Forumindex › Forums › Modellen › Manta › achteras b manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 januari 2010 om 18:37 #17597397
origineel gepost door mr-turbo
origineel gepost door giuliettaevo
Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerryGeloof me, jij hoeft me echt niets te vertellen over driftcompetitie en drifttechnieken, maar dat weet jij niet omdat je hier nog niet lang zit… Volgens mij zijn Koekie en Sik het ook niet echt met je eens… En ik zit hier lang genoeg om te zien dat jij graag gelijk krijgt, ook al heb je het lang niet altijd.:jerry
ik deed al mee met de driftchallenge toen jij er waarschijnlijk nog nooit van gehoord had, weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag grote jongen…
het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken
26 januari 2010 om 19:28 #17597398weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag
het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken [/quote]
whoehoe rellen :jerry
ik weet ook wel een beetje hoe het voelt, na ondertussen een jaar of 5 mee te draaien. :D
en bij het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen scoorde je misschien meer punten bij de autovisie drift challange in 2004, maar bij alle wedstrijden die ik gereden heb had de handrem zwaar de voorkeur van de jury.
en ik kan het weten want ik kreeg altijd min punten omdat ik m niet gebruik ha ha
26 januari 2010 om 20:41 #17597399Een E30 is inderdaad een leuke driftauto maar een 325 wordt steeds moeilijker te vinden en duurder. Van de E36 zijn er nog zat en heb je echt een mooie voor weinig.
Laatst nog eentje zien staan, 328i, volledig dealeronderhouden voor 2000. Vind ik op zich niet veel voor zo’n auto.26 januari 2010 om 20:53 #17597400ga volledig mee met de optie van danny(manta24v)gebruik de handrem ook nooit,was tot maand geleden niet eens aangesloten,en krijg hem behoorlijk dwars hoor(sper dat wel)
en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbup26 januari 2010 om 21:32 #17597401Hieronder de reglementen van deze site:Opendrift kampioenschap regels
Oordeel zelf;)
2 JURYREGLEMENT
Algemeen
Alle wagens moeten goedgekeurd worden tijdens de technische controle. De wagen moet blijven voldoen aan deze keuring tijdens het hele event.
Wagens zonder de officiele stickers kunnen geen punten scoren.
Een stilstaand burnen of donuts draaien op verboden of gevaarlijke plaatsen (paddocks, tussen het publiek, … ) hebben diskwalificatie tot gevolg.
TechniekenE-brake / Handrem: mag gebruikt worden om de bocht in te gaan en om de drift in te zetten of om een drift licht bij te sturen bij het ingaan van de volgende bocht. Door de handrem te gebruiken kan je een hoge aanzet snelheid bereiken en heel vroeg dwars staan.
LFB / Links bij remmen: mag gebruikt worden om de wagen te vertragen om tot bij een clipping point te komen. Mag niet gedurende de hele drift gebruikt worden enkel om hoek te kunnen houden.
Clutch kicken / op koppeling stampen: mag gebruikt worden om de toeren te behouden en de drift te behouden.
KwalificatiesDe 4 criteria :
ENTRY SPEED
DRIFTHOEK / TRANSISIE
IDEALE LIJN met APEX en SNIJPUNTEN
SHOWGEHALTE & IMPACTDe snelheid bij het inzetten van de drift moet zo hoog mogelijk zijn. Hoe hoger de snelheid, hoe hoger de score. De snelheid wordt gemeten tijdens de kwalificatie met een speedgun.
De drifthoek moet er ten alle tijden zijn. Als je van richting verandert, dan moet de wagen zijn linkse drift omzetten naar een rechtse drift in éé n vlotte beweging. De wagen mag niet rechtkomen tijdens een lastwissel.
De ideale lijn is heel belangrijk. De jury zal aangeven waar de belangrijkste clipping points zich bevinden. Hoe verder een wagen langs het clipping point drift, hoe lager de score. Een clipping point kan ook aan de buitenkant van een bocht liggen.
De totale show en impact hebben slechts een kleine invloed op het resultaat. De jury en het publiek wil een zo lang mogelijke drift zien met zoveel mogelijk rook.
Er zullen juryleden zijn, die in totaal maximum 100 punten geven per run.26 januari 2010 om 22:27 #17597402origineel gepost door manta19sr
ga volledig mee met de optie van danny(manta24v)gebruik de handrem ook nooit,was tot maand geleden niet eens aangesloten,en krijg hem behoorlijk dwars hoor(sper dat wel)en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbupIk zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.26 januari 2010 om 23:24 #17597403origineel gepost door Koekie
Ik zeg ook niet dat hij geen gelijk heeft alleen vind hij dat ik geen gelijk heb.Ik weet best wie hij is en vond het altijd prachtig om hem te zien powersliden/driften met de Commo M5,niets anders dan respect.
Er zijn alleen verschillende technieken om een drift in te zetten en de handrem is de meest gebruikte manier (door de pro’s)en word in competitie verband ook het meest van je verwacht.
door de handrem te gebruiken kun je een drift eerder inzetten en is daardoor meer sensatie voor de toeschouwer,want daar draait het om.
Ik drift zelf ook niet met de handrem,maar dat is omdat ik het niet kan maar wil het wel leren.
Des te meer technieken je beheerst des te meer dingen kun je laten zien.
Ik loop nu al weer een tijdje met Sik mee en het word hem steeds vaker vertelt datie meer de handrem moet gebruiken als hij meer punten wil krijgen,vooral bij de battle’s en dan hebben we het niet over prutsers die em dat vertellen.
