Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Achteras vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 mei 2010 om 08:45 #17221435
Hallo, ik ben van plan om een andere achteras onder m’n kadett te zetten ! Kunnen jullie misschien ook uitleggen wat de beste manier is van werken ? Vorige x heb ik ook een hele tijd liggen knoeien met een krikje, en zat na de tijd de veer er ook nog scheef onder ! Hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen.
vr gr delarosa20 mei 2010 om 09:55 #17674667Ik mag aannemen dat je het over een c-kadett hebt.
Dat is toch vrij makkelijk.
-Auto opkrikken onder het cardan
-2 steunen onder de krikpunten of dorpels
-krik wat laten zakken
-aandrijfas losmaken
-handremkabel losmaken
-stabi stang los + trekstangen
-Schokbrekers losEn je haal je de as er zo onderuit en kan je deze eventueel nog op de krik laten liggen mocht je de wielen eraf gehaald hebben.
Monteren is gewoon de omgekeerde volgorde.
Gewoon je verstand gebruiken en dan komt het wel goed.
Misschien een paar dagen voor je begint wel de bouten een paar keer goed inspuiten met kruipolie. Dat kan een hoop kracht en gevloek schelen ;)20 mei 2010 om 09:57 #17674668ja een mooie hydraulische garage-krik en een paar as-steunen zijn geen luxe met dit soort dingen.
Als je eenmaal de bevestigingspunten vast hebt door het op de krik omhoog te gooien, kan je de as per kant gewoon met de krik omhoog krikken tot de veren er goed tussen zitten en je de dempers vast kan schroeven.
Als ie verlaagd is kan het zijn dat de veren dan alsnog niet echt vast zitten. of helemaal niet. hangt van de veren af.
Dan krik ik de as altijd gewoon nog wat op zodat ie wel vast zit. wiel erop, steun onder die kant vandaan en omlaag met de krik aan die kant.Dan weet je zeker dat het op de juiste plek zit.
20 mei 2010 om 10:34 #17674669Bedankt voor de snelle reactie heren..Het gaat om een E Kadett, was ik vergeten er bij te vermelden..Maar ik heb inmiddels al weer wat informatie.
20 mei 2010 om 14:37 #17674670hydro krik is t beste en als t kan zo zwaar mogelijk
as vervangen is makkelijk alleen zit je met de rem leidingen
auto omhoog zetten
handrem kabel los halen (makkelijkst is bij de handrem hendel denk ik )
remleidingen loshalen (mooiste is op je rempendaal helemaal in te trappen en dan ingedrukt houden TIJDENS het demonteren
2 bouten schokbrekers los dan vallen de veren er onder vandaan
dan de 2 bouten van de as op t carros dan as er onder vandaan halen
nieuwe as
as monteren op carroserie
dan veren er tussen en schokbrekers bevestigen
nu de remleidingen monteren dan nippels open gooien en DAN pas je blokkade op het pendaal weg halen zodra er olie uit de nippels komt draai je de nippel dicht (is dus ook gelijk ontlucht )
nu kan je de handremkabel monteren en afstelle
succes
20 mei 2010 om 14:51 #17674671Het stelt idd niet zoveel voor, zeker van een voorwielaangedreven auto. Hou er wel even rekening mee dat misschien 1 of beide remleidingen kapot kunnen gaan als je ze los draait. Spuit er van tevoren even flink veel WD 40 of iets dergelijks op, zodat deze los kunnen weken. Anders moet je weer nieuwe leidingen (laten) maken.
20 mei 2010 om 14:52 #17674672jblfreak heeft het over een E kadett denk ik,
maar welke kadett heeft de TS?
20 mei 2010 om 14:52 #17674673origineel gepost door delarosa
Bedankt voor de snelle reactie heren..Het gaat om een E Kadett, was ik vergeten er bij te vermelden..Maar ik heb inmiddels al weer wat informatie.20 mei 2010 om 15:04 #17674674jep had t over een E kadett
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.