Achterklep en claxon

Forumindex Forums Modellen Insignia Achterklep en claxon

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    pattan

Ik heb een insignia van 06/2014.

Naast het gezeur met het Intellilink systeem :cry (zie andere forum items), heb ik last van het feit dat de auto de claxon gebruikt om mij te waarschuwen. Bijvoorbeeld als de achterklep (electrisch) dichtgaat en 1 van de portieren openstaat. Ook als je wegloopt bij de auto met de sleutel opzak (startknop) en de motor draait nog.

Ik wil dit uithebben maar hoe? De dealer weet het niet, maar heb ze gewaarschuwd dat op onnodig claxoneren een forse boete staat en als ik een pietluttige oom agent tref de bekeuring wel even langskom brengen :angel.

Maar ik zoek gewoon een oplossing, iemand een idee?

Mvg Patrick

johanhummer9
      Deelnemer

Gaat dan bij die dingen serieus echt de claxon af?!?!

Btw 06/2014 is nog ongeveer 1.5 jaar garantie dus terug gaan en net zolang blijven “zeiken” tot het opgelost is.

Tot die tijd zou je de claxon zelf kunnen afkoppelen

nick_s
        Deelnemer

Je kan dat volgens mij in het instellingen menu aanpassen. Alleszins, bij de achterklep gebeurt dit bij mij niet (ook 06/2014)
          bij weglopen met de sleutel of sleutel vergeten in wagen wel.

midnight black
          Deelnemer

Heb je ook alarm? Dan is het namelijk waarschijnlijk een aparte claxon voor het alarm die je hoort.

pattan

@midnight black wrote:

Heb je ook alarm? Dan is het namelijk waarschijnlijk een aparte claxon voor het alarm die je hoort.

Nee, zit geen alarm op de auto.

Wijchen
              Deelnemer

Ik heb zelfde storende probleem. Keyless insignia facelift met automatische achterklep.
                Doe je de klep dicht eerst wachten tot die dicht is voor het portier te openen anders claxon.
                Stap ook niet met lopende motor uit (sleutel op zak) naar andere zijden (auto ruit krabben!) dan ook weer claxon.
                Erg fijn smorgens voor de buren als je vroeg vertrekt en baal er ook behoorlijk van.
                Ik ga maar keer terug naar dealer om de garantie te claimen. RDS werkt ook nog steeds niet na laatste update van jan. 2015!

Wijchen
                Deelnemer

Vandaag bij dealer geweest. Kunnen niets aan probleem doen, moet geduld hebben en wachten tot achterklep dicht is en dan pas instappen. Ook eerst ruiten krabben en dan pas auto starten werd medegedeeld. Fijn zo’n facelift auto voor 36000 euro MET keyless functie!
                  Ga meer eens eens brief aan Opel nl schrijven, verwacht niet veel, maar dan ligt de klacht schriftelijk vast bij de heren!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.