achteraam zit los.

Forumindex Forums Modellen Astra achteraam zit los.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261496
    wouterbee
      Lid sinds:
      26 October 2013

      Beste forum leden,

      Mijn naam is Wouter en ik ben nieuw op dit forum. Ik heb het volgende probleem met mijn Astra G:

      Het raam aan de achterzijde zit los; dwz het kan met de hand omhoog en omlaag worden geschoven. Het is een elektrisch raam. De motor lijkt nog wel te werken (deze hoor ik lopen). Wat denken jullie dat hiervan de oorzaak is?

      Ik heb al diverse andere onderwerpen bekeken waarbij de deur werd gedemonteerd, maar heb geen filmpje/foto’s kunnen vinden mbt het vastzetten/vervangen/repareren elektrisch raam.

      Wie kan mij va goed advies voorzien?

      Dank en Mvg Wouter.

      #18182987
      wouterbee
        Lid sinds:
        26 October 2013

        Ik heb inmiddels het deur paneel verwijderd. Ik kan nu zien dat het waarschijnlijk het kabeltje is dat los/Gebroken is. Hiervoor moet ik echter het mechaniek loshalen dat met klinknagels is bevestigd. Verwijderen is natuurlijk minder lastig met een boor, maar kan ik ze ook weer makkelijk vastzetten? Zijn dit zgn ‘blind rivets’? De werkruimte is natuurlijk beperkt. Op YouTube is een filmpje te vinden van een kabel replacement. Of kan ik beter op de sloop een geheel onderdeel halen?

        Groet!

        #18182988
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          nieuw / ander mechaniekje zien te vinden voor electrisch raam.

          Willem

          #18182989
          wouterbee
            Lid sinds:
            26 October 2013

            Dank voor je reactie Willem!

            Grt, Wouter.

            #18182990
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              aan elkaar maken helpt niet of HEEEELLLL kort, daar trekt het motortje te hard voor…

              Willem

              #18182991
              wouterbee
                Lid sinds:
                26 October 2013

                Heb je nog tips mbt het weer vastzetten? Ik heb zelf nog nooit met klinknagels gewerkt.. Zag op YouTube wel een filmpje om het kabeltje te vervangen.. Lijkt me makkelijker het gehele onderdeel te doen..?

                Groet, Wouter.

                #18182992
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  oude uitboren.uitboren,

                  en zorgen dat je de juiste maat popnagels hebt (zo’n compleet setje kopen bij de bouwmarkt met popnageltang en nagels..

                  Willem

                  #18182993
                  wouterbee
                    Lid sinds:
                    26 October 2013

                    Thx Willem!

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.