Achterdeuren Diamond 96′

Forumindex Forums Modellen Omega Achterdeuren Diamond 96′

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
  • Auteur
    warhamstr
    Deelnemer

Zoek het uit… :wtf

remutr
      Deelnemer

om de 60duizend km of 6 jaar.

Het lukt je wel aardig om Omega’s te zoeken met weinig km op de teller, via welke site vind jij ze? Mag ook via pm.

DiviNe187
        Deelnemer

Dank je Remut, dat is duidelijk.

Ik vind ze overal wel een beetje eerlijk gezegd o.a. ook op autoscout. Het lijkt wel of ze ineens met bosjes aangeboden worden.

Die B2 van 122k is helaas al verkocht dus dat gaat em niet meer worden helaas.

Zag wel dat er weer een nieuwe B2 2.2 v16 bij gekomen was van 162k, ook met NAP en onderhoudsboekjes, voor 1550,- in Schiedam.
          Enigste verschil qua model tussen die en die B2 2.2 v16 hier in Goes is dat die in Goes een Business edition is en die uit Schiedam een Elegance.. en natuurlijk de prijskaart die er aan vast hangt.
          Verschil is wel, die van Goes staat op 165k met op rond de 158k de distributie vervangen volgens de garage. Die uit Schiedam heeft dit gehad op 120k dus zal over niet al te lang weer aan vervanging toe zijn.

Ga proberen een van deze dagen even een testritje te doen in die van Goes, als hij prima rijd dan ga ik denk ik toch voor die, aangezien ik die 500,- verschil van die van Schiedam dan toch wel weer kwijt ben aan een distributieriem vervangne binnen een jaar.

Lemmens
          Deelnemer

Kijk je ook niet scheel op NAP. Lees de voorwaarden goed en je zal zien dat er net zo makkelijk mee gesjoemeld kan worden. Men denkt alleen dat het iets is dat betrouwbaar is en fraude volledig uitbant. Ik heb een paar maandjes terug een Omega gekocht, zat ook NAP bij. Enige dat men vermeld is standaard data. Zodra tussen data een verschil van 100 km in km stand is terug te vinden, wordt dit aangemerkt als ‘logisch’. NAP is leuk, maar niet meer dan dat. Lage en logische km standen zeggen niet altijd alles. Onderhoud doet veel meer. Je hebt auto’s die na 60.000km volledig afgetrapt zijn. Voor minder haal je een kar met 2,5 ton op de teller die prima onderhouden is.

Voor de rest: bijgeleverde rekeningen geloof ik ook nooit. Zorg eerder dat je wat extra budget achter de hand hebt om zelf een oliewissel te doen, distri + waterpomp vervangen en eventueel andere dingen. Zo weet je zeker dat het gebeurd is. Zeker bij 2e hands auto’s in de prijsklasse tot € 5000 wordt er vaak maar eens met een doekje over het oliefilter gegaan en dan is ie ‘ververst’.

Lage km standen kom je vooral ook in Duitsland nog tegen. 70-80.000 km is geen uitzondering. Nadeel: vaak opa auto’s geweest die enige tijd stil hebben gestaan en je zit nog met import. Alles heeft z’n voor en nadelen. Zelf denk ik dat ‘t geen punt is eentje met 150-160.000 km op de teller te kopen. Dat zijn in ieder geval gezonde km standen voor zo’n auto met dito leeftijd.

Zelf heb ik in het begin ook gekeken voor een 2.5 of 3.0 maar daar kon ik destijds geen goede van vinden. Ik liep toen tegen een nog zgan 2.2 aan met net geen 82.000 km op de teller voor een redelijk prijsje. Het is geen racemonster, dat wist ik van te voren. Desondanks rijdt ie voor mijn doen prima. Voer het onderhoud met beleid uit, doe het goed en je hebt aan zo’n kar een prima auto.

