Forumindex › Forums › Overige › PC & Multimedia › Acer laptop met inel core i5 @ mediamarkt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 mei 2011 om 16:24 #17237666
De mediamarkt heeft een leuke stunt.
Acer Aspire 5742-454G64MN
Voor 425 een laptop met een intel core i5 processor.Heb nu zelf een dual core processor en 2 gieg werkgeheugen.
heb hem nog niet zo lang maar vind hem niet snel genoeg.Ik heb wel eens gehoord dat zon i5 processor toch wel lekker is. zit er over na te denken om deze laptop dus te kopen en mn huidige weg te doen.
Ik wil films bewerken, en die ik heb trekt het wel. maar met sommige dingen is die toch vrij langzaam
Doen of is er nog iets leukers voor die prijs?
25 mei 2011 om 18:45 #17878689Gadverdamme, Acer… Als je rommel wil kopen, dan is die ideaal. Alles van dat merk, wat dat betreft.
Plastic troep. Geen stevigheid (barstende scharnieren na een half jaar enzo, breuken als je er tegenaan stoot, etc), slechte kwaliteit onderdelen (backlights die er na 1 jaar al mee ophouden bijvoorbeeld) en zo kan ik nog wel even verder gaan…Trouwens, je zegt wel je huidige is langzaam, maar weet je wel hoeveel potentie elke willekeurige dualcore machine heeft?
Het is gewoon een feit dat elke computer steeds uit z’n neus zit te vreten omdattie op de hardeschijf zit te wachten.
Zeker met laptops is dat een drama, gezien laptophardeschijven nog eens een factor 2 trager zijn dan normale hardeschijven.Helaas past een gewone hardeschijf niet in een laptop, maar er is wel een remedie, namelijk de zogeheten “SSD”.
Een SSD is normaliter in laptop harddisk formaat en is een factor 4 (of meer) sneller dan een gewone hardeschijf op gebied van sustained transfer en met gemak 150x (!!!) sneller op gebied van accesstime.
Als er een upgrade is die ik iedereen kan aanraden omdat de klacht alghele traagheid omvat, is het wel een SSD.Dus, steek die 425 euro liever in een SSD voor je huidige laptop. Daar heb je veel meer aan dan een nieuwe laptop. Die zal namelijk net zo traag aanvoelen als je huidige, puur omdat de hardeschijf niet sneller is.
Wil je toch met alle geweld een nieuwe laptop, koop dan op z’n minst iets wat een beetje stevig is en kwaliteit bied. Denk daarbij aan een Lenovo Thinkpad Edge of een HP Pavilion.
25 mei 2011 om 18:51 #17878690Toevallig heeft mijn vriendin ook een Acer en die bevalt zo goed dat ze mij nu inmiddels ook de folder onder mijn neus drukte
Haar Acer is 3 jaar oud en is een beetje sloom geworden
Voor de rest is het een prima laptop, dus van scharnieren die afbreken of scheuren niks geen last
Maar als ik alles wat ik in mijn handjes heb een beuk verkoop komen er idd wel scheuren in
Ligt er ook maar net aan hoe netjes je met je spullen om gaatIk zit er toch ook stevig over na te denken om die Acer laptop van de Media Markt te halen,
hij kost niet al teveel en het is allicht beter dan wat ze had want die is verouderd25 mei 2011 om 18:56 #17878691ik heb ook een acer, beide schanieren zijn afgebroken… laptop is 4 jaar oud.
acer aspire 7112 wsmi met 2gieg geheugen.25 mei 2011 om 19:06 #17878692Acer Aspire van m’n vriendin, wordt voorzichtig mee gedaan, maar is toch voorzien van wat haarscheurtjes (1,5 jaar oud) en het ding had na een half jaar al last van een flikkerend backlight, die er uiteindelijk met 1 jaar helemaal de brui aan heeft gegeven.
Is wel gerepareerd, maar duurde wel een maand voordat het ding eindelijk weer terug was.En zo zijn er nog wel meer mensen die klachten over Acer hebben. Vooral de kwaliteit van het plastic en de backlights.
Ook warmteproductie en warmte afvoer is vaak een klacht.
Misschien doen ze het gemiddeld genomen wel beter als eerder, maar nogsteeds niet goed genoeg naar mijn mening.En verder ook geen SSD gebruikers hier, merk ik al.
Echt, de harddisk is je traagheidsprobleem. Prop er een SSD in en je probleem is weg.
