Forumindex › Forums › Modellen › Manta › achteras b manta
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2010 om 18:44 #17597372
origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door mr-turbo
de trompet zelf is minder het probleem als de as die erdoor loopt :vertagklopt maar daar ga ik niet weer over beginnen:o
nog niet zo lang geleden nogal wat gezeur over geweest
met n ander forum lid
die t beter wist;):oNee jij weet wat……
22 januari 2010 om 23:10 #17597373AnoniemLid sinds:
1 January 1970ik had anders wel gelijk ;)
23 januari 2010 om 05:44 #17597374origineel gepost door Manta 24V
Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)Daar kun je het op nat best mee maar als je op droog wat wil laten zien dan zul je toch wel wat meer vermogen moeten hebben anders ga je dat niet redden
vanaf 200 pk is dan wel een vereiste,de wedsrijden worden gereden met auto´s die tussen de 3 en 500 PK hebben;).
23 januari 2010 om 08:07 #17597375Dan ga ik maar is kijken voor die stalen trompet en dan merk ik t wel als er wat stuk gaat.
Louwe, als je die link nog kan vinden. graag.23 januari 2010 om 09:13 #17597376AnoniemLid sinds:
1 January 1970ondanks dat n enkeling vind dat ik niets weet:o;)
toch hier de linkff doorscrollen naar beneden;)
23 januari 2010 om 09:24 #17597377even een vraag. ik hoor verschillende meningen over de trompet.
de ene zegt dat de as die erin zit breekt en daardoor de alu trompet stuk slaat.
de ander zegt dat de alu trompet stuk gaat bij meer vermogen.
mij lijkt dat de trompet opzich niet veel te verduren heeft. hoe kan dit dan breken?
ik zit er zelf aan te denken om een sterkere as te gaan halen bij risse
maar weet niet zeker of ik de trompet ook wil doen.23 januari 2010 om 16:44 #17597378origineel gepost door Koekie
origineel gepost door Manta 24V
Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)Daar kun je het op nat best mee maar als je op droog wat wil laten zien dan zul je toch wel wat meer vermogen moeten hebben anders ga je dat niet redden
vanaf 200 pk is dan wel een vereiste,de wedsrijden worden gereden met auto´s die tussen de 3 en 500 PK hebben;).
nat weer lukt het met een 1200 nog bij wijze van,en die 200pk hebben de meeste hier neit ndoig hoor om hem opzei te gooien al is het asfalt 40+:)
gr manta19sr,
ja weer gezeik met inloggen
23 januari 2010 om 17:30 #17597379origineel gepost door larsjeG40
even een vraag. ik hoor verschillende meningen over de trompet.de ene zegt dat de as die erin zit breekt en daardoor de alu trompet stuk slaat.
de ander zegt dat de alu trompet stuk gaat bij meer vermogen.
mij lijkt dat de trompet opzich niet veel te verduren heeft. hoe kan dit dan breken?
ik zit er zelf aan te denken om een sterkere as te gaan halen bij risse
maar weet niet zeker of ik de trompet ook wil doen.Ik kan alleen maar vertellen, wat ik zelf heb mee gemaakt, of waar ik zelf bij was.
– 1x gezien tijdens driften dat de as begon te klapperen, en daarna was het ‘pang’ en over. het achterste stuk van de tussenas was gescheurd. Dan bedoel ik de bus met de vertanding welke op de pignon zit.
Omdat deze scheurt, schiet/schuift het ding van de pignon (naar voren), waardoor het aluminium huis breekt. Of een stalen huis dit voorkomt, weet ik even niet.– 1x zelf mee gemaakt in m’n eigen M3 dat de tussenas krom ging tijdens overschakelen van de 3e naar de 4e versnellling.
Je zou zeggen waarom pas bij die versnelling, nou bij de voorgaande schakelmomenten had ik gewoon wielspin, en daarna was de kracht verplaatst naar de as.
De as is dus ook nog ‘s te dun, maar dat kun je goed versterken door een buis overheen te lassen. blijft alleen nog het zwakke stuk bij de pignon over.24 januari 2010 om 00:15 #17597380origineel gepost door Bastos400
origineel gepost door Koekie
origineel gepost door Manta 24V
Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)Daar kun je het op nat best mee maar als je op droog wat wil laten zien dan zul je toch wel wat meer vermogen moeten hebben anders ga je dat niet redden
vanaf 200 pk is dan wel een vereiste,de wedsrijden worden gereden met auto´s die tussen de 3 en 500 PK hebben;).
nat weer lukt het met een 1200 nog bij wijze van,en die 200pk hebben de meeste hier neit ndoig hoor om hem opzei te gooien al is het asfalt 40+:)
gr manta19sr,
ja weer gezeik met inloggen
Ik kan hier wel een hele discussie van maken maar een bocht of een rotonde driften op straat of de hele tarzanbocht dwars houden daar zit wel ff verschil in,daar heb je wel Pk’s voor nodig.
