Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Achterdeuren Diamond 96′
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 mei 2015 om 14:47 #18279724
ijzersterke motor!
30 mei 2015 om 15:21 #18279725Dan ga ik toch inderdaad steeds meer denken om even langs die mv6 te gaan. Ziet er super uit voor zover ik kan zien en met 150k op de teller durf ik het nog wel aan om er wat centjes naar te gooien.
Ik hou jullie even op de hoogte wat betreft de aankoop, in ieder geval hartelijk dank voor alle info!
30 mei 2015 om 15:25 #18279726Heb je geen foto van de mv6?
30 mei 2015 om 15:48 #18279727Krijg net te horen dat de omega al weg is.. helaas, zal je ook weer net zien natuurlijk :swear
30 mei 2015 om 15:49 #18279728dat is minder, dat word opzoek naar een andere.
30 mei 2015 om 15:51 #18279729Mja helaas, de rest van de mv6jes zitten ook allemaal boven de 200k, wil het liefst wel een auto met wat minder op de teller.
3 juni 2015 om 15:06 #18279730Inmiddels wat doorgezocht en ga misschien toch maar het nieuwere model aanschaffen met wat minder pktjes erin.
Ik heb een 2.2i 16V Business Edition uit 2002 op het oog van 122k op de teller met in januari een grote beurt achter de schroeven, NAP, en onderhoudspapiertjes alles erbij, word verkocht door een Opel dealer.
Uiterste prijs wat ie kon doen was 2000,-
Zijn die motoren een beetje betrouwbaar en sterk? En is de prijs interessant? Ik weet namelijk niet of dat het een gerechtigde vraagprijs is voor zulke modellen.
Alvast bedankt :)
3 juni 2015 om 15:08 #182797312.2 is berucht om zijn ketting, controleer even wanneer die vervangen is.
3 juni 2015 om 16:30 #18279732Ik hoorde inderdaad al dat er een ketting in zat nadat ik vroeg wanneer de distributie vervangen was, beetje dom van me dat ik niet gevraagd heb wanneer deze ketting vervangen is, maar was eerlijk gezegd eerst even benieuwd naar hoeveel ze er vanaf konden halen (500,-)
Mocht het zo zijn dat deze bij de grote beurt vervangen is (in januari, volgens de Opel dealer ook bij hun gebeurt, zoals al het onderhoud van de auto zijn leven, dit was een kleine 10000 km terug) moet ik me dan nog zorgen maken?
Kost het vervangen van trouwens meer of minder dan een distributieriem?
Nou komt weer die moeilijke vraag natuurlijk, zou je die auto aanraden of zeg je dan nog liever weer een 2.0XEV in plaats van dat ding vanwege de betrouwbaarheid van het blok?
Ik begin namelijk de looks van die B2tjes steeds meer te waarderen (vooral dan de achterkant)
Ik zag dat ze er in 2.6i sowieso er ook zijn, weet niet of er meer zijn maar, zijn er betere dan die 2.2i’tjes qua betrouwbaarheid?
3 juni 2015 om 16:49 #182797332.2 in een omega heeft geen ketting. :wtf (en kettingen worden doorgaans niet vervangen)
Zijn prima motoren, als je ze even olie geeft op tijd.
Maar eerlijk is eerlijk, een V6 is veel leuker, maar structureel (een stuk) minder zuinig. En wat meer onderdelen (duurder onderhoud)
3 juni 2015 om 19:34 #18279734Geen ketting? Waarom zei de Opel dealer dat dan? Remut ook fout? Ik snap er even niets meer van :p ?
Maar zijn die blokken wel betrouwbaar? Is 2000 veel voor dat blok met 122k? Auto ziet er wel verser super uit.
3 juni 2015 om 20:42 #18279735mijn idee is de 2.2 in de astra, vectra, zafira, omega gelijk aan elkaar en deze hebben toch echt een ketting, alleen niet zo dikke als vroeger maar 1 die net als een riem vervangen moet worden.
