Acer laptop met inel core i5 @ mediamarkt

Forumindex Forums Overige PC & Multimedia Acer laptop met inel core i5 @ mediamarkt

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
  • Auteur
    groenetijger

@Roelof wrote:

Zo, zit deze week in een HP training en we hebben het even over SSD’s gehad. Een leuke schijf voor algemeen gebruik maar kent zeker een korte levensduur als er continu data naar geschreven wordt omdat de bitjes een beperkt aantal keer geschreven kunnen worden voordat er failures kunnen optreden.
      Nu zorgt het management er wel voor dat alle bitjes gelijkmatig gebruikt worden zodat 1 gebied nooit te snel slijt. Een hele grote SSD schijf met relatief weinig data geschrijf zal dus heel lang mee kunnen gaan, een database die door velen benaderd wordt op een krap bemeten schijf zal de schijf snel doen slijten.

Een OS draaien met normaal dagelijks gebruik moet zeker minimaal 3 jaar mee gaan en binnen Apples waar dit soort schijven al een ruime tijd te vinden zijn zou 5 jaar al redelijk normaal zijn.

Afhankelijk van het gebruik en wat je eraan wilt spenderen kan het een goede keuze zijn maar het hoeft per definitie niet zo te zijn.

Voor server toepassingen kun je SLC ssd’s kopen.. Gaan stukken langer mee, maar kost ook flink wat meer.
      We hebben ze bij hele grote klanten al uitstaan. Scheelt een hoop in snelheid.

Voor thuisgebruik werkt SSD al aardig. Je moet wel wat dingen in Windows 7 aanpassen, dan vallen je bitjes wat minder snel om, aangezien windows ook nog vanalles doet wat je niet wil met een SSD schijf.

Iedereen die nu nog een pc/notebook koopt kan het beste gewoon kijken of er een SATA600 aansluiting zit voor de hdd, en dan een nieuwe SSD erop jagen. Haal je snelheden mee tot 500mb/sec.. En dat gaat als een tierelier. Nu is het nog aan de de dure kant, maar dat zakt de komende tijd snel. Bij klanten die ‘klagen’ en een i3/i5/i7 (zowel Sandy Bridge en niet) hebben, gooi ik ook richting SSD. Je moet de gezichten zien bij uitlevering :wors :shock:

astrastationgsi

ik heb zelf een acer aspire 9920 met 4 gb geheugen 320 hd draait op windows 7 ultimate 64 bit ik heb hem nog 3 jaar helemaal toppie

tijgetje57
        Deelnemer

Neem een Dell of een HP, kijk ook eens naar de zakelijke lijn van Dell en HP.

Een SSD is zeker een aanrader tussen de 100 en de 200 euro heb je een knappe SSD. Heb er zelf 2 eentje Intel 80 Gb en eentje 60 Gb OCZ Vertex 2 in de laptop.

De beste upgrade tot nu toe is de SSD en indien je nog geen 4 Gb ram hebt en enthousiast bent op naar de 4 Gb of meer indien ondersteund.

MaxB
          Deelnemer

@McKaamos wrote:

Gadverdamme, Acer… Als je rommel wil kopen, dan is die ideaal. Alles van dat merk, wat dat betreft.
            Plastic troep. Geen stevigheid (barstende scharnieren na een half jaar enzo, breuken als je er tegenaan stoot, etc), slechte kwaliteit onderdelen (backlights die er na 1 jaar al mee ophouden bijvoorbeeld) en zo kan ik nog wel even verder gaan…

Trouwens, je zegt wel je huidige is langzaam, maar weet je wel hoeveel potentie elke willekeurige dualcore machine heeft?
            Het is gewoon een feit dat elke computer steeds uit z’n neus zit te vreten omdattie op de hardeschijf zit te wachten.
            Zeker met laptops is dat een drama, gezien laptophardeschijven nog eens een factor 2 trager zijn dan normale hardeschijven.

