achterbank verplicht bij apk?

Forumindex Forums Overige APK & RDW achterbank verplicht bij apk?

  • Dit onderwerp is leeg.
18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17235216
    jeroen88
      Lid sinds:
      10 August 2009

      forum members.

      heb vandaag me auto weggebracht voor de apk.
      maar ben helemaal vergeten om te vragen of een achterbank verplicht is.

      want die heb ik er namelijk niet inzitten.

      en als je apk verlopen is,krijg je dan altijd een melding daarvan?
      dat je een brief krijgt van de rdw dat je nog een maand de tijd hebt enz?

      gr jeroen

      #17849528
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        Maakt niet uit.

        Weet niet of er nog gordels hangen?

        Normaal krijg je van te voren een brief voor de apk. Maar gebeurt ook vaak genoeg dat dat niet gebeurd.

        #17849529
        jeroen88
          Lid sinds:
          10 August 2009

          de gordels zitten er nog wel in.
          ben namelijk druk in de weer met me wedstrijd audio. ( e-spl )

          en dat van die brief klopt niks van.

          ben namelijk vanmorge om 5 uur aangehouden om het feit dat me apk was verlopen al bijna 3 maanden.

          kwam ik thuis lag er nog 1 ook voor me apk.
          en ik wist nergens van.

          dusjha.

          #17849530
          soepkiepe
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 August 2010

            niet lullig bedoel, ma 3 maand verlopen? zoiets weet je toch, waneer je auto het jaar er voor gekeurd is? mijne is elke keer 14 maand lang gekeurd ;) weet ik zeker dat ze me niks kunnen maken :P

            fijne boetes he voor geen apk 106 euro :agent
            heb er nog 1 liggen omdat een maat van me zo laks was met een auto die op mijn naam stond :P :argue

            #17849531
            jeroen88
              Lid sinds:
              10 August 2009

              alleen heb ik deze auto pas 4 maanden.
              en volgens die garage waar ik heb gekocht had.mocht er geen nieuwe apk op.met de verkoop.

              en ik ging er vanuit dat ik gewoon een brief kreeg van de rdw van u heeft nog zoveel dagen enz.

              dus ben er op een lullige manier achtergekomen.

              #17849532
              soepkiepe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                10 August 2010

                je heb hem 4 maanden, plus inmiddels de boete van de verlopen apk, uit eigen ervaring weet ik dat je die na 3 maand krijgt.
                met andere woorden, die vent heb jou een auto verkocht met 1 maand keuring.. als het goed is vraag je hoe lang er nog apk op zit voor je hem koopt, dus in mijn ogen had je het kunnen weten, maar de vent die jou die auto heb verkocht heb jou ook voor gelogen, je kan maximaal 14 maand keuring op een auto zetten, dus hij had er zeker wel keuring op kunnen maken.

                nu kan het 1 ding anders zijn, dat je niet uit nederland komt en die regel anders is daar wara jij vandaan komt.
                anders heb die man jou een beetje opgelicht, ik hoop dat je die auto dus ook voor niet veel geld gekocht heb als er nog maar een maand keuring op zat

                #17849533
                jeroen88
                  Lid sinds:
                  10 August 2009

                  ik kom gewoon uit holland en ben ook hier geboren dus uit de klei getrokken:P

                  het is heel raar gegaan bij de koop van deze auto.
                  in mijn voordeel hoor.

                  maar er klopt idd niks van.

                  maar het word nu opgelost.
                  maar naar die vent waar deze opc stond ga ik echt niet meer.

                  eigelijk moet ik er nog wel heen,want deze radio die er nu inzit krijgt hij nog terug:o

                  #17849534
                  soepkiepe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 August 2010

                    als die radio 106 euro waard is zal ik hem laten zitten, in mijn ogen is het ook deels zijn schuld dat je die boete heb van de apk.

                    #17849535
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Was dat voor bedrijf dan? radio terug? dat had ie voor de verkoop al moeten doen als die dat zo graag wou.
                      Geen apk op een verkoopauto???
                      Wat mankeert er dan wel niet aan als ze hem niet eens door de apk willen halen.

