achteras sper voor c kadett??

Forumindex Forums Modellen Kadett achteras sper voor c kadett??

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    roodie

hoi, ben in het bezit van een c coupe 1600 s nu wil ik hier een andere achteras onder leggen met een sper differentieel wat/welke moet ik hiervoor nemen?? past een manta as ook bijvoorbeeld?? alvast bedankt

henk 400rr
      Deelnemer

Ga je de gehele achteras ombouwen, dan valt de ascona/manta wat breder uit, de A-Serie iets minder dan die van de B-serie.

qua diff. zijn kadett, manta/ascona, rekord, GT verder gelijk, dwz: 16S en hoger qua motorinhoud.

roodie

@henk 400rr wrote:

Ga je de gehele achteras ombouwen, dan valt de ascona/manta wat breder uit, de A-Serie iets minder dan die van de B-serie.

qua diff. zijn kadett, manta/ascona, rekord, GT verder gelijk, dwz: 16S en hoger qua motorinhoud.

volgens mij de juiste man aan het woord, ik wil gewoon een gesperd dif wil drifftend de bocht om/uit heb nog niks maar wil er een kopen!
          alvast bedankt voor de reactie

henk 400rr
          Deelnemer

Losse differentiëlen zijn nieuw te krijgen, via Dutch Power Trading kan je deze van Quaffe bestellen, dat werkt op zich heel goed (kosten zo €650,-), de populairste zijn de platensperren van ZF deze zijn nog via Risse te krijgen en ook wel via Biesheuvel (kosten zo €1250,-)

2ehands assen liggen tegenwoordig alweer tegen de €800,- met platensperren, hier in het te koop gedeelte is ook eentje al een tijdje te koop, misschien is deze er nog.

100% sperren is het goedkoopst, (diff vastlassen) altijd 100% gegarandeert dwars, maar de 1 kan er mee omgaan, de ander niet.

Niet al deze opties zijn even handig voor wat je er mee wil, het bepaalt ook de levensduur van de sper en soms je auto.

Dus, het is maar wat je wil (straat, circuit,…etc.) en wat je budget is.

henk 400rr
            Deelnemer
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.