achterklep handgreep Omega B vervangen

Forumindex Forums Modellen Omega achterklep handgreep Omega B vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    VKSEB

mijn achterklep handgreep is gebroken, kan hierdoor mijn klep niet meer openmaken. Weet iemand hoe ik dit moet vervangen. Het plastic waar het opel logo opzit is gebroken.

Omega2.2-16v

Hallo en welkom;)

Is wel makkelijk als je het bouwjaar,sedan/station enz. erbij vermeld,dat is wat makkelijker zoeken naar een oplossing.
        Maar ik neem aan dat je een B1(Van voor sept. ’99) hebt?

Kan je de klep nu wel openen?

Zoja,dan binnenbekleding van de klep verwijderen,cilinder verwijderen en daarna de hendel zelf.
        Monteren in omgekeerde volgorde:P

gr

Danny

VKSEB

dank je Danny, al jaren Opels gehad en eigenlijk nooit naar dit FORUM (inderdaad met hoofdletters, erg bruikbaar)gekeken.
          Het is inderdaad een B-Omega (04-99) sedan. Ik kan de klep niet meer open krijgen, heb je hier miscchien ook een oplossing voor. kan natuurlijk wel via de achterbank in de kofferruimte komen.

Omega2.2-16v

Alstu:D

Geen idee of ‘tie ook van binnenuit te openen is,bij de B2 sedan kan dat nml. wel,zit een hendel in de klep ingebouwd om handmatig te openen(Moet je wel via de achterbank de kofferruimte in) daar deze geen hendel aan de buitenkant heeft en normaal gesproken alleen met de sleutel of vanaf de dash elektronisch te openen is.

Anders toch met een zaklamp de kofferruimte in om de boel te demonteren:(

gr

Danny

VKSEB

ga mijn best doen, iemand nog een ander idee, zaterdag eerst maar naar een onderdeel op zoek.

VKSEB

Danny,

bedankt voor je hulp, verwijderen op de door jouw beschreven manier ging inderdaad gemakkelijk. Heb van de sloop het onderdeel gehaald, niet in de juiste kleur, heb dit keurig in juiste kleur gespoten en opnieuw ingebouwd. Niks meer van te zien.

Erick

Omega2.2-16v

Ook weer mooi opgelost:thumbup

gr

Danny

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.