Processors zijn leuk en aardig, maar die doen niks als ze geen data aangevoerd krijgen. Net als een motor met een te krappe lucht aanvoer.25 mei 2011 om 19:13 #17878693idd geen acer kopen, ben je volgend jaar weer aan een vervanger toe, ik heb vorig jaar mn toshiba sattelite pro laptop gekocht, 500 gb harde schijf, 1gb video kaart, 6gig werkgeheugen, en natuurlijk een dual core(weet zo snel niet welke maar maakt vrij weinig uit) totaal 800 euro ofzo kwijt, en kan er zeker nog lang mee door
25 mei 2011 om 21:09 #17878695Ik had voor deze die ik nu heb een Acer travelmate….
toen hadden ze nog fijne matte schermpjes ipv die spiegelkrengen van tegenwoordig.
Die doet het nu nog, op een flikkerend beeldscherm na soms. Ding is nu bijna 5 jaar oud!
Dus wat dat betrefd zou ik zo weer een acer weer kopen.De huidige is een asus, was ook zon beetje 500 euro. Meer wil ik ook niet uitgeven, want kan er wel 1 van 800 kopen, maar het jaar er op heb je weer sneller beter mooier op de markt.
Maar alfred, jij zegt dus een andere harde schijf in bouwen? Kost zoiets?
25 mei 2011 om 21:20 #17878694@Fearless wrote:
Ik had voor deze die ik nu heb een Acer travelmate….
toen hadden ze nog fijne matte schermpjes ipv die spiegelkrengen van tegenwoordig.
Die doet het nu nog, op een flikkerend beeldscherm na soms. Ding is nu bijna 5 jaar oud!
Dus wat dat betrefd zou ik zo weer een acer weer kopen.De huidige is een asus, was ook zon beetje 500 euro. Meer wil ik ook niet uitgeven, want kan er wel 1 van 800 kopen, maar het jaar er op heb je weer sneller beter mooier op de markt.
Maar alfred, jij zegt dus een andere harde schijf in bouwen? Kost zoiets?
Geen hardeschijf meer, maar een SSD.
Dat is een soort van hardeschijf (er zit een zelfde aansluiting aan en de vorm is gelijk) maar dan opgebouwd uit flashgeheugen, en een beetje fatsoenlijk model doet al snel 200MB per seconde transfer snelheid en heeft een accesstime van slechts 0,1 miliseconde (normale harddisk hooguit 110MB per seconde en 15ms. laptopharddisks doen het nog slechter).B.v. een OCZ Vertex II of Corsair Force. Voor 120GB betaal je op dit moment zo ongeveer 200 euro.
180-200GB mag je 380 euro voor rekenen.Waarschijnlijk lever je in op opslagruimte, maar de snelheid is genoeg om je onderkaak op de vloer te doen belanden.
25 mei 2011 om 21:23 #17878696mn onderkaak op de vloer is natuurlijk ook weer niet de bedoeling.. helemaal niet om ervoor te betalen :o
25 mei 2011 om 21:28 #17878683Ik ben mn oude laptop nog gewend en die had maar 75GB…dat was zat voor mij.
De huidige is een 320 apparaat als ik het goed heb.Kan zon ssd zomaar in elke laptop?
25 mei 2011 om 23:28 #17878697Ben je een vertegenwoordiger van SSD?
Grote SSD schijven (nodig voor filmbewerking) kosten klauwen met geld en is niet echt betaalbaar voor de simpele ziel die betaalbaar een laptop koopt, anders kan je ook een HP 8740W adviseren met 16Gb memory, Win7-64bit, i7 core, nVidia Quatro, 500gb-7200rpm drive. Kost wat maar dan heb je ook wat (en ja, ik heb ze dagelijks in mijn handen)
26 mei 2011 om 05:22 #17878698Nee, ik ben geen vertegenwoordiger, heb geen aandelen, etc.
Ik ben slechts een zeer enthausiaste gebruiker van die dingen.Heb je er zelf wel eens een gebruikt?
Ik weet dat ze duur zijn, maar je krijgt er gewoon enorm veel snelheid voor terug. Helaas lever je wel in op opslagruimte.
Wat jij aanhaalt in termen van rekenkracht is denk ik ook behoorlijk overkill. Blijkbaar kan Fearless af met een kleine schijf, dus heel lomp videobewerken zal hij ook wel weer niet doen. Zal vast geen rauwe High Defenition film zijn.
