thanks voor de tips
klep gevonden op http://www.vdbraak.nl nette overzichtelijke site[/rquote]
Het tocht tenminste niet in je nek tijdens het rijden..Good job done!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.