Achterbank Corsa B X12SZ

Forumindex Forums Modellen Corsa Achterbank Corsa B X12SZ

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17265880
    Mrtn1988
      Lid sinds:
      14 May 2014

      Hallo,

      Ik heb een Corsa B x12sz uit 1996 en nu kom ik er zojuist achter dat mijn achterbank (de brede) niet meer los wil. Na enig gepier is het mij gelukt hem naar voren te krijgen. Nu merk ik dat de pal, die door de gaten van het bevestigingspunt gaat als de bank omhoog is, niet meer mee beweegt met de knop. Hij wordt niet terug getrokken als ik de knop indruk en visaversa.

      Nu ben ik bang dat dat niet te repareren is, ook het Haynes boek zegt er niets over.

      Wordt dat een nieuwe achterbank van de sloop? Of heeft iemand nog tips!

      Alvast bedankt!

      #18234076
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Bekleding los halen en het mechanisme bekijken.
        Vaak is het iets simpels.

        #18234077
        Mrtn1988
          Lid sinds:
          14 May 2014

          Maar hoe haal ik de bekleding los? Vanaf achter? Die grijze plastic plugjes een voor 1 zeker. Misschien het weekend maar even proberen!

          #18234078
          jeroenk
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 February 2012

            @Mrtn1988 wrote:

            Maar hoe haal ik de bekleding los? Vanaf achter? Die grijze plastic plugjes een voor 1 zeker. Misschien het weekend maar even proberen!

            Klopt. Makkelijkste is met twee brede schroevendraaiers aan weerszijde voorzichtig loswippen. Het is inmiddels oud spul en breekt gemakkelijk…

            #18234079
            Mrtn1988
              Lid sinds:
              14 May 2014

              Ja, ik weet er alles van, nu ik er veel meer in rij breekt er steeds meer. Ik hoop dat het lukt!

              #18234080
              jeroenk
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 February 2012

                Gelukkig kun je op de sloop voor (bijna) niks dat soort zooi meenemen :-)

                #18234081
                Mrtn1988
                  Lid sinds:
                  14 May 2014

                  Ik denk dat ik daar dit weekend maar eens ga kijken. Moet ook nog een nieuw rechter achterlicht armatuur, zit een bartst in. Iemand een goede in Assen?

                  #18234082
                  jeroenk
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 February 2012

                    Geen idee, maar volgensmij zijn B-corsa’s overal wel te vinden ;)

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.