Als ik Remmo Niezen nog voor het eind van de pitstraat de auto dwars zie gooien door de tarzan en em dwars houd tot aan de gerlach dan heb ik daar respect voor en durf em dan niet te gaan vertellen datie geen echte drifter is omdat hij de handrem gebruikt heeft,dan zou hij onterecht kampioen wezen in verschillende landen net als Paul Vlasblom.Kijk, hier ben ik het helemaal mee eens. Dat was ook precies hoe ik het bedoelde te zeggen.
mijn iets te emotionele reactie verwijderd..
26 januari 2010 om 23:28 #17597404dit gaat ook helemaal nergens meer over
als men maar gelijk krijgt,en net zolang doorgaan tot het zover is
of verstandig zijn en het er niet meer over te hebben en terug te gaan naar het topic waar dit allemaal om begonnen is
gr kabouter
26 januari 2010 om 23:29 #17597405origineel gepost door manta19sr
en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbupGeen idee wie jouw janssen is inderdaad, daarom lul ik maar raak…Maar jouw held is ook maar een mens hoor en mensen hebben het ook wel eens fout:o. Het lijkt mij namelijk vrij duidelijk als je alle reacties zo eens leest dat hij het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft als hij zegt dat goede drifters de handrem niet gebruiken:hmmz…. en in het stukje over de regels worden er ook nergens punten toebedeeld aan het wel of niet gebruiken ervan.:wtf
27 januari 2010 om 11:13 #17597406AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door giuliettaevo
origineel gepost door manta19sr
en verder sta ik volledig achter mr-turbo,idd over die punten,handrem is gewoon de auto helpen ipv het zelf voor mekaar krijgen van dwars gaan,oftewel puntje meer.
weet ook wel zeker dat mr-turbo hier niet uit z’n nek loopt te lullen,Respect janssen!laat ze maar lullen,je hebt het bij het rechte eind!weten vast niet wie je bent,wat je kan,wat je doet.:thumbupGeen idee wie jouw janssen is inderdaad, daarom lul ik maar raak…Maar jouw held is ook maar een mens hoor en mensen hebben het ook wel eens fout:o. Het lijkt mij namelijk vrij duidelijk als je alle reacties zo eens leest dat hij het toch niet helemaal bij het rechte eind heeft als hij zegt dat goede drifters de handrem niet gebruiken:hmmz…. en in het stukje over de regels worden er ook nergens punten toebedeeld aan het wel of niet gebruiken ervan.:wtf
mr turbo is jansen;)
en die draait al langer mee als dit forum uberhaupt bestaat
dus ja mr turbo weet wel waar die overpraat
hij had al erg snelle auto,s
waar die dwars mee ging
voor t driften n sport begon te worden;)daar integen bijna niemand weet wie giuliettaevo is:o
dus in wie denk je dat de mensen eerder geloof in hechten
maw bewijs je zelf maar eens ipv loos commentaar te geven:overder weet ik dat beide methoden wel werken
zelf ben ik nog lang niet zo ver dat ik aan drift competitie,s mee kan doen
maar dat wil niet zeggen dat ik niet weet op welke manieren je een auto dwars kan krijgenwat de beste manier voor de meest punten is??????????????
geloof ook wel dat sik weet waar die over praat
:thumbup:thumbup
en mischien dat er hiero nog n reactie van “owidio” komt?maar uiteindelijk lijd dit weer enkel tot zinloos gezeur:puke
laat een ieder in z,n waarde en doe je eigen ding;):wors
27 januari 2010 om 11:49 #17597407Zo is dat en nu weer on topic……………:hmmzwaar ging het ook weer over?:jerry
Ow ja, ik denk dat je beter een volvo as pas kunt maken ze zijn sterk en kosten in verhouding weing(ook met sper)
27 januari 2010 om 15:51 #17597408origineel gepost door giuliettaevo
kan hij van mij ook aan het gas. :thumbdown
[/quote]
Wat zijn dit nou weer voor uitspraken??!!
Een discussie is nog tot daar en toe, daar is het forum trouwens voor, maar dit vind ik wel te ver gaan.
Het is dat ik geen moderator ben, anders had je eruit gelegen!27 januari 2010 om 16:59 #17597409Ja Jo, niet iedereen probeerd op een nette mannier z’n gelijk te halen.
27 januari 2010 om 23:32 #17597410origineel gepost door Jo
Wat zijn dit nou weer voor uitspraken??!!
Een discussie is nog tot daar en toe, daar is het forum trouwens voor, maar dit vind ik wel te ver gaan.
Het is dat ik geen moderator ben, anders had je eruit gelegen!Inderdaad een beetje snel getypt:thumbdown… heb het inmiddels verwijderd. Mijn excuses.
28 januari 2010 om 00:01 #17597411Ruub, als je er mee wilt leren driften zou ik eerst met die 3.0e zonder turbo of wat, met een standaard vastgelast diff, een paar pu bussen in je langsdragers en een stalen staartstuk gaan rijden.
en als je het dan onder de knie heb verder gaan bouwen, als je net begint rij je vanzelf een keer schade en dat kan je beter met een auto doen waar je nog niet alles aan verbouwt heb :D
volgens mij was die andere discussie nog niet afgelopen en om dit topic niet verder te vervuilen gaan we hier maar verder;
http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=119884&page=1#pid1585109
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘achteras b manta’ is gesloten voor nieuwe reacties.