Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Achter banden verslijten van binnen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 mei 2014 om 16:05 #17265672
Beste vectra rijders, onze vectra c gts (bj. 2003 1.8 ) verslijt laatste jaar veel aan de achter banden. Iedere keer als we ze vervangen zijn ze van binnen op. De auto zelf wordt ook altijd goed uitgelijnd, maar hoe dan ook na tijdje gaan de achter wielen weer scheef staan.
Vandaag heb ik mn velgen terug van de reparatie. De nieuwe banden staan ook klaar. Maarja ik wil toch eerst het probleem oplossen voordat ik de michelin banden ga monteren.
Foto van mn velgen
Wie weet wat ik er aan kan doen voor het voorkomen van mn verslijtende banden?
Gr. musti20
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
4 mei 2014 om 16:45 #18232133Tja toch goed laten uitlijnen. En elk jaar een controle op de uitlijning. De c Vectra is niet simpel om uit te lijnen.
Ga daarom echt naar een specialist.4 mei 2014 om 18:41 #18232134Klopt wat Arjontje zegt..
Wij hadden dit ook.
Bij Opel laten uitlijnen en die kregen 1 kant netjes goed in het “groene” vak, maar andere kant net aan in groene vak, maar dus nog niet 100% ideaal.
4 mei 2014 om 19:03 #18232135hmm ja kijk dit is echt vervelend..
Dus ik moet ze echt om de half jaar controleren of eventueel uitlijnen? Want bij mij gaan ze na zo’n half jaar al scheef staan :(
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
5 mei 2014 om 07:54 #18232136ik heb het zelfde met mijn vec.
Vorige week mooi uit laten lijnen , maar de camber-stelling blijft een probleem.
Nu was ik vorige week bij KCP en die zeiden meteen dat het voorste draagarmrubber ( van de achterkant ) versleten is.Als deze vernieuwd is , dan ben je dit probleem ook kwijt.
:thumb6 mei 2014 om 12:48 #18232137Ik denk zelf ook dat we even alle rubbers moeten controleren voor de zekerheid, dan maar hopen op een goede uitlijning en om de half jaar controleren..
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
6 mei 2014 om 13:42 #18232138Heb ik ook af en toe voor en achter banden wisselen helpt
6 mei 2014 om 16:20 #18232139Dan maar goed uitlijnen, heletijd opletten en af en toe de banden wisselen
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
6 mei 2014 om 16:21 #18232140kan ook wel eens zijn dat de achterveren doorgezakt zijn, dan krijg je ook te veel Camber, en slijten de banden harder aan de Binnenzijde, dit naar anlijding van het andere topic.
6 mei 2014 om 16:43 #18232141Denk wel dat het ook een rol speelt Wim. Er komen sowieso nieuwe veren erin want deze zijn echt extreem door gezakt. Het lijkt ook dat de ene veer stuk is, want de auto hangt ook van achter iets meer naar links toe. We gaan het allemaal zien wanneer de auto op de brug staat en wanneer de veren worden vervangen
Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
6 mei 2014 om 19:12 #18232142Ja, het mankement van de Vectra C. Ik heb een aantal weken geleden mijn achterbanden met voor verwisselt. Is gelijk lekker stil aan de achterzijde. Voor maakt hij nu wat meer geluid maar hopelijk gaat dat redelijk snel weg door wringing van sturen en aandrijving.
Mischien moet ik mijn draagarmrubbers achter ook eens allemaal nakijken. Uitlijning is tot dusver nog goed. Banden slijten binnen/buitenzijde hetzelfde.
Ga wel kijken bij volgende banden dat ze geen blokkenmotief hebben aan de randen, dan schijnt/blijkt het cuppen ook minder te zijn.
6 mei 2014 om 19:17 #18232143Het helpt iets, maar ook zonder blokken kan de band aardig cuppen. Gewoon regelmatig omleggen van voor naar achter.
6 mei 2014 om 19:18 #18232144Mijn extra vraag: Hebben Vectra C’s ook nog zo last van cuppen als ze verlaagd zijn? Gezien Wim-V6 zijn antwoord over dat als hij “hangt” achter dan staan de wielen schuiner. Of wordt een verlaagde Vectra op 1 of andere manier goed bijgesteld?
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.