Accupool wordt heet

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Accupool wordt heet

• Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Sander_1972

Beste mensen,

Wie weet er raad ??

Zojuist met mijn auto bij de garage geweest voor het opnieuw laten inleren van een nieuwe contactsleutel en daar werd ik op het volgende gewezen.
      Mij werd geadviseerd om de plus accuklem van de pluspool van de accu te vervangen voor een universele omdat de monteur constateerde dat deze erg heet werd.
      Ik heb net even gekeken en aan de aansluitklem is werkelijk niets te zien. Geen bloemkooluitslag, geen oxidatie, geen vuil, kortom alles ziet er perfect uit maar hij word inderdaad wel heet.

Mijn vraag is aan jullie of dit normaal is ?? of moet ik hier actie op ondernemen ??

De accu die er inzit is een 40A accu.

Autogegevens:

Astra G 1.6 16v
      2003
      160000 Km

Alvast bedankt voor het meedenken.

Sander

Fearless
      Deelnemer

Dan zou je eerder denken aan een slechte massa.
        Probeer eens een startkabel op de massaklem en ergens op de carrosserie.

Maar zon accuklem is zo vervangen, zon universele heb je er zo opzitten.

Sander_1972

Hey Fearless,

Dat ga ik idd morgen even proberen.
          Het rare is alleen dat er geen storingen zijn en alles werkt verder normaal en zoals het hoort.
          En tja….de pool wordt warm maar ik weet niet of dat normaal is of niet ??? zou jij miss eens kunnen kijken of na een tijdje rijden de accupool bij jou ook warm word ??

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.