Als dat zo zou zijn wat jij zegt dan snap ik niet waarom al die drifters er dikke turbo’s opschroeven en die v8 motoren erin prutsen als het met een standaard 2 litertje ook gaat:jerrymaareuhhh, on topic maar weer
24 januari 2010 om 09:58 #17597381Ja nou koekie, daar ben ik het niet helemaal mee eens meer vermogen maakt het een stuk makkelijker.
Je kan met een lagere snelheid al een drift forceren, terwijl je anders een stuk harder moet rijden, en meer gebruik moet maken van lastwisselen dan nog iets waar ongetwijfeld veel controverse over zal ontstaan :jerry
het benodigde vermogen heeft in zeer grote mate ook te maken met de hoeveelheid sper die er er gebruikt wordt…
een 300pk motor met een 30% diff zal een zelfde hoeveelheid kracht overbrengen op het wiel met de meeste grip, als een 100pk met een vastgelast diff
(nu is de 300pk een stuk leuker om naar te kijken omdat er een hoop rook zal ontstaan van het veel sneller draaiende en doorslippende wiel met geen tractie)avator : sesamstraat meets muppetshow :)
24 januari 2010 om 11:05 #17597382origineel gepost door louwe 16 klepper
origineel gepost door henkjan_80
Leuk idee, turbo op een 6 cil. bouwen maar als ‘t alleen om ‘t driften gaat dan kocht ik wel wat anders.Voor rond de 1500 koop je ook een nette (net wat Louwe zegt) 3 serie (e36) met 6 cilinder, en misschien voor minder ook wel.
Ben je in een keer klaar.En dan nog: met een zware (opel) 6 cilinder voorin een manta lijkt het me dat ie graag rechtdoor wil ipv dwars.
Maar als jij dit mooi vind moet je het gewoon op je eigen manier doen, allemaal hetzelfde doen is wel zo makkelijk.
ik doelde eigenlijk op n e30
die zijn er nog wel goedkoper
ook wel in 325das een leuke drift wagen voor weinig centen
als je het dan redelijk onder de knie hebt pak je daarna een manta met c20let
of gekietelde c20xe;)beetje e30 heb je al voor 800 euries.
zo doen we dat hier ook,
hebben 2 320’s voor het circuit,
2 kuipjes, gordels & een las sper, cheap ass verlaagveren & billstein b8. niet meer en niet minder.
goed genoeg om het in te leren, een 320 moet je alleen wat meer tot de max drijven.beste is een 325, of 327 eta met 2500 kop. koppel genoeg, en overal haaks!
24 januari 2010 om 14:09 #17597383origineel gepost door mr-turbo
Ja nou koekie, daar ben ik het niet helemaal mee eens meer vermogen maakt het een stuk makkelijker.
Je kan met een lagere snelheid al een drift forceren, terwijl je anders een stuk harder moet rijden, en meer gebruik moet maken van lastwisselen dan nog iets waar ongetwijfeld veel controverse over zal ontstaan :jerry
het benodigde vermogen heeft in zeer grote mate ook te maken met de hoeveelheid sper die er er gebruikt wordt…
een 300pk motor met een 30% diff zal een zelfde hoeveelheid kracht overbrengen op het wiel met de meeste grip, als een 100pk met een vastgelast diff
(nu is de 300pk een stuk leuker om naar te kijken omdat er een hoop rook zal ontstaan van het veel sneller draaiende en doorslippende wiel met geen tractie)avator : sesamstraat meets muppetshow :)
Begrijp me niet verkeerd,met een 2.0 kun je wel driften maar als je een lange bocht hebt dan kom je op een gegeven moment
wel vermogen tekort om de wielen te laten spinnen en valtie stil.
M’n Omega 3000 met 100% heeft ook moeite op een droge baan met de langere bochten
Met 6/8 cyl. en turbo motoren heb je meer koppel en dan word het wel een stuk makkelijker.
ik begin het zelf net onder de knie te krijgen en ben geen expert in het driften maar merk wel het verschil tussen wel of geen vermogen.24 januari 2010 om 14:46 #17597384Vriend van mij bouwt driftauto´s als werk en daar hebben ze heel wat bmw´tjes staan. Goedkoop zijn e30 325i´s al niet meer te vinden, in ieder geval geen redelijk fatsoenlijke.