Anyway, gezien waarschijnlijk niemand hier ooit een SSD in gebruik heeft gehad zeg ik: probeer het maar eens, je zal versteld staan.
En Fearless, kom anders ff een keer op de koffie, ik heb wel een mooi voorbeeldje staan van een machine met een SSD. Simpel dualcore ding met een paar gig geheugen, suf Intel onboard videokaartje, etc.26 mei 2011 om 06:09 #17878688Hoe zit het eigenlijk met de DELL laptop’s?
via hun heb je ook en behoorlijk laptopje voor 450 euries.
Kan uit ervaring spreken dat een SSD idd een stuk steller is!. Zitten er 2 in laptop van m´n werk i.v.m. 3D tekenwerk inclusief een quadro FX N3000 videokaar ( of zo iets )
2e schijf was een gewone, maar omdat het laden van grote modellen lang duurde is er een 2e SSD ingezeg. Beide 250gb groot.Gr
Marcel26 mei 2011 om 06:33 #17878687Dell is niet verkeerd, bij ons op het werk werken we er allemaal mee maar dat komt ook omdat we service-partner zijn. Dell heeft 1 nadeel, ze opereren volledig vanuit Ierland en kunnen daarmee de EU regels omtrend garantie omzijlen….
26 mei 2011 om 07:25 #17878699@Jerk wrote:
Toevallig heeft mijn vriendin ook een Acer en die bevalt zo goed dat ze mij nu inmiddels ook de folder onder mijn neus drukte
Haar Acer is 3 jaar oud en is een beetje sloom geworden
Voor de rest is het een prima laptop, dus van scharnieren die afbreken of scheuren niks geen last
Maar als ik alles wat ik in mijn handjes heb een beuk verkoop komen er idd wel scheuren in
Ligt er ook maar net aan hoe netjes je met je spullen om gaatIk zit er toch ook stevig over na te denken om die Acer laptop van de Media Markt te halen,
hij kost niet al teveel en het is allicht beter dan wat ze had want die is verouderdik heb ook een acer, en ben er niet echt heel erg voorzichtig mee, maar geen barsten en uitvallen van backlight enzo.
ook deze werkt prima geen klachten over, mijn vriendin heeft er een ook geen klachten.Erwin
26 mei 2011 om 10:22 #17878700Ik denk dat ik beter kan wachten tot de ssd schijven wat goedkoper worden.
26 mei 2011 om 13:03 #17878701Heb al een paar jaar een acer staat vele uren per dag te draaien
Gaat iedere vakantie mee, das zeker 3x per jaar.En hij werkt nog steeds 100% geen enkel breukje of wat dan ook.
26 mei 2011 om 18:54 #17878702ik zou voor een Asus of samsung
Acer staat bij mij onderaan de lijst van pc/laptop merken.
En ik zit al z’n 3jaar in de ICT wereld en heb veel mensen horen zeuren en klagen.
In de tijd dat ik bij Mycom werkte kregen wij veel Acer en HP en Toshiba terug.
Ik zal maar niet over de klantvriendelijkheid beginnen van Acer, dat is gewoon om te :cryOver de SSD, die kan je altijd inbouwen tegen die tijd dat ze in betaalbare laptop zitten ben je +/- 3 jaar verder.
gezien:
SSD 1GB = € 1,40
S-ATA 1GB = € 0,27als alternatief zou je ook zo iets kunnen overwegen als je de snelheid van een SSD wil hebben.
http://www.alternate.nl/html/product/Harddisks_2,5_inch_SATA/Seagate/ST93205620AS/435414/?tn=HARDWARE&l1=Harddisks&l2=Serial-ATA&l3=2%2C5+inch” onclick=”window.open(this.href);return false;26 mei 2011 om 19:06 #17878703Antonov, die kende ik nog niet. Tof, zo’n hybride drive :)
Niet helemaal zo snel, maar wel een dikke boost :) Scheelt allicht stevig op een normale disk.26 mei 2011 om 19:14 #17878704AnoniemLid sinds:
1 January 1970Acer zijn brakke notebooks.
-Slechte accu’s
-slechte speakers
-Doorzakkende keyboards
-Laag contrast
-Slechte scharnieren
en dan is de garantie-afwikkeling lastig en duurt erg lang.Pluspunt van Acer.
