Accuprobleem

Forumindex Forums Modellen Corsa Accuprobleem

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
  • Auteur
    Berichten
  • #17745776
    Jurgen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 September 2007

      Heb jij of je vriend geen familie, vrienden of kennissen die een multimeter hebben? Of anders even 1 bij de action ofzo weg halen voor een paar euro. Dan wil ik je best uitleggen hoe je de lekstroom kunt meten dan.

      #17745774
      trashmetal
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 February 2007

        het zou ook nog slechte massa kunnen zijn…

        #17745765
        Jojo76
          Lid sinds:
          21 October 2010

          Volgens mij heeft mijn broertje wel een multimeter alleen geen idee hoe dat ding werkt. Kun jij anders niet ff naar Apeldoorn komen om ons te helpen? Uiteraard vergoed ik je de benzine. ;) Ik kan ook naar Deventer komen want daar woont mijn vader. Is voor jou dan wat dichterbij. Ik hoor graag van je!

          @*Jurgen* wrote:

          Heb jij of je vriend geen familie, vrienden of kennissen die een multimeter hebben? Of anders even 1 bij de action ofzo weg halen voor een paar euro. Dan wil ik je best uitleggen hoe je de lekstroom kunt meten dan.

          #17745775
          miral astra
            Lid sinds:
            9 June 2010

            beste jojo,

            de oorzaak van lekspanning is een drama om te vinden, en zoals de meeste hier al hebben verteld, is meten= ……..
            ik heb eigenlijk nog niet kunnen lezen dat jullie de dynamo hebben door gemeten voor de laad spanning.
            versterker kan oorzaak zijn, maar niet als die via de radio aangeloten zit, je schakel + draad in je tulp kabels bedoel ik dan, anders zou ik elke dag moeten lopen :( karkit, tja weet niet wat voor kar kit erin zit maar dat zal eigenlijk niet het probleem kunnen/mogen zijn. zitten er lampjes op de car-kit?
            een volt meter kan je overal kopen bouwmarkt/ auto parts, hoeft helemaal niet een luxe ding te zijn. (20 euro) zal je al klaar kunnen zijn.

            laat je vriend zo’n meter kopen en dan gaan meten.

            begin daar is mee, dat zal jullie een hoop ellende schelen.

            gewoon voor jullie info, ik had 2 weken geleden een auto die ook steeds een lege accu had, ik heb deze een paar keer door gemeten en tijdens het testen krijgt hij zijn spanning, accu goed en dynamo ook. ik kon niks raars vinden. na een paar keer heeft de eigenaar de auto weg gebracht en de accu en dynamo laten vervangen, erg -offtopic …… dom idee naar mijn mening maar goed, hij was er klaar mee. een week verder alles goed…… maar dan beld hij mij weer de accu is plat, hij start niet meer. auto met start kabels weer gestart en alles door gemeten. weer niks gevonden. toen heb ik 2 kabels getrokken die aan de accu zat de auto in gebracht en de volt meter daar aan gesloten.
            een dag later verteld hij mij dat meer van de tijd de meter 12 volt aan geeft en soms 14 volt, maar bij hobbels in de weg, de laad spanning weg valt….. dus een kabel breuk.. en nu rijd hij al een paar dagen probleem loos.

            dus waar het eigenlijk op neer komt is….niet gewoon alles vervangen eerst meten :thumbup

            #17745773
            Jojo76
              Lid sinds:
              21 October 2010

              @miral astra:

              Er wordt hard aan gewerkt en ik heb de dynamo laten meten en die laadt goed bij. Als het goed is komt er maandagavond iemand van hier om te kijken of hij het probleem kan vinden. Bedankt voor je reactie. De carkit kan er zowiezo uit want ik heb inmiddels een andere telefoon en die past daar niet op. ;)

              #17745779
              Jurgen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 September 2007

                Nou ik ben gister de hele avond bezig geweest met de corsa van Jolanda, heb een boel aftermarket spul weg gehaald. Er was behoorlijk geprutst met de bedrading, 7-8 verbindingen op 20cm enzo :p Na het alarm, startonderbreker en carkit eruit gehaald te hebben, was er nog steeds een lekstroom van 1A. Na de zekeringen 1 voor 1 eruit gehaald te hebben, kwam ik uit dat zekering 1 van 20 A de boosdoener was. Dit is een foto van het type zekeringskast:

                Dan gaat het om de gele 20A zekering linksboven. Hier zou na een beetje zoekwerk de interieurverlichting, claxon en alarmlichten op moeten zitten, maar de radio zit hier ook bij op. Toen was het al half 11 geweest, dus vrij laat om er nog naar te kijken. Zijn er dingen die standaard in een Corsa B problemen kunnen geven in die richting? Ik was even door de opties heen gisteravond, baal er wel van dat het niet gelukt is, maar de bedrading in de auto is in ieder geval weer zoals het origineel bedoeld is.