Helaas past een gewone hardeschijf niet in een laptop, maar er is wel een remedie, namelijk de zogeheten “SSD”.
            Een SSD is normaliter in laptop harddisk formaat en is een factor 4 (of meer) sneller dan een gewone hardeschijf op gebied van sustained transfer en met gemak 150x (!!!) sneller op gebied van accesstime.
            Als er een upgrade is die ik iedereen kan aanraden omdat de klacht alghele traagheid omvat, is het wel een SSD.

Dus, steek die 425 euro liever in een SSD voor je huidige laptop. Daar heb je veel meer aan dan een nieuwe laptop. Die zal namelijk net zo traag aanvoelen als je huidige, puur omdat de hardeschijf niet sneller is.

Wil je toch met alle geweld een nieuwe laptop, koop dan op z’n minst iets wat een beetje stevig is en kwaliteit bied. Denk daarbij aan een Lenovo Thinkpad Edge of een HP Pavilion.

Lulkoek….

Acer laptop’s is gekozen in 2010 beste laptop van het jaar….

Ik heb al 2 maanden een Acer Predator PC Bevalt prima.
            Dell en HP’s en nu vooral ASUS zijn zeer goede laptop’s

Neem geen apple… daar betaal je 1200 euro voor een laptop waarvan je 3 acer laptops kan kopen..

muizenissen

@MaxB wrote:

Lulkoek….

Acer laptop’s is gekozen in 2010 beste laptop van het jaar….

Ik heb al 2 maanden een Acer Predator PC Bevalt prima.
              Dell en HP’s en nu vooral ASUS zijn zeer goede laptop’s

Neem geen apple… daar betaal je 1200 euro voor een laptop waarvan je 3 acer laptops kan kopen..

Ga jij even een 1 jaar oud topic omhoog kicken met een domme opmerking.. Goed plan! :)

Je kan met jouw 2 maanden ervaring inderdaad zeggen dat je Acer Predator PC (geen notebook, blijkbaar) goed is, betrouwbaar is, en geen gebroken plastic delen heeft. Dat mag ik hopen met 2 maanden. “Gekozen tot beste laptop 2010” – en dat maakt Acer tot een goed merk? Dat keurmerk is niks meer dan een samenvoeging van de op-dat-moment prestaties en de specificaties, en zegt derhalve helemaal niets over de kwaliteit en de betrouwbaarheid. Acer is en blijft derderangs (niet eens tweederangs). Met alle respect naar de tevreden gebruikers; die hebben er duidelijk genoeg aan en dat is prima.

Hoe je het ook wendt of keert: Acer is en blijft budget spul. Wie dat ding op tafel zet, en lekker mee gaat surfen op het internet, die zal er een prima laptop/pc aan hebben; niet iedereen heeft high-grade spullen nodig. Acer is een prima school-pc-tje, of voor de kinders (die slopen toch alles, doorgaans). Je moet dat spul echter NIET kopen en dan verwachten dat je een topproduct hebt. Feit is gewoon dat goedkope PC’s/laptops (Medion, Acer, CyberMaxx en al die andere c-merken) warmer worden, goedkopere constructies hebben, zwakkere materialen bevatten en vaak afhankelijk zijn van “gadgets” om klanten te trekken (zeg nu zelf – wie wil er niet meer opslagruimte en USB3 voor hetzelfde geld?).

Helaas is de ene i3 de andere niet (lang en technisch verhaal, ga ik niet uitleggen, maar het komt er op neer dat bepaalde delen van de productie (wafers) minder zijn in kwaliteit dan andere delen, en daarmee vaak instabieler of warmer zijn). Op papier zijn specs dus lang niet altijd vergelijkbaar voor wie kwaliteit zoekt. Ik moet altijd weer denken aan de tijd dat ik met T40 en T42 laptops van IBM/Lenovo werkte. Met hun Pentium-Mobile 1.4 en 1.6GHz en 1GB RAM waren die dingen (op XP natuurlijk) merkbaar sneller, in alle opzichten, dan Fujitsu-Siemens, Toshiba, Acer, Dell, en Compaq (ook de NC6000’s), die allen op 1.8, 2.0 of zelfs 3.0GHz draaiden (Pentium M’s en Pentium IV’s met HT, in het geval van de 3.0). Kwaliteit van de processor noem ik dat. Geen verloren rekentijd op fouten en 2e pogingen, geen zinloze hitte ontwikkeling. Gewoon snel werken.