-Ze zijn 5 tot 8% goedkoper dan gelijkwaardige notebooks van een beter merk. Als je de prijs belangrijker vindt dan de kwaliteit dan is Acer een absolute aanrader.Neem een Asus of een MSI. Koop niet de goedkoopste maar ook niet de duurste maar neem een middenmoot notebook. Daar heb je direct voordeel van, omdat deze direct sneller is en blijft, en op termijn doe je hier langer mee.
De garantie-afwikkeling van beide merken is ongeveer 7 tot 10 dagen. Hier kan acer nog een voorbeeld aan nemen. (3 tot 6 weken)Kijk eens bij éen van onze hoofdsponsoren http://www.computerconnections.nl , Of ik aandelen heb :wtf Ja 100%,….. is toevallig mijn eigen bedrijf. :-D
31 mei 2011 om 17:46 #17878705Zo, zit deze week in een HP training en we hebben het even over SSD’s gehad. Een leuke schijf voor algemeen gebruik maar kent zeker een korte levensduur als er continu data naar geschreven wordt omdat de bitjes een beperkt aantal keer geschreven kunnen worden voordat er failures kunnen optreden.
Nu zorgt het management er wel voor dat alle bitjes gelijkmatig gebruikt worden zodat 1 gebied nooit te snel slijt. Een hele grote SSD schijf met relatief weinig data geschrijf zal dus heel lang mee kunnen gaan, een database die door velen benaderd wordt op een krap bemeten schijf zal de schijf snel doen slijten.Een OS draaien met normaal dagelijks gebruik moet zeker minimaal 3 jaar mee gaan en binnen Apples waar dit soort schijven al een ruime tijd te vinden zijn zou 5 jaar al redelijk normaal zijn.
Afhankelijk van het gebruik en wat je eraan wilt spenderen kan het een goede keuze zijn maar het hoeft per definitie niet zo te zijn.
31 mei 2011 om 19:11 #17878706Heb de laptop gezien @ de mediamarkt en ben met een Samsung met een i5 processor naar huis gegaan.
Verdomd beter als de Asus die ik hiervoor gebruikte. Zelfs Pinnacle studio doet het zonder haperen. Daarvoor deedt ik het :thumb
Deze heeft 2 jaar garantie, en is nog net geen 500 euro. De acer heeft maar 1 jaar garantie.
Mn oude acer had kutspeakers….verder had ik geen gekke dingen met hem. maar na 5 jaar mocht ie wel eens vervangen worden.
De Asus gaat nu mooi naar mn zwager
1 juni 2011 om 07:09 #17878707Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop!
Ik ben een beetje laat met reageren, maar mijn ervaringen met acer, hp en het upgraden van laptops wil ik ook nog wel even geven.Ik heb meerdere acers gehad en de prijs kwaliteit verhouding is natuurlijk goed. Ik heb ze altijd intensief gebruikt en ja bij de scharnieren gaan ze bij mij kapot. Maar ik moet aangeven dat dat na een jaar of drie vier is bij intensief gebruik. Voor mij voldoen ze dus wel.
Ik heb nu een HP die echt geweldig is. Ik heb deze gekocht toen de cashback actie van HP was. Je kreeg toen op laptops vanaf 600 euro 100 euro terug. Toen had ik een HP voor de prijs van een acer dus! Deze laptop heeft 2 schijven van 320gb die draait op 7200 toeren, 4gig intern gehouden, goede videokaart etc. Deze HP is echt niet vergelijkbaar met een Acer, maar is normaal gesproken ook veel duurder.
Ik mag zelf ook PC’s en laptops repareren/opschonen/upgraden en wat ook goed werkt om je laptop beter te maken is je geheugen opschroeven. In je laptop zit nooit het maximum aan intern geheugen. Deze kun je eenvoudig opschroeven. Kijk wat je laptop aan maximaal intern geheugen kan hebben. Deze bestel je via internet en het is een kwestie van aan de onderkant een klepje openschroeven en omwisselen. Het verschil merk je dan meteen!
Nou, een heel verhaal maar ik hoop dat iemand er iets aan heeft.3 juni 2011 om 18:54 #17878685@Fearless wrote:
ben met een Samsung met een i5 processor naar huis gegaan.
Nou we talking!!! :P
ben zelf ook een tevreden klant :) van Samsung :angel
3 juni 2011 om 18:58 #17878684Op mn samsung telefoon na ben ik tevreden……Maar ivbm zoveel technische problemen met die telefoon mag ik een nieuwe uitzoeken. :wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.