Achterbumpers Corsa B

Forumindex Forums Modellen Corsa Achterbumpers Corsa B

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Nick-C20XE

Weten jullie wat bumpers die niet te overdreven zijn ?
      ben namelijk op zoek naar een achterbumper omdat i.c.m verlaging de achterkant niet helemaal in verhouding is.
      nu lijkt het wel of de helft van de bumper mist :P

ik zat zoiets te denken als de rieger achterbumper maar kan verder niet echt een merk/type vinden wat er op lijkt.

Ook heb ik de Rieger gevonden op een site en daar is hij voor 97′- 189,- euro en voor 93′-97′ ineens 318,-
      (De bovenste 3 op deze site >>>Klik<<<)

Er zit ook licht verschil in maar ik snap het prijsverschil gewoon niet en vind 318,- redelijk prijzig:vertag

Vandaar vraag naar vergelijkbare modellen.
      Alvast bedankt !

Corsa_GSi
      Deelnemer

Euhm misschien omdat het 2 verschillende types zijn :sleeping

Die van 189 is een aanzetstuk aan je originele bumper, en die is er in 2 types.
        De andere is een complete bumper.

Passen trouwens gewoon op alle Corsa B’s, heeft niets met bouwjaar te maken.

Nick-C20XE

Dat het verschillende types waren had ik ook nog wel door, ik snapte die 97′ alleen niet echt.

Zo een aanzetstuk, is dat een beetje fatsoenlijk mooi te krijgen of is het gewoon verstandiger om de extra eurotjes voor de hele bumper neer te leggen ?

Verder als iemand anders vergelijkbare bumpers weet, alles is welkom ! :D

Mastah-GSi
          Deelnemer

Ik heb van RDX Design een soort van Rieger bumper. Das een gehele bumper en geen aanzet stuk.
            Pasvorm was ronduit bagger, maar hij staat wel goed vind ik zelf en is niet te overdreven…

Nick-C20XE

De RDX Design bumper vind ik wel gaan alleen is hij voor mijn smaak iets te plat zeg maar,
              die van Rieger heeft de trekjes van de originele bumper nog in zich als je begrijpt wat ik bedoel.
              Maar je denkt in ieder geval die goeie kant op !
              Niet van die overdreven tupperware bumpers in ieder geval :D

Corsa_GSi
              Deelnemer

Als je die aanzetstuk er goed opzet, dan zie je geen verschil met origineel qua pasvorm.

wagnas
                Deelnemer

origineel gepost door Nick-C20XE
                  Dat het verschillende types waren had ik ook nog wel door, ik snapte die 97′ alleen niet echt.

Sinds zomer 1997 kreeg de Corsa B een update qua o.a. bumpers. Achterbumper werd wat zogezegd dikker.

CORSAGSI

Het aanzetstuk van rieger heb ik er zelf ook op gehad,hierbij valt de bovenste rand van het aanzetstuk precies in de richel van je originele bumper,dit is niet storend en eigenlijk best netjes te krijgen !
                    waar je wel op moet letten is dat je van de originele gsi achterbumper er het onderste stuk vanaf moet zagen anders past het aanzetstuk niet goed en valt hij ook niet in die richel !
                    volgens mij geldt dit niet voor de gewone B achterbumpers.

greetz,

corsageak

ik heb nu een bumper gekocht van iemand, die heeft ook een aanzet stuk van rieger. hij had ff wat werk nodig maar ik kan m deze week nog spuiten als t goed is:P
                      maar zij is wel zeer strak die bumper..

corsageak

Branieman

Is een leuk klusje en is heel goed te doen! 1 tip pak een bumper van het faceliftmodel, daar valt het aanzet stuk precies in de richel. Zie mijn profielfoto <—- Als je een bumper van voor de facelift pakt krijg je als het ware 2 naden onder elkaar.. Net iets minder mooi..

Je moet inderdaad het onderste deel van de originele afzagen om het aanzetstuk goed passend te krijgen. Ik heb het geheel met sikaflex aan elkaar gelijmd en een tijdje met lijmklemmen erop laten drogen. Heb daarna die richel ‘waar het aanzetstuk en de originele bumper samenkomen’ dichtgesmeerd met kit en mooi afgewerkt (net zoals je normaal naden afkit en afwerkt in bijv. de badkamer). Zag je na het spuiten niks meer van en heeft het 4 jaar volgehouden zonder te scheuren. Heb er zelfs een ongelukje mee gehad en op de lijmrand was niks te zien. Succes!

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.