Forumindex › Forums › Modellen › Meriva, Agila › achterdeur op kinderslot en vanaf buiten is hanvat kapot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 maart 2016 om 17:40 #17275962
Hallo.
Ik heb een probleem. Het achterportier hebben we op kinderslot. Nu is het handvat mechanisme kapot zodat we hem niet van buiten kunnen openen. Hoe krijg ik de deur open zodat ik het mechanisme kan repareren?
26 maart 2016 om 21:16 #18314298Portierbekleding verwijderen en dan aan het stangetje trekken van de buitengreep, trouwens niet mee rond blijven rijden want dit kan ook gevaarlijke situaties opleveren bij een ongeval.
26 maart 2016 om 21:25 #18314299@midnight black wrote:
Portierbekleding verwijderen en dan aan het stangetje trekken van de buitengreep, trouwens niet mee rond blijven rijden want dit kan ook gevaarlijke situaties opleveren bij een ongeval.
Bedankt voor je antwoord. Alleen hoe kan ik de bekleding weghalen als de deur dichtzit, de randen zitten dan toch tussen portier en en auto ingeklemt?
26 maart 2016 om 21:56 #18314300Anoniem
1 January 1970Zit inderdaad aan de onderkant vast geschroefd. Kan je niet bij als de deur dicht is.
27 maart 2016 om 04:45 #18314301optie 1: met een lockpicker tussen je raam en raamrubber insteken en het handvat van binnenuit te bewegen..
optie 2: handvat van een sloper halen.. het huidige handvat eruit boren/breken ( is van plastic en zoals je typt.. toch al kapot), het stangetje met de hand bewegen zodat de deur open gaat en dan het handvat vervangen
met een klein boortje kleine gaatjes naast elkaar boren dan kun je stuk voor stuk het plastic weg breken en beschadig je de lak van je auto nietdan als de deur eenmaal open is en je wil je handvat verwijderen.. accu loskoppelen mocht er een airbag zijn die in de deur getriggerd kan worden
27 maart 2016 om 20:49 #18314302Schroeven vallen niet achter de rubber, zitten in inhammen van de kaartenbak dus kun je wel bij.
De methode van BartGSI zou inderdaad ook kunnen, als je eerst een nieuwe greep op de sloop haalt kun je goed kijken waar je kunt boren en waar juist niet.27 maart 2016 om 21:04 #18314303@midnight black wrote:
als je eerst een nieuwe greep op de sloop haalt kun je goed kijken waar je kunt boren en waar juist niet.
zover heb ik niet gedacht toen ik het bericht deed typen.. maar dat is idd ook een goede
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.