achteras b manta

Forumindex Forums Modellen Manta achteras b manta

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 65)
  • Auteur
    Berichten
  • #17597372
    m400
      Lid sinds:
      22 November 2004

      origineel gepost door louwe 16 klepper

      origineel gepost door mr-turbo
      de trompet zelf is minder het probleem als de as die erdoor loopt :vertag

      klopt maar daar ga ik niet weer over beginnen:o
      nog niet zo lang geleden nogal wat gezeur over geweest
      met n ander forum lid
      die t beter wist;):o

      Nee jij weet wat……

      #17597373
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        ik had anders wel gelijk ;)

        #17597374
        Koekie
          Lid sinds:
          29 June 2004

          origineel gepost door Manta 24V
          Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)

          Daar kun je het op nat best mee maar als je op droog wat wil laten zien dan zul je toch wel wat meer vermogen moeten hebben anders ga je dat niet redden

          vanaf 200 pk is dan wel een vereiste,de wedsrijden worden gereden met auto´s die tussen de 3 en 500 PK hebben;).

          #17597375
          Ruub
            Lid sinds:
            4 May 2009

            Dan ga ik maar is kijken voor die stalen trompet en dan merk ik t wel als er wat stuk gaat.
            Louwe, als je die link nog kan vinden. graag.

            #17597376
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              ondanks dat n enkeling vind dat ik niets weet:o;)
              toch hier de link

              ff doorscrollen naar beneden;)

              http://www.lahoutermotorsport.be/pagina.php?pagina_id=2

              #17597377
              larsjeG40
                Lid sinds:
                23 January 2008

                even een vraag. ik hoor verschillende meningen over de trompet.

                de ene zegt dat de as die erin zit breekt en daardoor de alu trompet stuk slaat.

                de ander zegt dat de alu trompet stuk gaat bij meer vermogen.

                mij lijkt dat de trompet opzich niet veel te verduren heeft. hoe kan dit dan breken?

                ik zit er zelf aan te denken om een sterkere as te gaan halen bij risse
                maar weet niet zeker of ik de trompet ook wil doen.

                #17597378
                Bastos400
                  Lid sinds:
                  23 January 2010

                  origineel gepost door Koekie

                  origineel gepost door Manta 24V
                  Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)

                  Daar kun je het op nat best mee maar als je op droog wat wil laten zien dan zul je toch wel wat meer vermogen moeten hebben anders ga je dat niet redden

                  vanaf 200 pk is dan wel een vereiste,de wedsrijden worden gereden met auto´s die tussen de 3 en 500 PK hebben;).

                  nat weer lukt het met een 1200 nog bij wijze van,en die 200pk hebben de meeste hier neit ndoig hoor om hem opzei te gooien al is het asfalt 40+:)

                  gr manta19sr,

                  ja weer gezeik met inloggen

                  #17597379
                  Jo1
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 September 2004

                    origineel gepost door larsjeG40
                    even een vraag. ik hoor verschillende meningen over de trompet.

                    de ene zegt dat de as die erin zit breekt en daardoor de alu trompet stuk slaat.

                    de ander zegt dat de alu trompet stuk gaat bij meer vermogen.

                    mij lijkt dat de trompet opzich niet veel te verduren heeft. hoe kan dit dan breken?

                    ik zit er zelf aan te denken om een sterkere as te gaan halen bij risse
                    maar weet niet zeker of ik de trompet ook wil doen.

                    Ik kan alleen maar vertellen, wat ik zelf heb mee gemaakt, of waar ik zelf bij was.
                    – 1x gezien tijdens driften dat de as begon te klapperen, en daarna was het ‘pang’ en over. het achterste stuk van de tussenas was gescheurd. Dan bedoel ik de bus met de vertanding welke op de pignon zit.
                    Omdat deze scheurt, schiet/schuift het ding van de pignon (naar voren), waardoor het aluminium huis breekt. Of een stalen huis dit voorkomt, weet ik even niet.

                    – 1x zelf mee gemaakt in m’n eigen M3 dat de tussenas krom ging tijdens overschakelen van de 3e naar de 4e versnellling.
                    Je zou zeggen waarom pas bij die versnelling, nou bij de voorgaande schakelmomenten had ik gewoon wielspin, en daarna was de kracht verplaatst naar de as.
                    De as is dus ook nog ‘s te dun, maar dat kun je goed versterken door een buis overheen te lassen. blijft alleen nog het zwakke stuk bij de pignon over.

