Acheruitrijverlichting Opel Vectra c station

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Acheruitrijverlichting Opel Vectra c station

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271860
    pdellebeke
      Lid sinds:
      16 October 2013

      Goedemiddag allemaal,

      Ondanks veel zoeken kon ik nergens een antwoord vinden op onderstaand probleem….

      Hebben jullie een idee, en nog beter, eventueel een oplossing?

      Mijn Opel Vectra C Station blijf maar aangeven dat ik mijn achteruitrijverlichting links moet controleren.

      Deze melding komt om de halve minuut terug op het display.

      Echter, het lampje doet het gewoon, en toch blijft deze melding terug komen.

      Voordat ik alles los trek, schroef en wurm, weet iemand waarom deze melding blijft terug keren, en hoe ik hem eruit krijg?

      Alvast bedankt voor het meedenken!

      Goed weekeinde.

      Met vriendelijke groet,

      Peter

      #18284162
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Is het lampje recentelijk stuk geweest en vervangen? Zo ja: is toen hetzelfde soort/type lampje terug geplaatst? Kan me herinneren dat een tijd terug bij mijn vader (geen opel) een ander lampje was geplaatst in het remlicht, en deze bleef een melding opgooien dat het remlicht gecontroleerd moest worden! Mocht het lampje niet vervangen zijn recentelijk durf ik het niet te zeggen en hoop ik dat iemand anders je kan helpen!

        M.v.g.

        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

        #18284163
        gwriemersma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Slecht contact

          Lampje eruit fitting even opruwen en hopelijk zal je probleem opgelost zijn

          Heb dit zelf ook gehad en zo opgelost :thumb

          #18284164
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            heb je er een gloeilampje in gezet of een LED?? bij een LED moet je een 21W weerstand er tussen knijpen anders krijg je ook de melding

            #18284165
            arjontje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              31 March 2006

              Controleer de stekker verbinding van de unit eens.
              die gaat regelmatig kapot.

              #18284166
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                Zeker geen leds plaatsen. Grootste probleem. Het knipperen door het can-bus systeem. Overal waar je leds in doet. Met uitzondering van interieur verlichting en kenteken verlichting. Knippert de hele tijd dat de auto op contact staat. met het openen en sluiten van de auto een seconde of 20.

                #18284167
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  heb leds in me vectra b zitten en heb geen problemen meer nadat ik die weerstanden geplaatst heb… was vooral toen ik die meldingen kreeg.. bij mij knipperde er niks..
                  maar ieders voor zich.. maar als je geen leds hebt.. kijken of je contacten van de lampfitting groene schimmel bevat als er vocht bij komt van regen en de wasstraat… dat eruit halen is ook slecht voor je contact
                  en de stekker die aan het fittingspaneel zit kijken of daar de contacten van in orde zijn zoals arjontje aangeeft

                  #18284168
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Nee een Vectra b heeft geen can-bus voor de verlichting.

                    Idd slecht contact tussen lampje en fitting komt ook geregeld voor

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.