Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Achter zijruit vervangen Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 februari 2011 om 15:55 #17232495
Hallo,
Ik heb een achterportier gehaald van de sloop. Nu wil ik mijn eigen ruit over zetten i.v.m. ingegraveerd kenteken.
Ik heb het deurscherm met bekleding er af gehaald. De ruit zit in een aluminium reel met pubber (lijkt wel fietsband:P).
Weet iemand hoe ik de ruit hieruit krijg? Het zit echt heel vast.
9 februari 2011 om 20:56 #17814207Goede avond.u dient eerst het kleine ruitje te demonteren deze zit met een klein tors boven en een grote vast. Dan kun je deze er uit halen .dan moet je de ruit er uit kunnen schuiven hoop jou hier meevoldoende mee heb geinformeerd. wel in het vervolg aub je effen voorstellen stellen wij hier op het forum zeer op prijs mvg Erik
10 februari 2011 om 07:09 #17814208Hartelijk dank. Hier ga ik mee aan de slag.
Excuses voor het niet voorstellen. Mijn naam is Hessel.
10 februari 2011 om 07:46 #17814209Het is gelukt!!!
Weet u misschien ook een goede manier om de deurbekleding eraf te halen? Dit is namelijk ook een groot probleem. Ik heb nu alleen nog maar de deur van de sloop de bekleding eraf gehaald. Helaas verliep dit niet helemaal zonder kleine beschadigingen.
Ik wil liever niet op mij eigen bekleding schade hebben.
Gr, Hessel
10 februari 2011 om 09:21 #17814210Hoe bedoel je? Schade?
Je kunt gewoon alle torx schroeven losdraaien uit je deurpaneel, vervolgens kun je het hele paneel eraf halen. Oja ook de raamslinger demonteren en dan kun je die als het goed is 1 op 1 overzetten.
10 februari 2011 om 12:32 #17814211Het deurpaneel zit behalve deze schroeven en raamslinger ook nog met een aantal ”klikkers” vast. Voordat de eerste los klikt is een hoop gewrik en gerammel nodig.
Met schade bedoel ik dat het nodig is je schroevendraaier hier en daar eronder te zetten welke het boord van het deurpaneel vervormd.
10 februari 2011 om 18:42 #17814212[rquote=1864923&tid=142344&author=Fastsmoke]Het deurpaneel zit behalve deze schroeven en raamslinger ook nog met een aantal ”klikkers” vast. Voordat de eerste los klikt is een hoop gewrik en gerammel nodig.
Met schade bedoel ik dat het nodig is je schroevendraaier hier en daar eronder te zetten welke het boord van het deurpaneel vervormd.
[/rquote]
Alle schroeven eruit 4, slinger eraf, en in in een keer een goede ruk aan geven, als het goed is blijven de klikkers heel.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.