Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › achter ruitenwisser problemen kadett E station
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 januari 2010 om 17:32 #17216351
ik heb een probleempje met mijn achter ruitenwisser.
ten eerste krijg ik er geen water uit mijn sproeier.. nu staat in het onderhouds boekje dat er 2 vulmondjes moeten zitten voorin onder de kap maar ik heb er maar 1.. ik hoor wel het pomje maar doet verder niks.
en mijn ruitenwisser wist niet heen en terug,
hij heeft 3 keer nodig om op zn plek terug te komen..
het is niet de zekering en eook niet het relais..
kan dit aan het motortje liggne ??19 januari 2010 om 14:25 #17595799niemand die dit weet??
19 januari 2010 om 20:32 #17595800Zit inderdaad in het motortje.
Een ruitenwissermotor zonder ruitenwissermechanisme heeft twee schijven, waarvan een deel contact maakt d.m.v. twee sleepcontactjes.
Op het moment dat de opgaande slag ophoudt, houdt dat contactgedeelte ook op, en neemt de neergaande slag het over. Aan het einde van de neergaande slag neemt de opgaande het weer over.
Zo gaat de ruitenwisser op en neer.
Als die schijven of de contactjes vuil of versleten zijn, kan de ruitenwisser niet meer in z’n nulstand komen.Heeft een Kadett station niet een extra tankje achterin voor de achterklep ?
Volgens mij onder de laadvloer achter het achterwiel.
Of ben in nu in de war met een D-Kadett ? Of misschien een C ? :wtf22 januari 2010 om 17:01 #17595801oke..
en kan ik de wisser motor van een hb gebruiken of moet het echt die van een station zijn ??
en dat tankje weet ik niet .. ga ik zometeen even kijken..
alvast bedankt..
24 januari 2010 om 23:04 #17595802het tankje voor de ahcter ruitenwisser is dezelfde als de voor wisser.. er loopt ook een slangetje door mijn schutbord heen.. maar er komt niks uit aan de achter kant.. ik hoor wel het pompje zn werk doen..
en over die motor past die van een hatchback ook ?? dat wordt een stuk makkelijker zoeken namelijk..
alvat bedankt weer..
25 januari 2010 om 13:10 #17595803Heb je twee pompjes op je ruitensproeiertank?
Dan is er één voor achter, inderdaad.
Van die ruitenwissermotor weet ik niet of de HB dezelfde heeft.
Ik zou zeggen, sloop ‘m eruit en vergelijk ‘m op de sloop met de ander. Misschien heeft een Astra of Vectra HB ook nog wel dezelfde. Heb je meteen een versere……….25 januari 2010 om 15:13 #17595804ja dat ga ik dan doen als het weer wat beter gaat worden.. mij te koud nu :D
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.