Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Achterklep CV, hoe zit dat??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 september 2010 om 08:59 #17225966
Heb effe een centraal deur vergrendelings setje ingebouwd net. Was in twee uurtjes gepiept!! Had nog wel sneller gekund ook, maar dit was de eerste keer…:P
Dit setje:
http://cgi.ebay.co.uk/UNIVERSAL-REMOTE-” onclick=”window.open(this.href);return false; … 35a9d858e3
Voor nog geen 19 pond!!:o
Het past er letterlijk zo in, de gaten die in het plaatwerk zitten aan de binnenkant van de deuren kun je het zo tegen aan schroeven, 100% perfecte (identieke) passing! En er zit al een wat groter gat ook op de plek waar de stangetjes aan mekaar gezet moeten worden zodat je er goed bij kan met de schroevendraaier… PIECE OF CAKE!!
De remotes zijn ook mooi afgewerkt en je kunt zelfs extra dingen schakelen want er zitten vier knopjes op. Zo kun je bijvoorbeeld toeteren op afstand als je je auto zoekt bij de Ikea ofzo….:P
15 september 2010 om 09:14 #17729000in wat voor auto heb je deze ingebouwd dan. miss wel handig om te weten?
15 september 2010 om 09:20 #17729001origineel gepost door 52pk
in wat voor auto heb je deze ingebouwd dan. miss wel handig om te weten?Oh ja sorry, in mijn E kadett 5-deurs HB….
Ik zal nog wat foto’s maken als ik wat tijd heb….
15 september 2010 om 09:26 #17729002Kadett-E heeft inderdaad standaard de zelfde soort CV-motortjes erin gehad…
Je kan een CV motor van een Astra-F pakken en die in de kofferklep bouwen… Werkt uitstekend.Maar spy CV-setjes en andere universieele setjes die verkocht worden in Nederland zijn exact ‘t zelfde als boven genoemde :)
15 september 2010 om 10:15 #17729003origineel gepost door Aapje
Je kan een CV motor van een Astra-F pakken en die in de kofferklep bouwen… Werkt uitstekend.Hee ja, goede tip!
origineel gepost door Aapje
Maar spy CV-setjes en andere universieele setjes die verkocht worden in Nederland zijn exact ‘t zelfde als boven genoemde :)Ja, dat zal zeker… Ik zag deze en heb gewoon gelijk besteld. Ik kende voorheen alleen die setjes van Conrad, maar voor dat geld heb ik vier van deze setjes…:vertag
15 september 2010 om 10:21 #17729004ik heb zaterdag samen met freekcorsa hetzelfde ingebouwd in mijn kadett e cabrio
ik had het gewoon gekocht in de automaterialen zaak, nog geen 40 euro :)
mijn afstandsbediening is alleen wat anders. :)
als ik geweten had dat het zo simpel was had ik het 7 jaar eerder gedaan :jerry
15 september 2010 om 11:10 #17729005origineel gepost door sebastiaankadettcabriogsi
als ik geweten had dat het zo simpel was had ik het 7 jaar eerder gedaan :jerry
Precies! Dat ging dus ook gelijk door me heen!king:
15 september 2010 om 12:00 #17729006Jup, mooiste is nog wel als je effe goed oplet zie je zelfs de gaten zitten waar origineel de motortjes horen :)
De achterklep heeft ook zelfs voorbereiding op CV, je moet alleen effe zo’n Astra-F motortje uit een achterklep scoren (Alles is zo’n beetje voorgeboord :))
15 september 2010 om 13:20 #17729007origineel gepost door Aapje
Jup, mooiste is nog wel als je effe goed oplet zie je zelfs de gaten zitten waar origineel de motortjes horen :)De achterklep heeft ook zelfs voorbereiding op CV, je moet alleen effe zo’n Astra-F motortje uit een achterklep scoren (Alles is zo’n beetje voorgeboord :))
Ja precies, dat had ik dus al ontdekt en daar heb ik ze dus zo op kunnen schroeven, piece of cake!:thumbup
16 september 2010 om 09:46 #17729008Jongens, zo iets moet toch ook in Nederland te koop zijn ergens?!