                Nog even een toevoeging, de lekstroom heb ik ook gemeten zonder de radio gemonteerd, toen was het ook rond de 1A. Ook de versterker was nog niet aangesloten op dat moment.

                #17745795
                Ronald45
                  Lid sinds:
                  12 September 2010

                  1 Ampere is dus iets wat 12 watt verbruikt. Blijft je kofferbakverlichting of een ander binnenlichtje niet branden?

                  Volgens de vraagbaak zit de radio niet op die zekering.
                  Wel een eventueel inbraakalarm.

                  Gr Ronald

                  #17745796
                  Jojo76
                    Lid sinds:
                    21 October 2010

                    Ik zal straks nog eens kijken voor de zekerheid maar volgens mij heeft Jurgen daar ook wel naar gekeken. Het lampje in het dashboardkastje brandt niet (stuk??) als ik die open doe. Zou dat de oorzaak kunnen zijn?? Ook daar heeft Jurgen naar gekeken volgens mij.

                    Alarm heb ik niet meer. Die heeft Jurgen er uitgehaald maandag. De radio doet het niet als de zekering er uit is. De originele radio zit er niet in hoor. Die was er volgens mij uit toen ik de Corsa kocht en heb ik mijn eigen radio in laten bouwen bij de dealer.

                    Ik spring een gat in de lucht als het gevonden zal worden want ik ben nu iedere keer de instellingen kwijt van de radio en ook moet ik de tijd en datum steeds instellen. :(

                    @rfbroek wrote:

                    1 Ampere is dus iets wat 12 watt verbruikt. Blijft je kofferbakverlichting of een ander binnenlichtje niet branden?

                    Volgens de vraagbaak zit de radio niet op die zekering.
                    Wel een eventueel inbraakalarm.

                    Gr Ronald

                    #17745797
                    crossagek
                      Lid sinds:
                      13 January 2005

                      @Jojo76 wrote:


                      Ik spring een gat in de lucht als het gevonden zal worden want ik ben nu iedere keer de instellingen kwijt van de radio en ook moet ik de tijd en datum steeds instellen. :(

                      denk dat je zelf al zegt waar het probleem zit ;)

                      de orginele radio is vervangen door een andere en ik ben bang dat ze hier een foutje gemaakt hebben .Draad dubbel aangesloten misschien waardoor onbedoeld een lekstroom is ontstaan .

                      bij koud weer is een lege of half volle accu funest en gaat sneller stuk dan een volledig opgeladen accu . zomers heb je hier minder last van de lekstroom , en bij koud weer juist weer wel en dat kan de problemen alleen in de winter verklaren .

                      #17745798
                      Jurgen
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 September 2007

                        Radio zit weer aangesloten zoals het hoort, die bedrading was idd behoorlijk in doorgelust. Maar zonder radio heeft ie de lekstroom ook, dus die kan naar mijn mening uitgesloten worden.

                        #17745799
                        Ronald45
                          Lid sinds:
                          12 September 2010

                          Het enige wat je bij de radio ISO stekkers (theoretisch) verkeerd kan aansluiten is de permanente plus met de verlichtingsdraad verbinden zodat bv de dashboardverlichting blijft branden.

                          Maar ik zeg er zelf bij: Dat is heel ver gezocht, als het uberhaubt al kan.

                          Werkt het display van klok en temperatuur wel gewoon?

                          Anders wordt het toch schema erbij en gaan nameten.

                          Groeten Ronald

                          #17745800
                          Jojo76
                            Lid sinds:
                            21 October 2010

                            @Ronald: Het display werkt wel maar zoals Jurgen al schreef is er ook lekstroom zonder radio. ;)

                            #17745801
                            Ronald45
                              Lid sinds:
                              12 September 2010

                              Dat had ik al gelezen :D

                              Maar omdat je zei dat er in de bedrading was geknipt zou het theoretisch kunnen dat er aan de ISO stekkers ook iets verkeerd was aangesloten, als dan de radio er niet meer in zit kan de bedrading nog wel steeds verkeerd zijn ;)

                              /edit aangezien het pas sinds 2 weken is kan er ook nog ergens een doorgeschuurde draad liggen. Je zal echt moeten gaan meten en zoeken vrees ik.

                              Werkt de rest wat op die zekering nr 1 zit verder wel? (vooral je toeter)
                              Als de sleepring bij het stuur slecht is kan die (ook weer theoretisch) lekken.

                              /edit2 lampje in handschoenenkastje heeft er niets mee te maken, die doet het alleen met het contact aan en kan dus niet de lekstroom die jij hebt veroorzaken

                              Gr Ronald

                            13 berichten aan het bekijken - 26 tot 38 (van in totaal 38)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.