achteremmen piepen astra g

Forumindex Forums Modellen Astra achteremmen piepen astra g

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    witte07
    Deelnemer

hoi mij achter remmen piepen als ik ze diep intrapt om te remmen (trommel) kan het zijn dat de remschoene zijn versleten of de trommel en is de remschoen zelf makkelijk te vervangen

manuel25
      Deelnemer

Moi, ik had ook met mijn vorige Astra G pieperij bij een van de achterremmen. Op een gegeven moment was het vanzelf verdwenen. Daarna kwam ik er bij de APK achter dat één wiel nauwelijks mee remde, de rem was helemaal weg gesleten. Dus best kans ja dat je rem versleten is.
        Vervangen van trommelremmen is een koud kunstje. Haal je wiel er af en de deksel van de trommel er af.
        Beetje schoonmaken is wel leuk eerst en kijken hoe ver die afgesleten is, met een beetje technisch inzicht wijst het zich vanzelf.

witte07
        Deelnemer

De kans dat het d trommel is klein zeker . Maar die remschoene moet dus te doen zijn

manuel25
          Deelnemer

De trommel zelf hoeft in principe nooit vervangen te worden. Het is het frictiemateriaal aan de remschoenen dat slijt. Als je net als ik door rijdt met versleten trommelremschoenen, dan gaat je trommel wel slijten doordat hij staal op staal gaat remmen.

witte07
            Deelnemer

Ok het is allen klote dat ik opbde straat dit moet doen en helaas geen overkaping heb

harrynijhof

Hoezo is dat kut, het regent hier nooit ?!?!

miral astra

@manuel25 wrote:

De trommel zelf hoeft in principe nooit vervangen te worden. Het is het frictiemateriaal aan de remschoenen dat slijt. Als je net als ik door rijdt met versleten trommelremschoenen, dan gaat je trommel wel slijten doordat hij staal op staal gaat remmen.

Sorry maar dit klopt niet. Zeker wel dat je de trommel moet vervangen.
                  Na goed checken van de trommel kom je er wel achter dat het vervangen moet worden. Net zoals je schijven. Dikke rand erin is vervangen. En die paar 10TJES is trommel en blokken vervangen.

Fearless
                  Deelnemer

Als de boel nog redelijk is even de voeringen schuren en schuine kanten er aan schuren of vijlen.
                    Door de slijtagerand gaan blokken en segmenten piepen, omdat ze er net iets tegen aan komen.
                    Het zelfde geld dus voor remschijven.

Schuine kant er aan zodat ie er precies tussen valt/langs gaat.

witte07
                    Deelnemer

Ok maar lukt dat op me remschoenen zonder ze euit te halen

Fearless
                      Deelnemer

Ik zou iig dan die 2 klemveertjes los halen zodat je beide lange kanten van het segment kan schuren. Je hoeft niet persee de handremkabel los te halen.

witte07
                        Deelnemer

heb ze ff bekeken vandaag me remvoering ziet er goed uit , allen me trommels zitten lichte rand op , ik denk dat de vorige eigenaar of garage allen de remvoering heeft vervangen en niet de trommels , heb ze nu ff schuin afgeveild en zalmis kijken voor nieuwe trommels dan als ze weer gaan piepen ,

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.