Distributieriem met waterpomp en multiriem vervangen voor een 2.2 kostte me bij de Opel dealer € 435. Die kosten zijn wat dat betreft nog te overzien. Enig nadeel is dat ik 40.000 km per jaar rij, dus ben al redelijk snel weer aan de beurt. ;)

DiviNe187
            Deelnemer

Doe ik ook zeker niet, ik lees steeds vaker dat er inderdaad vaak mee gesjoemeld wordt.
              Mijn eigen bak heb ik ook zonder nap, zonder keuring, bij een of andere vage turkse vent in schiedam gekocht, bijna 8 a 9 jaar mee gedaan en de teller stond bij de koop al op 180k dus ik weet als geen ander dat je gewoon ook wat geluk moet hebben bij zoiets.

Goed, om even terug te komen op het verhaaltje van het kopen (voordat ik dadelijk weer naar me hoofd geslingerd krijg dat ik zulke lange teksten typ :wors :fy1 )

De auto die ik al een tijdje op het oog had van de opel dealer in Utrecht was dus verkocht (onder voorbehoud). Die meneer had de auto nog niet gezien of getest en zou vrijdag komen en hem zga zeker meenemen.

De verkoper zou even bellen als er wat veranderde, al ging hij er zelf van uit van niet.. en nou raden jullie het dus al.. hij belde vrijdag in de avond ineens op :thumb

Ik had voor mezelf voorgesteld dat als de auto verkocht zou worden ik nog even zou doorrijden met de 2.0, en dat als het voorbestemd was ik vanzelf wel een belletje zou krijgen.. en dat gebeurde dus :wors :wors

Ben vandaag (Zaterdag) richting Utrecht gegaan om te kijken en de omega zag er buiten en binnen in een top staat uit.
              Wat krasjes aan de bestuurderskant waar mee te leven valt, verder zag de motor er super netjes uit, maar niet té blinkend zoals die in Goes king:

Stukje test gereden en werd meteen op slag verliefd op de auto :wub , zit aardig wat pit in, zweeft over de weg en de koppeling voelde ook als nieuw aan.

Ik heb dus de Omega gekocht! :agent , en ben direct van daar uit met de auto naar Vlissingen gereden wat uiteraard ook meteen een goede testrit was!

Eindverslag, ding rijdt echt super, niets op aan te merken, geen mankementjes tijdens de lange rit opgemerkt, en het beste was nog wel dat de auto met een driekwart volle tank bij de opel dealer stond :thumb :thumb :thumb :thumb

Heb er nu 2000,- voor betaald; Gaat om de Omega 2.2i Z2.2XE Business Edition uit 2002 met 122.604K op de teller.

De plaatjes van de auto volgen, die zal ik even in de andere topic gooien!

remutr
              Deelnemer

Heb je hem bij stam opel gekocht?

Had hem dan ff komen showen in Vleuten, woon daar om de hoek.

DiviNe187
                Deelnemer

Klopt!, bij die in Bilthoven.

Was alleen al en drukke dag moest daarna nog naar een babyfeesie in Huijbergen dus heb daar helemaal niet aan gedacht, zag het inderdaad wel op de borden staan.

Was zeker toch wel een goede keus hoor, als ik zie wat ik voor die prijs heb meegekregen ben ik heel blij :thumb

Dat word vandaag of morgen eerst even goed in de was zetten en dan.. :kewlpics

pascal1109
                  Deelnemer

Cool, toch gekocht en je bent er blij mee. Dat is belangrijk. Benieuwd naar de plaatjes :D

DiviNe187
                    Deelnemer

Dat zeker Pascal :thumb
                      De plaatjes staan ondertussen in de topic show je Omega :thumb :thumb

warhamstr
                      Deelnemer

Nja, tis dat er een redelijk lage km-stand op staat. Zo’n Business is wel heel summier met de opties.

remutr
                        Deelnemer

Dat is wel zo, maar de belangrijke dingen CC en el ramen zitten er zo ie zo op.

leer en automatisch zonnescherm is niet zo heel belangrijk, laat de topic starter maar genieten van ze Omega, het is een goede dealer waar hij hem gekocht heeft

11 berichten aan het bekijken - 51 tot 61 (van in totaal 61)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.