:wtf
http://www.clickerslickers.com/product/RTMed
16 september 2010 om 10:50 #17729009Die setjes kosten 25 euro bij cargoods….met 4 motoren. Met klapsleutels………das toch geen geld!
Heb er nu een liggen voor in de rekord…daar kan ik dan ook de achterklep mee losploppen via de afstandsbediening.
Die ik in de corsa heb kan alleen open dicht en lampjes laten knipperen.
16 september 2010 om 11:29 #17729010origineel gepost door Fearless
Die setjes kosten 25 euro bij cargoods….met 4 motoren. Met klapsleutels………das toch geen geld!Heb er nu een liggen voor in de rekord…daar kan ik dan ook de achterklep mee losploppen via de afstandsbediening.
Die ik in de corsa heb kan alleen open dicht en lampjes laten knipperen.
Nette prijs! Tja ik zat aan een extra motor te denken (die ik straks over hou van het setje voor de Micra van mijn vrouwtje) voor mijn achterklep. Die kan ik schakelen met de twee extra knopjes op de remote…
Had ook trouwens eerst bij de achterportieren de actie verkeerd om, maar dit hoef je niet mechanisch op te lossen, gewoon de draadjes andersom aansluiten!!:thumbup:P
Was het altijd maar zo simpel!!:hmmz
17 september 2010 om 07:40 #17729011Hoeveel was je kwijt inclusief verzendkosten?
17 september 2010 om 10:43 #17729012Wie vraag je dat?
@ cargoods betaal je een keer 8 euro voor het verzenden…
Dan heb je alsnog een goedkoop setje wat perfect zn werk doet.
Ze hebben er ook zat ander leuk spul voor weinig.
17 september 2010 om 13:22 #17729013Ik was ongeveer €10 kwijt voor het verzenden…
Moet zeggen dat de remotes ontzettend mooi van constructie zijn. Dat zie ik tot op heden niet bij andere setjes terug… Er zit namelijk een ongeveer 4mm dikke metalen plaat door heen waar de sleutelhanger ring aan vast zit, die trek je dus niet zo maar stuk aan je sleutelbos!:thumbup Zoals wel met de meesten waar een plastic oogje aan zit…
Daarnaast bieden de remotes nog extra functies, waar veel andere setjes maar twee knopjes op de remotes hebben voor open/dicht hebben de remotes van deze set nog twee extra knopjes. Daar kun je dan bijv. je achterklep mee openen. Zet er een paar ruim bemeten gasveren op en je klep gaat zelfs vanzelf omhoog!! Wel handig als je met iets zwaars aan komt lopen!!king:
17 september 2010 om 13:56 #17729014Ik was 7 tientjes kwijt voor 4x vergrendeling, en een vrij uitgebreid alarm,trilsensor, en een cabriosensor.
Heeft 2 jaar in de golf gezeten en nooit problemen mee gehad, werkte perfect. Wel alles knap aangesloten: solderen, krimpkous, etc… Dus goedkoop hoeft geen duurkoop te zijn.17 september 2010 om 18:48 #17729015Heb het setje van vinci ook besteld voor de sedan, de gekooi in de winter met bevroren deursloten heb ik dan niet meer. Ben benieuwd:vertag
17 september 2010 om 18:58 #17729016Het probleem is vaak de aansluiting, de meeste doen lekker alles met stekkers enzo.
Solderen is het beste.
17 september 2010 om 19:36 #17729017origineel gepost door Fearless
Het probleem is vaak de aansluiting, de meeste doen lekker alles met stekkers enzo.Solderen is het beste.