                    #17597380
                    Koekie
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      origineel gepost door Bastos400

                      origineel gepost door Koekie

                      origineel gepost door Manta 24V
                      Voor driften is 100 pk zonder turbo genoeg, het komt meer op stuurmanskunst aan. :)

                      Daar kun je het op nat best mee maar als je op droog wat wil laten zien dan zul je toch wel wat meer vermogen moeten hebben anders ga je dat niet redden

                      vanaf 200 pk is dan wel een vereiste,de wedsrijden worden gereden met auto´s die tussen de 3 en 500 PK hebben;).

                      nat weer lukt het met een 1200 nog bij wijze van,en die 200pk hebben de meeste hier neit ndoig hoor om hem opzei te gooien al is het asfalt 40+:)

                      gr manta19sr,

                      ja weer gezeik met inloggen

                      Ik kan hier wel een hele discussie van maken maar een bocht of een rotonde driften op straat of de hele tarzanbocht dwars houden daar zit wel ff verschil in,daar heb je wel Pk’s voor nodig.
                      Als dat zo zou zijn wat jij zegt dan snap ik niet waarom al die drifters er dikke turbo’s opschroeven en die v8 motoren erin prutsen als het met een standaard 2 litertje ook gaat:jerry

                      maareuhhh, on topic maar weer

                      #17597381
                      mr-turbo
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        1 July 2004

                        Ja nou koekie, daar ben ik het niet helemaal mee eens :-) meer vermogen maakt het een stuk makkelijker.
                        Je kan met een lagere snelheid al een drift forceren, terwijl je anders een stuk harder moet rijden, en meer gebruik moet maken van lastwissel

                        en dan nog iets waar ongetwijfeld veel controverse over zal ontstaan :jerry

                        het benodigde vermogen heeft in zeer grote mate ook te maken met de hoeveelheid sper die er er gebruikt wordt…

                        een 300pk motor met een 30% diff zal een zelfde hoeveelheid kracht overbrengen op het wiel met de meeste grip, als een 100pk met een vastgelast diff
                        (nu is de 300pk een stuk leuker om naar te kijken omdat er een hoop rook zal ontstaan van het veel sneller draaiende en doorslippende wiel met geen tractie)

                        avator : sesamstraat meets muppetshow :)

                        #17597382
                        Emiel-Manta
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 January 2007

                          origineel gepost door louwe 16 klepper

                          origineel gepost door henkjan_80
                          Leuk idee, turbo op een 6 cil. bouwen maar als ‘t alleen om ‘t driften gaat dan kocht ik wel wat anders.

                          Voor rond de 1500 koop je ook een nette (net wat Louwe zegt) 3 serie (e36) met 6 cilinder, en misschien voor minder ook wel.
                          Ben je in een keer klaar.

                          En dan nog: met een zware (opel) 6 cilinder voorin een manta lijkt het me dat ie graag rechtdoor wil ipv dwars.

                          Maar als jij dit mooi vind moet je het gewoon op je eigen manier doen, allemaal hetzelfde doen is wel zo makkelijk.

                          ik doelde eigenlijk op n e30
                          die zijn er nog wel goedkoper
                          ook wel in 325

                          das een leuke drift wagen voor weinig centen

                          als je het dan redelijk onder de knie hebt pak je daarna een manta met c20let
                          of gekietelde c20xe;)

                          beetje e30 heb je al voor 800 euries.

                          zo doen we dat hier ook,
                          hebben 2 320’s voor het circuit,
                          2 kuipjes, gordels & een las sper, cheap ass verlaagveren & billstein b8. niet meer en niet minder.
                          goed genoeg om het in te leren, een 320 moet je alleen wat meer tot de max drijven.

                          beste is een 325, of 327 eta met 2500 kop. koppel genoeg, en overal haaks!

                          #17597383
                          Koekie
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            origineel gepost door mr-turbo
                            Ja nou koekie, daar ben ik het niet helemaal mee eens :-) meer vermogen maakt het een stuk makkelijker.
                            Je kan met een lagere snelheid al een drift forceren, terwijl je anders een stuk harder moet rijden, en meer gebruik moet maken van lastwissel

                            en dan nog iets waar ongetwijfeld veel controverse over zal ontstaan :jerry

                            het benodigde vermogen heeft in zeer grote mate ook te maken met de hoeveelheid sper die er er gebruikt wordt…

                            een 300pk motor met een 30% diff zal een zelfde hoeveelheid kracht overbrengen op het wiel met de meeste grip, als een 100pk met een vastgelast diff
                            (nu is de 300pk een stuk leuker om naar te kijken omdat er een hoop rook zal ontstaan van het veel sneller draaiende en doorslippende wiel met geen tractie)

                            avator : sesamstraat meets muppetshow :)

                            Begrijp me niet verkeerd,met een 2.0 kun je wel driften maar als je een lange bocht hebt dan kom je op een gegeven moment
                            wel vermogen tekort om de wielen te laten spinnen en valtie stil.
                            M’n Omega 3000 met 100% heeft ook moeite op een droge baan met de langere bochten
                            Met 6/8 cyl. en turbo motoren heb je meer koppel en dan word het wel een stuk makkelijker.
                            ik begin het zelf net onder de knie te krijgen en ben geen expert in het driften maar merk wel het verschil tussen wel of geen vermogen.

                            #17597384
                            giuliettaevo
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 November 2006

                              Vriend van mij bouwt driftauto´s als werk en daar hebben ze heel wat bmw´tjes staan. Goedkoop zijn e30 325i´s al niet meer te vinden, in ieder geval geen redelijk fatsoenlijke.

