Achteraf inbouw alarm in Insignia

Forumindex Forums Modellen Insignia Achteraf inbouw alarm in Insignia

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267253
    Franco49
      Lid sinds:
      29 June 2014

      Achteraf inbouw in Opel Insignia is dat mogelijk en wat heb ik nog nodig om dat te realiseren? Tevens is de wagen al voorbereid af fabriek of niet?Ik vind het al heel vreemd dat een wagen van rond de 50.000 euro er geen alarm standaard erop zit!

      #18245561
      opelde
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 January 2012

        Dat klopt dat er standaard geen alarm opzit, alleen een startonderbreker.
        Dit is een extra optie die ingebouwd kan worden bij een nieuwe auto af fabriek.

        Maar!!!

        Dit is geen goedgekeurd SCM alarm!
        Bijna alle verzekeringsmaatschappijen eisen dit i.v.m diefstal, het onderling verschil zit in de cataloguswaarde die zij hanteren.
        Mijn maatschappij eist dit vanaf 50.000 Euro, anders ben je niet verzekerd tegen diefstal als je geen goed gekeurd SCM alarminstallatie hebt.
        Ik heb klasse 3 bij een gecertificeerd bedrijf moeten in laten bouwen, maar wat ook belangrijk is, dat je er een certificaat bij krijgt en het landelijk geregistreerd wordt
        Dit kun je nl zelf controleren op de site van Kiwa door je kenteken in te toetsen.
        Het is drie jaar geldig, maar dit is voor de meeste maatschappijen voldoende, vanaf 3 jaar is dit niet meer verplicht.

        Het is maar dat je het weet. zodat je bij een eventuele diefstal niet voor verassingen komt te staan.

        Mijn dealer wist dit in ieder geval niet, ik heb hem er zelf op moeten wijzen.

        #18245562
        Franco49
          Lid sinds:
          29 June 2014

          opelde, bedankt voor de uitleg , ja ik heb mijn verzekering gebeld omdat ik al jaren bij schade 0 euro eigen risico had , nu hebben ze wat uitgesloten bij inbraak moet ik 450 euro per gebeurtenis betalen , als ik aangereden wordt of zelf iets krijg heb ik geen eigen risico . er werd gezegd wat jij ook al noemde het moet een goedgekeurde alarm zijn klasse 3 en dan haalt men die clausule van die 450 euro eraf , dus dat houd in als ik een SCM alarminstallatie laat inbouwen is de normale Opel alarminstallatie ook niet goed ? ik snap al helemaal niet dat Opel een wagen verkoopt van iets van 50.000 euro en niet standaard zoiets inbouwt .

          #18245563
          opelde
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 January 2012

            @ Franco49

            De alarminstallatie van Opel die je fabriek af kunt bestellen en inlaten bouwen voldoet niet, omdat deze niet (goed)gekeurd is.
            Dus het kan zijn dat importeur verzuimd heeft de installatie te laten keuren, dan is het in feite alleen een papieren kwestie, of dat deze toch technisch niet voldoet.
            Ik heb het zekere voor het on-zekeren genomen en er een naderhand inlaten bouwen.

            Bij mij ging het niet om diefstal uit de auto van spullen, maar om diefstal van de auto die dan niet verzekerd was, ik zou dan van 450 euro eigen risico niet wakker hebben gelegen.
            De grens vanaf welke nieuwwaarde dit moet verschild van verzekeringsmaatschappij, dus het beste is dit even navragen.

            Succes er mee.

            #18245564
            Franco49
              Lid sinds:
              29 June 2014

              Bedankt ik kom hierop terug ,ga a.s.week even bij de Rabobank langs , want ik het de auto bij interpolis verzekerd .

              #18245565
              NelisZ20LER
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 March 2011

                Je kunt je allarm gewoon laten keuren als dat origineel aanwezig is. Ze doen een testje en klaar, heb jij je sertifikaat. Alle kriteria voor klasse 3 zijn aanwezig volgens mij.
                Gewoon naar een garage gaan waar ze erkend zijn en laten controleren.

                #18245566
                Franco49
                  Lid sinds:
                  29 June 2014

                  Alleen is het mogelijk om achteraf inbouw en wat is dan al voorbereid door de fabriek en natuurlijk wat is dan de prijs ?

                  #18245567
                  NelisZ20LER
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    20 March 2011

                    Achteraf inbouwen zal misschien wel mogelijk zijn, maar gaat veel kosten denk ik. Je zal een nieuwe kabelboom en computer moeten plaatsen denk ik.
                    Tegenwoordig heb je ook alarmen die op de can-bus van een auto kunnen worden aangesloten. Denk dat dat een betere optie is…

                    #18245568
                    Franco49
                      Lid sinds:
                      29 June 2014

                      Bedankt NelisZ20LER , ik ga eens informeren wat ik het beste kan doen en wat eigenlijk het makkelijkste is .

                      #18245569
                      NelisZ20LER
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 March 2011
                        #18245570
                        van der Wal
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          5 June 2011

                          Hoi

                          Achteraf alarm inbouwen in een insignia is helemaal geen probleem.
                          Je hebt geen andere kabelboom of computer nodig.
                          ik heb zelf een insignia st en heb hier een alarm achteraf in laten bouwen.
                          Klasse 3 met certificaat.
                          je moet alleen zorgen dat er wel een can bus alarm gemonteerd word om storingen en gedoe te voorkomen .
                          Het merk wat je het beste kunt pakken en die ook helemaal up to date zijn met het can bus verhaal is het merk Defa.
                          Deze heb ik er bij mij ook in zitten en ben er super tevreden over.
                          zelfs als je een automatische achterklep hebt herkend het alarm dit en schakelt het systeem het alarm tijdelijk uit als je alleen de achterklep opent.
                          Mocht je niet percee een certificaat nodig hebben voor de verzekering dan heb ik wel een collega die het alarm voor je in kan bouwen voor een leuk prijsje.
                          Deze collega werkt overdag bij een alarm inbouw center en bouwt deze dingen in de avonduren en weekenden in voor zichzelf.
                          Hij is hier helemaal in thuis en weet er alles van, heeft mijn alarm ook ingebouwd.
                          Als je interesse hebt hoor ik het wel.

                          Greetz ralf

                          #18245571
                          Franco49
                            Lid sinds:
                            29 June 2014

                            Bedankt voor de uitleg , ik ben er nog verder niet mee bezig geweest (geen tijd) ,maar het alarm wat je bedoeld is het deze : http://www.procartuning.nl/defa-dvs90-auto-alarm-klasse-3.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                            #18245572
                            van der Wal
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              5 June 2011

                              Dat is inderdaad het alarm wat er bij mij ingebouwd is.
                              Super goed en fijn alarm.

                              #18245573
                              Franco49
                                Lid sinds:
                                29 June 2014

                                Toch nog een hele prijs !

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.