Achterklep gaat niet open. Vectra C 2004 2.2 Bezine

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Achterklep gaat niet open. Vectra C 2004 2.2 Bezine

  • Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255325
    btjansen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 February 2013

      Hallo leden,

      Gaat om een Vectra C 2004 2.2 Bezine station.

      Ik zoek wat hulp of suggesties. Mijn achterklep kan ik niet meer open krijgen. Auto vergrendeld wel met de centrale.

      Het knopje onder de rubberen afscherming van de greep lijkt wel in het slot weg gevallen te zijn. Ik voel dus niet meer zon verhoging die je normaal kunt indrukken.
      Als ik een keer op de klep sla met een vuist dan zegt ie ineens klik en kan ik de klep openen. Lijkt wel of er iets plakt of iets dergelijks.

      Iemand een idee?

      gr Bart

      #18105865
      Opeloco
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 February 2011

        Kofferbekleding eens eraf halen en zien of die microswitch niet is losgekomen dan?

        Als je je koffer echt niet meer open krijgt langs buiten moet je langs binnen in de koffer kruipen en onderaan in het midden het rubberen/plastieken dopje eruit peuteren, dan met een grote platte schroevendraaier erin en draaien, dan springt hij uit slot. Dit is enkel een noodoplossing tot het probleem verholpen is uiteraard ;)

        #18105866
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Ik had dat afgelopen zomer ook en nu met de vriekou weer :???:
          Hij ontgrendeld bij mij maar half. Heb ‘m al met wd40 ingspoten maar dat helpt niet echt.
          Denk dat het elektronische slot bij mij aan vervanging toe is. Kost bij de dealer rond de €90,00

          Groet jraaf

          #18105867
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            @btjansen: ik denk idd dat je microswitch is overleden, dit probleem had ik ook bij de astra H


            @jraaf
            : toevallig had ik dit na 2 weken van aankoop met de vec, ik durfde bijna niet naar de dealer voor garantie want die heeft 2 dagen al een kapotte LMM vergoed en hij had me flink gematst met winterbanden. Dus eerst ook met WD40 ingespoten maar dat hielp niets.
            ik heb toen de complete elektrische slot uit elkaar gesloopt en van binnen goed schoongemaakt en gesmeerd, tot op heden doet hij het prima!

            #18105868
            Rovers
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 April 2011

              Ik zou de slot even gaan nakijken. Ik heb onlangs ook last van gehad al maanden, toen maar eens wezen kijken omdat hij slechter deed. Ik denk dat jou schakelaar waarmee je knop opendoet niet kapot is maar niet goed erin blijft.

              Bij mij was dat elektrische stekkertje die liet soms los en weer erin enzo. Maar verwarmd met fohn en beetje gebogen en stekker opnieuw erin, werkt weer perfect!

              Ik zou als ke was ff zelf gaan kijken wat mis is.

              #18105869
              btjansen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 February 2013

                Ok thanks everybody voor de goede tips. Lijkt idd of er iets blijft plakken.
                Ik heb dit soort van probleem 2 jaar geleden ook al gehad en toen is ook het slot vervangen. minus 100 euro++
                Maar nu ga mijn technische skills eens op de proef stellen. Geen geld meer naar mijn dealer! :D

                #18105870
                CAlberts
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 December 2010

                  Ik heb nog een slot liggen, mocht het nodig zijn.

                  #18105871
                  btjansen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 February 2013

                    @CAlberts wrote:

                    Ik heb nog een slot liggen, mocht het nodig zijn.

                    ah das mooi om te weten. ik ga ff klussen morgen indien t niet verbeterd dan bericht ik je

                    #18105872
                    CAlberts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 December 2010

                      :thumb

                      #18105873
                      btjansen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 February 2013

                        Ik heb handgreep met knop uit de auto gesloopt. Was helemaal plakkerig van binnen met kalk aanslag leek het wel. Slot is ok.
                        Alles “schoon gemaakt”, echter het metalen plaatje die de dipswitch indruk valt niet van zelf terug. Is het handig wat silicone spray
                        of vet aan die schanier punten te smeren.

                        http://dl.dropbox.com/u/14334872/2013-02-15%2018.54.43.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
                        http://dl.dropbox.com/u/14334872/2013-02-15%2018.55.09.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #18105874
                        CAlberts
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 December 2010

                          En nu werkt het weer?

                          #18105875
                          btjansen
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            11 February 2013

                            Morgen ga ik em installeren maar de schakelaar lijkt weer redelijk te schakelen.

                            #18105876
                            btjansen
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              11 February 2013

                              Net de schoongemaakte schakelaar weer geïnstalleerd en het werkt weer!!

                              #18105877
                              CAlberts
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 December 2010

                                Mooi! Altijd fijn als je wat kunt fixen! :thumb

                                #18105878
                                btjansen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  11 February 2013

                                  Jep, maar vroeger of later zal er weer vocht in trekken. Kwaaltje begreep ik via via

                                  #18105879
                                  btjansen
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 February 2013

                                    Nog een vraag aan de forumleden. wanneer ik voor de eerste keer op een nieuwe dag mijn auto centraal open, gaat ook mijn achterklep open. ik druk em dan dicht en daarna lukt het een soort van wel. kan het zijn dat de computer een beetje van slag is?

                                    wanneer ik vlak daarna de auto weer geheel afsluit en druk 2x op openen via de sleutel dan blijft de klep wel dicht…
                                    het is echt alleen wanneer de auto een tijdje idle heeft gestaan..

                                  16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.