Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Achterkant DVD 800
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 juni 2011 om 18:44 #17886556
4 kanaals of 6 kanaals versterker genomen?
16 juni 2011 om 21:10 #17886557Het is 6 kanaalsbversterker van Audison geworden.
17 juni 2011 om 17:24 #17886558Ben eens benieuwd of jouw sensoren dan luider hoorbaar zijn. Anders kan het zijn dat ik in de toekomst mss wissel
17 juni 2011 om 19:15 #17886559Dat zou op zich goed moeten gaan, omdat het aansluitschema wordt gevolgd. Ik ga er vanuit dat daarmee ook de parkeersensoren het gewoon blijven doen.
18 juli 2011 om 18:02 #17886561En heb je je Insignia al terug?? Ben benieuwd naar het resultaat
19 juli 2011 om 16:25 #17886560Zojuist mijn auto opgehaald van inbouwstation. Ik wist niet dat er zulk mooi, strak geluid uit de speakers kon komen! Ik heb de aparte sub ook laten zitten en de 2 speakers in de hoedenplank die voor subs moesten doorgaan, zijn aangesloten op de achterspeakers. Ze zijn dus als full range aangesloten. De zogenaamde Infinity versterker is blijven zitten puur voor de parkeersensoren en de carkit die over de center lopen bovenop dashboard. Deze speaker doet niet meer mee om muziek weer te geven.
Het resultaat is verbluffend. Ik ga zo eerst nog even verder luisteren, want het effect is fantastisch. De versterker is mooi weggewerkt onder de mat in de kofferruimte in een uitsparing; paste precies!
Het geluidsbeeld is nu helemaal in harmonie met 10 speakers en sub voor echt laag. De speakers zelf geven veel voller geluid en ook een mooie bas. Ook is de schelheid totaal verdwenen.
Conclusie? Koop nooit dit Infinity systeem, of dan alleen vanwege de betere speakers. Meteen een aftermarket versterker erin en dan is het top.
Super ook ingebouwd door Brians Custom Audio in Zoetermeer.
Ik laat nog wel even mijn verdere ervaring weten als ik wat meer heb kunnen luisteren.
19 juli 2011 om 17:51 #17886535Hahaha blij te horen dat je ook van het probleem vanaf bent. Je zegt daar zoiets, ik kan men ISS versterker ook nog terug plaatsen waardoor men sensoren weer luider gaan spelen. Zal ik van de week eens proberen.
19 juli 2011 om 18:09 #17886534Ja door jouw ervaring heb ik dat vanmorgen meteen bij ze aangegeven, waardoor ze daar speciaal op hebben gelet. Ik vind het wel mooi om te zien hoe dit forum en de uitwisseling van de ervaringen, tot dit resultaat hebben geleid: een bevestiging van serieuze klanten met een serieus probleem die dit helaas in mijn geval zonder medewerking van Opel hebben kunnen oplossen.
19 juli 2011 om 18:28 #17886533Heb net eens gekeken en ze hebben de voeding naar de ISS versterker afgeknipt. Dus ik zal hem bij het volgende onderhoud weer eens meegeven en kijken of ze het terug kunnen aansluiten. Anders had ik al gedacht om de middelste dashboard speaker (nu ook niet aangesloten) bij op de woofer aan te sluiten dan moeten normaal de sensoren weer luid klinken door die speaker.
19 juli 2011 om 21:39 #17886562Als je de dashboard speakerbaansluit bij de woofers, dan lijkt het mij dat je daarmee vervolgens ook de lage tonen doorkrijgt op de center. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Bij mij zijn de parkeersensoren achter aangesloten op de achterspeakers (was ook al zo voor de ombouw). Dat lijkt me ook de reden waarom jouw sensoren achter nu nog wat zwak klinken uit de sub. Het zijn natuurlijk hoge tonen en die worden niet of nauwelijks door de sub weergegeven. Ik zou ze gewoon laten aansluiten op de achterspeakers en de Infinity eruit laten. Ik heb em alleen maar laten zitten voor de sensoren voor. Ook om de center verder niet tevlaten aansturen door de nwe versterker voor regulier muziek. Wie wil er nou stereo opgenomen muziek over ook een center laten lopen? Opel begrijpt het niet helemaal. Is alleen maar van toegevoegde waarde voor een 5.1 muziek dvd en die gebruik ik niet.
Kortom, ik zou het gewoon laten meelopen met de acheterspeakers en de Infinity eruit laten in jouw geval. Jij hebt toch geen sensoren voor?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.