3 juni 2015 om 21:39 #18279736De dealert, VOD en Remutr hebben het helaas fout. De 2.2 blokken in de Omega hebben gewoon een riem. :D Google maar, Y22XE of Z22XE, -verschil zit ‘m in wel of geen EGR. Alstublieft, zoek iets zonder dat EGR gezeik!- Heb de riem zelf in mijn handen gehad overigens, en alles wat bij het vervangen daarvan komt kijken.
Nog een ding bij oa. die motoren; de draadeinden waarmee het uitlaatspruitstuk vast zit willen nogal eens breken (dit door krimpwerking ed.) vooral bij koude motor goed hoorbaar door een soort tikkende en blazend geluid. Repareren is een rotklus… (heb bij m’n ex toentertijd de kop gelicht en onder de kolomboor de tapeinden uitgeboord. En ook meteen de distributieRIEM vervangen….) Hoeft zeker niet bij elke auto een probleem te zijn, maar het komt dus voor.
Verder lustte de mijne, met nog geen twee ton wel wat olie.
En is €2000,- veel voor zo’n auto? Ik denk ‘t niet. Ik leverde bijna een jaar gelden zoiets in bij een inkoper, met 220k km leverde die toen €750,- op. Dus een net, vol exemplaar met die kilometerstand is niks te duur of goedkoop :P
4 juni 2015 om 06:32 #18279737Wees nou eens niet zo panisch op die km-stand. Dat zegt echt helemaal niets.
Ik heb een Astra gekocht met 270k op de klok. Was aantoonbaar goed onderhouden en dat ding komt al 3 jaar lang zonder op- of aanmerkingen door de APK.4 juni 2015 om 08:17 #18279738Pascal, gaat mij ook niet zo zeer daarom, maar het is alleen om aan te geven hoe kort geleden er ook een grote beurt op gegaan is, bij die van Goes moet ik dat nog horen maar ga uit van ook rond de 120k dus al weer een kleine 50k geleden = er komt weer wat aan.
Ik heb zelf 8 (bijna 9) jaar geleden mijn 2.0i gehaald met een stand van rond de 185k, rij er nog steeds in dus ik weet dat stand niet alles zegt.
Het is voor mij alleen wel iets om mee te nemen als prijzen gelijk of hoger liggen terwijl de km stand ook veel hoger is. Ik zie het zo, hoe meer km erop hoe minder plezier ik er (eventueel) van kan hebben.Hamster;
Het is dus even goed luisteren maak ik hier van op of ik een tikkend of blazend geluid hoor komen vanaf de kant van het spruitstuk in de motorkap.
Weet ik dat ik daar even op moet lettten dank je wel. Ik zal ook even navragen hoe het zit met de EGR. Ik ben vanmiddag in de buurt van de andere in Goes, dan ga ik even langs en vraag ik meteen wat de bedoelingen zijn.Wat betreft de olie, de mijne heeft vanaf dag 1 altijd al olie gelust, en dan niet zo een klein beetje ook, ik heb er maar vrede mee gesloten, dus het zal vast alleen maar meevallen.
Overigens vraag ik me af, als het EGR gebeuren er in het ergste geval op zit, valt dit af te doppen net als ik voorbij heb zien komen bij de 2.0XEVtjes?
4 juni 2015 om 10:09 #18279739Jah afdoppen kan natuurlijk ook. Maar als je er een kan kopen zonder… :sleeping
4 juni 2015 om 11:14 #18279740Dat is ook zo, maar mocht het niet anders kunnen of is het aanbod te mooi om af te slaan en er zit EGR op dan weet ik in ieder geval of het “probleempje” op te lossen valt.
Ik ga toch wel even bellen nog naar de VOD in Utrecht die het had over de ketting, wil wel even weten dan of die distributieriem ooit vervangen is.
Ik hou het ff warmpjes.
4 juni 2015 om 11:36 #18279741Hamster,
Als ik het zo mag geloven van Wiki is de Y22XE maar tot 2000 erin gezet, 2001 tot 2003 de Z22XE, de auto’s komen uit 2001 (de 166k) en 2002 (de 122k)
Ik zie de problemen op google langs komen van de Y22XE EGR dus ik ga er dan van uit dat beiden auto’s, dus met de Z22XE, geen EGR hebben, correct?4 juni 2015 om 13:48 #18279742Blijkbaar zat ik toch fout, of ze hebben toch allebij EGR?