Zelfs met een vastgelast diff kun je er geen hele lange bochten mee driften op droog asfalt. De meeste drifters lassen hun diff tenzij ze een goede sponsor hebben die een echte wil betalen… en als er een echt sper onderzit dan is het of een locker of eentje met veel sperwerking.
Meeste drifters zetten trouwens niet op vermogen een drift in, gebruiken bijna allemaal de handrem daarvoor.
Met de c-kadett caravan met c20let en 100% sper gaat dit wel lekker….:afro En straks nog beter als er 500 pk inzit..:thumbup Hij moet er alleen weer eens wat aan doen, is teveel met andere zaken bezig.:(
24 januari 2010 om 15:11 #17597385Ze zetten niet in op vermogen maar wel op snelheid i.c.m. de handrem en je hebt dan wel vermogen nodig om hem in de drift te houwen.
24 januari 2010 om 18:04 #17597386een goede drifter gebruikt bijna geen handrem maar gebruikt de lastwissel door voor de bocht ff kort de andere kant op te sturen
dit was dus zelfs een van de punten waar de jury naar keek bij het geven van punten
24 januari 2010 om 18:28 #17597387Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerry
24 januari 2010 om 19:13 #17597388Ze gebruiken allemaal de handrem en dit word ook van je verwacht.
Remmo idd ook die zet z’n BMW al 100 mtr voor de tarzan dwars (met de handrem) en pakt em daarna op het vermogen de hele bocht dwars.
En daar heb je nou dat vermogen voor nodig,genoeg snelheid maken voor de bocht (+/- 180 km/u) met de handrem inzetten en dan nog hard genoeg gaan datie blijft driften en volle pot verder.
Dit is trouwens wel alleen weggelegt voor gevorderden.
Ik zelf ben nog niet zo’n held om met 180 aan de handrem te trekken,haha:jerry24 januari 2010 om 19:29 #17597389Ik zelf ben nog niet zo’n held om met 180 aan de handrem te trekken,haha:jerry [/quote]
en dat wordt je ook nooit :jerry
leuk om te lezen dit
24 januari 2010 om 21:30 #17597390Dank je:swear
Ik zat al te wachten dat je zou reageren:D24 januari 2010 om 21:47 #17597391origineel gepost door mr-turbo
een goede drifter gebruikt bijna geen handrem maar gebruikt de lastwissel door voor de bocht ff kort de andere kant op te sturendit was dus zelfs een van de punten waar de jury naar keek bij het geven van punten
:wors Idd, is nu met de gladheid ook goed te testen, ben al een aantal weken bezig met ”trainen” op winterbanden om nog een beetje tractie te hebben. Met een A en das ff iets lastiger als met een b maar zeker goed te doen.
24 januari 2010 om 21:56 #17597392ik ben vorig jaar meegereden op het cicuit van zandvoort met een bmw
en die jongens gebruiken helemaal geen handrem om hem dwars te gooien
en halen gewoon al driftend andere mede circuitrijders in
super is datmaar moet er wel ff bij vermelden dat ze een watertank achterin de kofferbak hebben zodat ze dat nodig hebben dan ff een beetje water voor de achterwielen
gr m
25 januari 2010 om 22:59 #17597393bekijk dit filmpje even, de beste man zit aardig aan z’n handrem te trekken:o
25 januari 2010 om 23:07 #17597394ha ha goed zo koek, pak ze met harde feiten :jerry
26 januari 2010 om 00:31 #17597395origineel gepost door giuliettaevo
Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerryGeloof me, jij hoeft me echt niets te vertellen over driftcompetitie en drifttechnieken, maar dat weet jij niet omdat je hier nog niet lang zit…
ik deed al mee met de driftchallenge toen jij er waarschijnlijk nog nooit van gehoord had, weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag
het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken
26 januari 2010 om 14:45 #17597396volgens mij zijn we weer een beetje off topic
en mekaar alleen maar aan het zwart maken
laat iedereen in zijn waarde, en als jij het zo doet dan hoeft een ander dat niet te doen
en andersom natuurlijk net zo
en suc6 met je achteras
gr michel
-
AuteurBerichten
- Het onderwerp ‘achteras b manta’ is gesloten voor nieuwe reacties.