Ja zekers, maar en likje vet op die stekkertjes doen werkt ook goed hoor! Het is vooral het droog monteren waardoor ze snel oxideren. Plus dat een hoop mensen het draadje lekker los in het portier laten hangen en dan ligt hij binnen no time onderin waar het het meest vochtig is. Ik heb ze wat hoger in het portier vast getiewrapt (raar woord…:hmmz) Bijkomend voordeel dat ze dan niet tussen het raam mechanisme kunnen komen ook…
Moet trouwens nog even vermelden dat ik de achter portieren wat later had gedaan en dat was wel iets meer gekloot… De servo komt wel ongeveer op de zelfde plek als bij de voor portieren, maar omdat ‘het knopje’ natuurlijk bij het scharnier zit is er een overbrenging aangebracht met een horizontale stang. De plek waar dan de ‘spaak’ die bij de servo’s geleverd wordt vast moet komen is dan nog steeds bij het slot, alleen zit daar net zo’n soort overbrenging met een extra gaatje dat voor dit doeleind voorbereid is.
Lang verhaal kort, dat vergt effe wat meer inzicht en creativiteit… Ik heb het voor mekaar gekregen door die ‘spaak’ in tweeen te knippen en één kant aan het eind in een ‘z’ te buigen en door dat gaatje te steken. dan kun je daar het bijgeleverde verbind nokje weer aan vast maken met die schroefjes en ook nog afstellen.
Andere opmerking bij het geheel is dat je wel een beetje aan de ‘spaken’ moet buigen om te zorgen dat het mechanisme mooi vrij loopt en mooi uitlijnt met het mechanisme in de auto….
Voor de handige harry is dit alles nog steeds piece of cake en je ontkomt er ook niet aan met een ander setje want ze zijn allemaal voorzien van precies dezelfde hardware voor zover ik ze gezien heb.
Als je enigzins onzeker bent over je knutsel talent kun je het misschien beter overlaten aan iemand die het vaker gedaan heeft…:vertag
Dan nogmaals, als ze verkeerd om op slot gaan? Draadje gewoon andersom aansluiten!!:thumbup
30 november 2010 om 20:48 #17729018Ik heb een mailtje gekregen met een kortingscode voor 10% korting bij die gasten. Moet voor 15 dec gebruikt worden. Mocht iemand nog een centraal vergrendelings setje of iets ander willen kopen U2U me maar en dan krijg je de code….
Het gaat dus om deze winkel:
http://www.ultimatecarparts.co.uk/1 december 2010 om 17:36 #17729019hmm ook maares over gaan denken als het echt zo makkelijk is. :hmmz
1 december 2010 om 20:01 #17729020origineel gepost door KadeTT92
hmm ook maares over gaan denken als het echt zo makkelijk is. :hmmzNee niet doen! (dat nadenken…) Gewoon bestellen en inbouwen!:thumbup
:jerry
2 december 2010 om 18:02 #17729021ik heb dit setje in mijn kadett gt sedan gebouwd werkt ook perfect 30 euro is van JOM :thumbup
en losse pompjes kosten bijna niks :thumbup
en er zit ook een extra output op :thumbup6 juni 2011 om 09:18 #17729027Ik heb eens zitten kijken naar het slotje in mijn achterklep, maar daar is nog niet zo eenvoudig CV op te bouwen omdat het slot natuurlijk zonder sleutel niet wil draaien…
Hoe zit dit origineel dan?? Iemand een fotootje van??
En wat past hier makkelijk in?
:wors
6 juni 2011 om 21:37 #17729023Ik ga nog een keertje op de sloop kijken, maar wil ook graag de zelfde sleutel behouden, dus ik denk dat ik maar weer zelf iets ga maken. Heb al een plannetje….
Dit is wat het slot doet:
En dat kun je ook zo nabootsen door er een plaatje tussen te schieten met de CV. Gewoon het slotje op altijd gesloten houden en dan een plaatje er tussen schieten met een CV motortje of er tussen uit schieten. Het plaatje zorgt dan wel/niet voor het bewegen van de stang….simpel…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.