                      Normaal krijgt een auto apk bij verkoop, tenzij het een baggerauto is. maar dan heb je hem ook voor de meeneemprijs en moet je van de verkoper verwachten dat ie even vermeld waarom die geen apk heeft…dus alle afkeurpunten.

                      #17849536
                      jeroen88
                        Lid sinds:
                        10 August 2009

                        voor zover ik weet waren er geen afkeur punten.( me zwager is auto monteur bij de opel )
                        en het was gewoon een goede opc motorische.

                        op wat lak werk na dan,maar dat is allemaal netjes opnieuw gespoten.

                        #17849537
                        groenetijger
                          Lid sinds:
                          13 December 2007

                          Of er gordels inzitten of niet, als je achterbank niet geplaatst is, is het geen zitplaats. Dus daar wordt ie dan niet op afgekeurd (bij mijn tigra was dit ook zo, en bij mijn huidige corsa ook. Maar de Corsa heeft nu ook geen gordels achter meer)

                          #17849538
                          Robho
                            Lid sinds:
                            4 April 2011

                            nee bij mijn weten is een achterbank niet verplicht bij APK.

                            #17849539
                            jeroen88
                              Lid sinds:
                              10 August 2009

                              een achterbank is idd niet verplicht.
                              en de astra is dus ook door de apk gekomen,met vlag en wimpel.

                              :D

                              #17849540
                              saluma
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 November 2010

                                Ik gebruik mijn Astra F uit 1996 als werkauto.Nu ben ik van plan om de achterbank eruit te halen en de vloer door te trekken tot tegen de voorstoelen aan.

                                Wat ik hieruit begrijp mag ik dus gewoon mijn achterbank eruit halen,op zolder leggen en m’n laadvloer verlengen naar de voorstoelen.
                                Ik ben al begonnen met de laadruimte die nu met achterbank aanwezig is.Maar ik kom gewoon ruimte tekort.En een bestelauto kopen voor particulier is met toch ff te duur.
                                onderstaande foto is dus mijn Astra en dit is de bedoeling.

                                #17849542
                                KRSA2000
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 February 2009

                                  Ik heb ook geen achterbank… en nooit problemen gehad met apk.

                                  #17849541
                                  KRSA2000
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    25 February 2009

                                    #17849543
                                    theunm
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      @saluma wrote:

                                      Ik gebruik mijn Astra F uit 1996 als werkauto.Nu ben ik van plan om de achterbank eruit te halen en de vloer door te trekken tot tegen de voorstoelen aan.

                                      Wat ik hieruit begrijp mag ik dus gewoon mijn achterbank eruit halen,op zolder leggen en m’n laadvloer verlengen naar de voorstoelen.
                                      Ik ben al begonnen met de laadruimte die nu met achterbank aanwezig is.Maar ik kom gewoon ruimte tekort.En een bestelauto kopen voor particulier is met toch ff te duur.
                                      onderstaande foto is dus mijn Astra en dit is de bedoeling.

                                      grijskenteken rijden als prive persoon kan nog steeds.
                                      alleen is het niet mee zo voordelig als vroeger bij mijn diesel mpv van 1500kg scheelt ongeveer kwartaal.
                                      alleen de auto moet 60 maanden oud zijn anders mag je de bpm of ander ongein nog betalen

                                      #17849544
                                      saluma
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 November 2010

                                        Dit heb ik gisteren gemaakt in mijn Astra uit 1996.
                                        De zittingen eruit gehaald,de rugleuning plat op de grond en daaroverheen een houten plaat.
                                        Achter de voorstoelen een schot geplaatst en achter de linkerachterdeur een plaat gezet met aan de deurzijde twee plankjes voor losse spulletjes.
                                        Aan ruimte nu geen gebrek.
                                        Wel zitten de gordels er nog gewoon in,en kunnen evetueel bij de keuring getest worden.
                                        Ook zullen ze de rugleuning zien zitten.
                                        Ik dacht dat ik mijn ruimte goed benut heb.

                                        gr Marcel.

                                      18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
                                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.