                              Zelfs met een vastgelast diff kun je er geen hele lange bochten mee driften op droog asfalt. De meeste drifters lassen hun diff tenzij ze een goede sponsor hebben die een echte wil betalen… en als er een echt sper onderzit dan is het of een locker of eentje met veel sperwerking.

                              Meeste drifters zetten trouwens niet op vermogen een drift in, gebruiken bijna allemaal de handrem daarvoor.

                              Met de c-kadett caravan met c20let en 100% sper gaat dit wel lekker….:afro En straks nog beter als er 500 pk inzit..:thumbup Hij moet er alleen weer eens wat aan doen, is teveel met andere zaken bezig.:(

                              #17597385
                              Koekie
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Ze zetten niet in op vermogen maar wel op snelheid i.c.m. de handrem en je hebt dan wel vermogen nodig om hem in de drift te houwen.

                                #17597386
                                mr-turbo
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 July 2004

                                  een goede drifter gebruikt bijna geen handrem maar gebruikt de lastwissel door voor de bocht ff kort de andere kant op te sturen

                                  dit was dus zelfs een van de punten waar de jury naar keek bij het geven van punten

                                  #17597387
                                  giuliettaevo
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    5 November 2006

                                    Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerry

                                    #17597388
                                    Koekie
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      Ze gebruiken allemaal de handrem en dit word ook van je verwacht.
                                      Remmo idd ook die zet z’n BMW al 100 mtr voor de tarzan dwars (met de handrem) en pakt em daarna op het vermogen de hele bocht dwars.
                                      En daar heb je nou dat vermogen voor nodig,genoeg snelheid maken voor de bocht (+/- 180 km/u) met de handrem inzetten en dan nog hard genoeg gaan datie blijft driften en volle pot verder.
                                      Dit is trouwens wel alleen weggelegt voor gevorderden.
                                      Ik zelf ben nog niet zo’n held om met 180 aan de handrem te trekken,haha:jerry

                                      #17597389
                                      sik
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        Ik zelf ben nog niet zo’n held om met 180 aan de handrem te trekken,haha:jerry [/quote]

                                        en dat wordt je ook nooit :jerry

                                        leuk om te lezen dit

                                        #17597390
                                        Koekie
                                          Lid sinds:
                                          29 June 2004

                                          Dank je:swear
                                          Ik zat al te wachten dat je zou reageren:D

                                          #17597391
                                          Manta 24V
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            8 September 2004

                                            origineel gepost door mr-turbo
                                            een goede drifter gebruikt bijna geen handrem maar gebruikt de lastwissel door voor de bocht ff kort de andere kant op te sturen

                                            dit was dus zelfs een van de punten waar de jury naar keek bij het geven van punten

                                            :wors Idd, is nu met de gladheid ook goed te testen, ben al een aantal weken bezig met ”trainen” op winterbanden om nog een beetje tractie te hebben. Met een A en das ff iets lastiger als met een b maar zeker goed te doen.

                                            #17597392
                                            kabouter
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              11 October 2004

                                              ik ben vorig jaar meegereden op het cicuit van zandvoort met een bmw

                                              en die jongens gebruiken helemaal geen handrem om hem dwars te gooien

                                              en halen gewoon al driftend andere mede circuitrijders in
                                              super is dat

                                              maar moet er wel ff bij vermelden dat ze een watertank achterin de kofferbak hebben zodat ze dat nodig hebben dan ff een beetje water voor de achterwielen

                                              gr m

                                              #17597393
                                              Koekie
                                                Lid sinds:
                                                29 June 2004

                                                bekijk dit filmpje even, de beste man zit aardig aan z’n handrem te trekken:o

                                                http://www.youtube.com/watch?v=eQC7gVzFWVk

                                                #17597394
                                                sik
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  1 July 2004

                                                  ha ha goed zo koek, pak ze met harde feiten :jerry

                                                  #17597395
                                                  mr-turbo
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    1 July 2004

                                                    origineel gepost door giuliettaevo
                                                    Wil je dat even tegen Remmo Niezen of Paul Vlasblom gaan vertellen dan? die gebruiken ook de handrem namelijk.:jerry

                                                    Geloof me, jij hoeft me echt niets te vertellen over driftcompetitie en drifttechnieken, maar dat weet jij niet omdat je hier nog niet lang zit…

                                                    ik deed al mee met de driftchallenge toen jij er waarschijnlijk nog nooit van gehoord had, weet jij hoe het voelt om in 3e versnelling fulllock in de begrenzer door bosuit langs de vangrail te driften ? ik wel :vertag

                                                    het inzetten van een drift door de auto in onbalans te brengen door kort voor de bocht in tegengestelde richting te sturen, scoort meer punten als aan de handrem te trekken

                                                    #17597396
                                                    kabouter
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      11 October 2004

                                                      volgens mij zijn we weer een beetje off topic

                                                      en mekaar alleen maar aan het zwart maken

                                                      laat iedereen in zijn waarde, en als jij het zo doet dan hoeft een ander dat niet te doen

                                                      en andersom natuurlijk net zo

                                                      en suc6 met je achteras

                                                      gr michel

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 65)
                                                    • Het onderwerp ‘achteras b manta’ is gesloten voor nieuwe reacties.