Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Achteras Topic Manta 24v volg ons op Facebook**Update27-09**
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 december 2010 om 11:51 #17229566
Zie laatste pagina voor de meest actuele as !!!
12 december 2010 om 12:07 #17775013Denk niet dat het dunne plaatje afdoende is tegen het stralen.
12 december 2010 om 14:10 #17775014Deze ga ik wel es volgen… Altijd es intressant om te weten hoe je dit kunt doen.
Geef je ook een woordje uitleg over hoe je de zaken aanpakt bij de revisie?Greetz
12 december 2010 om 14:22 #17775015Ik dacht dat fase 1 demonteren was, fase 2 as naar Danny brengen en fase 3 as weer terug monteren.:jerry
12 december 2010 om 14:24 #17775016Ligt eraan met welke korrel er gestraald word
12 december 2010 om 15:25 #17775017vreemd sierstukje op die uitlaat? waarom die inkeping? van bovenaf wel mooi. Waar heb je het vandaan?
12 december 2010 om 16:23 #17775018Geen idee, is niet mijn auto, de achterkant van het sierstukje is dicht. De gassen gaan naar beneden.
Het dunne plaatje voor het stralen is 0,9mm maar de as is helemaal leeg en bij terugkomst spoel ik em geheel uit.
12 december 2010 om 20:10 #17775019Ziet er netjes uit Danny. :thumbup
Is trouwens ook een hele mooi manta.12 december 2010 om 20:33 #17775020Wat zit er toch voor een smegma onderin de as?
Ik heb hem nu ook zo’n beetje uit elkaar liggen, gelukkig bij mij nog alles hard (op 1 klein gaatje van 1 mm na)
Olie was nog mooi zwart die eruit kwam, dus ik heb hem niet gespoeld. De bedoeling is om de versie olie na 500 km weer te vervangen, en zo de vuil delen eruit te krijgen..1 lager had bij mij zo’n pit in de schaal van het jaaaaren lang stilstaan. Afgelopen week 2 nieuwe lagers van Krausse erop gezet.
Doe je ook de keeringen nieuw?
Leuk topic dit! :wors
12 december 2010 om 20:36 #17775021De olie hoort blank te zijn, dit is een soort van schuim slagroomachtig goedje. Waarschijnlijk zit er vocht bij door. Het pignonlager zelf is totaal aan gort allemaal stukjes uit de rolletjes :cry
Bij deze as worden de veerschotels, pignonlagers vernieuwd en de voorste keering. (Welk lager heb jij stuk McLambo?)
12 december 2010 om 20:57 #17775022Aaah, dat is(was) het pignonlager! Ik had 1 van de 2 wiellagers kapot.
Het is even afwachten of de ander lagers allemaal goed zijn. 1 wiellager maakte dusdanig lawaai dat het onmogelijk was om andere geluiden te ontdekken.
voorste kering heb ik uit voorzorg ook maar vervangen voordat het zaakje weer aan mekaar ging.
Wel mooi die nieuwe schotels, is dat nu nog lastig werk?
15 december 2010 om 21:28 #17775023Ligt er aan wat je lastig vind, ik vind het wel meevallen.
Als je maar oplet dat je ze er net zo op zet als de oude schotels, ;) Anders zal je manta hoger/lager of scheef staan
15 december 2010 om 22:17 #17775024zo das grondig aan gepakt denk da ie ook maar es een asje van mij moet doen wa kost dat (u2u):wors
15 december 2010 om 23:24 #17775025K denk geld pop.
16 december 2010 om 09:01 #17775026gelukkig zijn der voor b nog assen genoeg
maar :thumbup voor werk
veerschotels vervangen is idd goed zelf te doen maar idd wel op letten
16 december 2010 om 09:43 #17775027Die nieuwe schotels zien er minder ‘solide’ uit dan de originele..
of is dat schijn bedriegt?
Ik heb mijn as nu weer in elkaar zitten. Vraagje aan de experts: Als ik de ingaande as heel snel en en weer draai, dan hoor je bij het pion gebeuren een klein tikje. Er zit minimale speling op. Hoort dit? Of moet de as afgesteld worden? (let op, zonder olie op dit moment)
17 december 2010 om 20:00 #17775028Hoort speling op te zitten, speling zou ergens tussen de 10/100 en 15/100 moeten zitten. Dit is dus met de hand echt voelbaar.
17 december 2010 om 20:21 #17775029aparte veerschotel, heb het eerder gezien :hmmz c-kadett? 1200? of op een c-kadett station? :hmmz
17 december 2010 om 20:50 #17775030Ziet inderdaad uit naar GT/Kadett City/Station.
17 december 2010 om 23:04 #17775031Zijn inderdaad kadett schotels, gaat prima heb ze er al vaker op gelast.
De as is weer terug, hij blinkt mooi :)
17 december 2010 om 23:29 #17775032Hier een paar plaatjes,
Netjes in de folie verpakt :wub
20 december 2010 om 09:35 #17775033heb je die laten poederlakken met de boutjes van je diffdeksel erop? Wordt lastig om eraf te krijgen…
voor de rest zeer goed bezig!20 december 2010 om 21:14 #17775034Lastig valt wel mee, alleen je beschadigd heel je as dus eigenlijk dan zonde..
Ziet er wel weer net uit zo!20 december 2010 om 21:35 #17775035Vanavond de as uitgepakt, de boutjes willen prima los en nagenoeg niks beschadigd!
Het is niet de 1e as die zo aangepakt word dus ik weet wat ik doe
22 december 2010 om 14:51 #17775036[rquote=1817930&tid=138530&author=ben-limo-16v]Ik dacht dat fase 1 demonteren was, fase 2 as naar Danny brengen en fase 3 as weer terug monteren.:jerry[/rquote]
Lol:D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.