Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Achterbak bak + onderhoudbeurt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2010 om 10:47 #17221785
Hallo allemaal,
Ik was bezig met het zoeken wat allemaal bij een grote beurt moet vervangen of verversen of net wat. Weet iemand waar ik dat kan vinden zo`n overizicht voor mijn Astra 1.6 16V uit 1998?
Doe namelijk de hele auto alles vervangen / verversen maar misschien vergeet ik iets…Zag vervolgens ook op autoweek.nl een foto van een achterbak en deze leek me heel handig maar kan het nergens vinden. Weet ook niet hoe zo iets heet.
http://www.autoweek.nl/images/480/a/0f55181290b906c0119a134af31a3c5a.jpg
Groetjes, Pim
29 mei 2010 om 12:06 #17679982Ha die Pim
wat heb je nodig en waar kijk je naar .voor je onderhoud .kijk op http://www.hbase.nl en voer je kenteken in dan heb je jou auto en de onderdelen met de nr,s en wat ze zouden kosten .
4 bougie,s
3,6 liter zeg maar 4 liter motor olie 5w40 voll syntheet
olie filter
lucht filter
eventueel Airco filter mits aan wezig.
verder controlle /bijvullen alle vloeistoffen
remmen controlle eventueel vernieuwen
banden controlle en op spanning brengen en dan uitlaat even inspecteren aandrijfas hoesjes controleren (stuk)vervangen]
fusee/stuurkogels op ruimte controleren en stofhoesjes nazien.
tot slot lichten controlerenheb je een G astra inspectie melding er uithalen dag teller indrukken en dan contact aan zetten en 10 seconden aan laten en weer uit zetten .
nou dan hoop ik dat je veel plezier in je onderhouds klus hebt, houd een spuitbus zwarte tectyl er bij zie je wat onder de auto maak dat schoon en blaas beetje zwart er over .
en die bak ???e.bay of bij de specifieke opel astra delen kijken op internet .
vragen 2u2 maar
Bert
30 mei 2010 om 19:04 #17679983Beste Bert,
Tnx voor je reactie! Heb een Astra G en een oom van mij die kan alles met auto`s. Maar goed ik moet altijd voor de onderdelen zorgen enzo maarja 1e keer met deze auto vandaar…..
Heb zelf airco erin zitten, hij blaast nu in ieder geval nog lekker koel. Maar wat is nou een airco filter? En waar zit dat ding?
Kun je ook zien of de airco nog goed is of vol is ?Zelf heb ik 10W 40 in de auto. Opel dealer zei dit. Had namelijk eerst 0W 40 bij de auto handelaar maar de prijs was wel 50 euro verschil.
Alle remmen worden vervangen want gaat voor het eerst mee naar Rome en Pisa.
Hoe zit dat precies met die inspectie meldingen eruit halen? Krijg namelijk nu geen meldingen of storingen. Maar wat doet dat dan precies als ik dat zou uitvoeren?
Tectyl is altijd handig ja….
Verder kijken we alles gewoon eventjes na.Ook de distriebutieriem word vervangen. Bij mijn type is dat om de 60.000 toch? Ik doe dan ook de waterpomp meteen vervangen.
Moet ik overigens de stuurbekrachting olie verversen. Bij andere auto`s deed ik dat namelijk nooit…. Wel de rem olie, vooral omdat ik nu overal nieuwe remmen ga opzetten…..
Verder nog dingen?
Hartelijk dank!
Pim
30 mei 2010 om 19:19 #17679984Wat Bert bedoeld is het interieur filter.
Als de airco nog goed koel is, niks aan doen. Behalve het int filter dan.Verder hoeft de stuurbekrachtiging olie niet vervangen te worden.
Remvloeistof om de 2 a 3 jaar. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.