Volgens de dealer is het wel een Z22XE, uit 2002, zoals ik al dacht, maar dus wel met EGR klep.
Volgens hun tevens ook een automatisch geregelde klep, en niet zomaar af te doppen vertelde ze mij?Anyways.. het is dus inderdaad wel een distributieriem wat er in zit, deze is in 2014 vervangen op 115k, is dus 7k mee gereden, daarna kwam de grote beurt in januari en heeft meneer na de grote beurt de auto ingeruild voor een nieuwe.
Accu is reeds vervangen, airco pomp is ooit vervangen, en verder altijd weinig mee mis geweest.
Bleek dus ook om een oudere man te gaan (al zeggen ze dat natuurlijk maar al te graag), grote kans dus dat er weinig mee gescheurd is, en de auto is altijd in onderhoud geweest, elk jaar, bij die dealer.
Al in al klinkt het dus positief wat betreft de staat van de auto, ik ga deze week waarschijnlijk even een ritje maken richting midden Nederland.
4 juni 2015 om 16:57 #18279743EGR of niet (kun je heel duidelijk zien zitten, rechts naast het blok als je voor de auto staat, linkse kant van de auto dus). Vriend lees je in en doe niet zo gruwelijk langdradig. Je hebt het over een auto van ~15 jaar oud. Alle issues zijn ondertussen wel bekend, en met die leeftijd ben je nooit zeker van wat je koopt… Daarom zo’n hok voor zo min mogelijk geld aan zien te schaffen
4 juni 2015 om 19:38 #18279744Daarom dus juist de vragen, beter langdradig en vragen stellen waar de kennis ligt dan straks met rotzooi in handen naar huis komen. Ik wil gewoon wat eevaring inwinnen van mensen die er in rijden of in gereden hebben. Alleen tjah.. je verteld me zelf om te checken op google naar de motoren omdat er 1 met en 1 zonder EGR zou bestaan, vervolgens kom ik over heel het internet problemen tegen met de EGR op beiden blokken…
4 juni 2015 om 21:40 #18279745Ik har een 2.2 zonder! EGR idd. Dat was een Omega uit ’01 maar ik ken ook nieuwere Omega’s met EGR.
6 juni 2015 om 07:47 #18279746Je heb helemaal gelijk, ik verwachte dat de Omega 2.2 dezelfde prut motor was als die van een astra / vectra.
Maar als ik wiki mag geloven is de y22ex en de z22xe en in de omega en in de c1 geleverd.
de c2 en de astra hebben de z22se met ketting.
Hoop dat je dit weekend je droom omega gaat vinden.
6 juni 2015 om 19:07 #18279747Ben vandaag bij de (geen opel dealer dus) geweest hier in de buurt voor de 2.2 uit 2001.
Nette auto, motor zag er blinkend uit, wat hele kleine stootrand schade hier en daar wat weggetipt was en een klein maar diep krasje rechtsachter maar verder in prima staat, binnenkant was ook zeer netjes en altijd rookvrij geweest, wat je zeker wel kan zien.
Ook nieuwe Michelin bandjes en alles eronder dus dat was verder wel netjes.
Staat 168k op de teller en de distri is vervangen op 149k in 2012. Uiterste wat hij wou gaan was voor 2000,- meenemen, inclusief nieuwe apk en grote check.Kwam wat laat aan vandaag dus heb helaas alleen geen testritje kunnen doen, staat op voor binnenkort.
Remut, moet ik er van uit gaan door dat je dat zo zegt dat die motoren (eventueel) veel problemen kunnen geven of?
6 juni 2015 om 19:42 #18279748Weet trouwens iemand om de hoeveel km een mv6 3.0i distributie vervangen dient te worden?
Heb namelijk ook een leuke 3.0i gezien voor rond dezelfde prijs met 134k op de teller, alleen distri/waterpomp/spanrollen zijn op 95k vervangen geweest.
Is dat bij deze bakken weer rond de 180k? -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.