accupolen verkeerdom

Forumindex Forums Modellen Astra accupolen verkeerdom

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Ramon_X17DTL

Hallo luitjes,

onlangs is er in de astra van mijn vriendin (1995, 1.6i) een accu verkeerdom gemonteerd. hierdoor is vermoedelijk de dynamo doorgebrand. nu is dit probleem zo op te lossen.
      echter, de zekering van de ruitenwisser vliegt er steeds uit als de auto aan staat en de dashboardlampjes doen het niet, de dashboardverlichting wel…

heeft iemand ervaring met zo iets stoms? of msischien een goede tip betreffende de lampjes of de zekering ?

2e-c14nz

Ik zou als je de auto na gaat kijken, even de accu los halen, voor de zekerheid. Bekijk nog even alle zekeringen na, en je kabels van je boom zelf. Misschien maakt hij toch ergens sluiting, aangezien je zekeringen eruit blijven gaan. PS bedoel je je tellerverlichting die het wel doet, en je dashboard verlichting die het niet doet oid?

Gr

Ramon_X17DTL

ik bedoel de controlelampjes, van de accu, olie, motor, etc…

Hacula
          Deelnemer

Er kan ook iets mis zijn met het relaiskastje van de ruitenwisser, die zit ergens boven de zekeringen dacht ik.

Ramon_X17DTL

goed punt, misschien ook wel waar dom even naar te kijken…
              blijf ik wel met het probleem van de comtrolelampjes zitten.
              fijn natuurlijk als ze niet branden, maar als ze het niet doen is het een ander verhaal…

toevallig nog iemand in noord nederland een dynamo te koop?

Ramon_X17DTL

hallo mensen,

nou, een nieuwe accu, dynamo en ruitenwissermotor gemonteerd, de auto rijd weer prima.
                echter blijft het acculampje nu contant branden wanneer de motor loopt, deze gaat ook pas aan na het starten en bij het “op contact” staan brand er niets.
                ook gaan de brandstof en temperatuurmeter niet omhoog.

de dynamo laad wel bij en alles funstioneerd behalve de elektronische meters dus.
                iemand een idee hoe deze problemen komen en verholpen kunnen worden?

wim-v6
                Deelnemer

> niet werkende tellers en controle lampjes

Zekering tellerunit doorgeslagen of sporenplaat achterop de teller doorgebrand.

zal door de gestrandde dynamo komen..

> Ruitenwissermotor maak sluiting indien verkeerd om aangesloten, deze zal een doorgebrande spoor hebben welke de sluiting veroorzaakt, te testen door de stekker van de ruitenwissermotor los te nemen en de zekering erin te stoppen..

Willem

Ramon_X17DTL

de ruitenwisser functioneerd alweer :) kapotte motor inderdaad.
                    voor het andere euvel zal ik dus inderdaad een andere tellerunit moeten installeren.

bedankt voor het meedenken

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.