Wil je echt kwaliteit hebben, dan moet je naar business class notebooks kijken. Ook HP is daar in thuis, maar die krijg je ook niet voor 600 euro mee. Business class begint doorgaans bij 1200 euro, en dan mag je in je handjes knijpen. Da’s zwaar overkill voor de huis-tuin-en-keuken-gebruiker; vandaar dat er een hele schare aan goedkopere merken is.

Ik ga Acer dus niet afzeiken omdat het Acer is, en omdat het rommel is, maar omdat het niet van hoge kwaliteit is. Snelheid, specificaties, gadgets, opties… dat maakt geen kwaliteit; betere spullen maakt kwaliteit, uitdenken van constructies, investeren in materiaal etc..

HP: Elitebooks
              Dell: Latitude (instap business), en wie serieus is kan door naar de Precisions (prachtig spul)
              Lenovo: X en T series – wonderful spul.

Ik werk op een 3,5 jaar oude Lenovo T61p, met een Intel Core2Duo T9300 (2.5GHz), 8GB RAM, Quadro FX570M, Kingston 256GB SSD en een 1920×1200 mat (!) 15.4″ display. Dat ding ziet er als nieuw uit, is fluisterstil, en bevat nergens scheuren of losse scharnieren. Het enige zichtbare is een zeer lichte slijtage op de toetsen, na bijna 4 jaar intensief gebruik; ze glimmen een beetje, echter de letters zijn nog 100% aanwezig. Er is nagedacht over praktische dingen, zoals het gegeven dat er een lampje bovenin het scherm zit om het toetsenbord te verlichten bij schemer, maar wat nog veel belangrijker is, is dat er aan de onderzijde van de laptop geen koelopeningen zitten. Zo kan-ie op schoot blijven, zonder stof aan te zuigen of verstopte roosters omdat je knie er voor zit.

Dat soort dingen doen het hem voor mij. Inmiddels heeft mijn werkgever (Microsoft) besloten om een nieuwe laptop te bestellen (niet mijn initiatief!). Economisch is mijn T61p afgeschreven, omdat-ie buiten de 3 jaar next-business-day on-site garantie is en dus nul euro waard is. Ik krijg wederom een Lenovo; in dit geval een W520 met een i7 2700-series quadcore, 16GB RAM en al die andere leuke zooi. Ik vind het fantastisch, maar als het nog een jaar zou duren zou ik er geen moeite mee hebben, de oude Lenovo doet het nog perfect. Wat kost zo’n W520? €3600 incl BTW, met de opties en garantievoorwaarden zoals ik ‘m krijg. Ik mag dan ook verwachten dat-ie jarenlang zonder issues (technisch) mee gaat; daar wordt voor betaald. In dat opzicht zijn Acer en de echte merken niet te vergelijken, er is gewoon een verschil, hoe je het ook wil neerzetten. Ik vind Acer rommel, omdat mijn eisen hoger zijn. Dat anderen er tevreden mee zijn is prima, maar daarmee IS het nog geen goede kwaliteit. Het is inferieur aan echt spul, maar daar is de prijs ook naar.

iquick
              Deelnemer

Samsung, Dell en Asus zijn mijn topmerken. Acer staat ook bij mij onder aan de lijst

Roelof

DELL mag een topmerk zijn maar schuilen zich graag achter hun positie buiten de EU (Ierland) waardoor ze ook EU garantievoorwaardes aan hun laars kunnen lappen.

ICEQUEEN_Manta_Logan
                  Deelnemer

Ach ik kocht laatst een i7 medion (aldi) laptop x6816 voor het geld een top ding :thumb

8 berichten aan het bekijken - 26 tot 33 (van in totaal 33)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.