Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Acculampje aan + stuurbekrachtiging uitgevallen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
30 oktober 2012 om 22:27 #17245238
het acculampje van mijn Opel Astra (2003) ging begin deze avond branden tijdens het rijden en kort daarna viel mijn stuurbekrachtiging uit. Mijn automonteur gelijk gebeld, en die dacht in eerste instantie aan de V-snaar, maar deze bleek nog gewoon in orde te zijn.
komt deze storing iemand bekend voor?
30 oktober 2012 om 23:25 #17973703Meet de accuspanning is hoeveel stroom die geeft en daarna ook is met draaiende motor.
Kan aan de accu of de dynamo liggen.31 oktober 2012 om 12:48 #17973704Bij mij was toen de dynamo kapot..
31 oktober 2012 om 13:04 #17973705Vanmorgen gemeten, 12v en na starten 11,5v.
En 5 minuten sloeg de auto af en start niet meer.Staat nu bij monteur, denk idd ook de dynamo.
31 oktober 2012 om 13:09 #17973706heb de mijne toen laten reviseren was 200 euro dacht ik
31 oktober 2012 om 17:36 #17973707Is inderdaad je dynamo, ff een andere zoeken, of een ruildynamo
1 november 2012 om 12:50 #17973708het was inderdaad mijn dynamo weer, in juni 2010 en januari 2010 ook al gereviseerd.
nu is hij weer gereviseerd, heb begrepen dat bij mijn type opel (astra G 2003) dit probleem om de 1,5 jaar ongeveer zal blijven terugkeren. Het is de diodebrug die het telkens begeeft.
niet zo blij mee uiteraard, want als ik stil kom te staan is het nooit met hulp van derden op te lossen (startkabel) en ben je altijd van een sleep afhankelijk :s
1 november 2012 om 13:59 #17973709Dynamo, bekend probleem bij de astra G, plaats nieuwe dynamo en plaats meteen een extra massadraad rechtstreekt van dynamo naar minpool van de accu anders heb je in no time weer een kapotte dynamo.
1 november 2012 om 14:19 #17973710snaar eraf gelopen.
1 november 2012 om 15:43 #17973711@OA-H wrote:
snaar eraf gelopen.
Lees jij alleen de titel maar ofzo :wtf
Ik heb laatst een ruildynamo gekocht voor een Movano, 290 euro ex geloof ik.
Gewoon splinternieuwe van Bosch.
Bij Boensma Automaterialen in Goor.1 november 2012 om 16:28 #17973712Bedankt voor alle reacties!
Ik kan weer rijden nu (voor zolang t duurt).Ben wel aan t overwegen of het geen tijd is voor een andere auto
nu ik heb begrepen dat dit probleem zich zal blijven herhalen met
dit type/jaar auto.1 november 2012 om 21:34 #17973713@Dens-E wrote:
het was inderdaad mijn dynamo weer, in juni 2010 en januari 2010 ook al gereviseerd.
nu is hij weer gereviseerd, heb begrepen dat bij mijn type opel (astra G 2003) dit probleem om de 1,5 jaar ongeveer zal blijven terugkeren. Het is de diodebrug die het telkens begeeft.
niet zo blij mee uiteraard, want als ik stil kom te staan is het nooit met hulp van derden op te lossen (startkabel) en ben je altijd van een sleep afhankelijk :s
misschien een idee om keer een nieuwedynamo te monteren,je electronica vind het ook niet fijn,die krijgt elke keer een flinke optater,door piek spanning
2 november 2012 om 08:30 #17973714@miraltje wrote:
misschien een idee om keer een nieuwedynamo te monteren,je electronica vind het ook niet fijn,die krijgt elke keer een flinke optater,door piek spanning
Ben op dit moment een andere auto aan ‘t overwegen, nu ik begrepen heb dat dit een probleem van dit type auto is.
Het vertrouwen ben ik ver kwijt.2 november 2012 om 10:46 #17973715Gewoon een extra massakabel leggen van dynamo naar min van de accu dan krijg je dat probleem in de toekomst niet meer.
Ik heb dat bij mij ook gedaan en toen nog jaren probleemloos mee gereden, bij de eerste kapotte dynamo deed de opel garage enkel een nieuwe dynamo monteren, nog in de garantie periode ging die ook weer kapot dus hun pech, toen hebben ze op mijn advies maar een extra massakabel gelegd en een nieuwe dynamo geplaatst en het probleem was over.Mark
5 november 2012 om 12:49 #17973716afgelopen zaterdag monteur gesproken bij de nationale opel testdag.
hem verteld dat mijn dynamo om de 1 à 1,5 jaar defect gaat én dat mijn accu altijd leeg is wanneer de auto 1,5 week heeft stilgestaan.daar zijn we nog tot de volgende conclusies gekomen:
ik laat mijn dashboardkastje altijd open staan wanneer ik mijn auto parkeer (om inbraak te voorkomen). Ondanks dat het dashboardkastlampje wel uitgaat, kan de schakelaar in het dashboardkastje wel een ‘lekstroom’ veroorzaken, wat de accu langzaam leegtrekt.ik rijdt regelmatig met mijn aanhanger, het viel mij laatst op dat wanneer ik op de rem trapte, het mistachterlicht-lampje op mijn dashboard ging branden, wat lijkt op een kortsluiting in de stroomstekker van mijn aanhanger. Dit is overigens niet altijd het geval wanneer de aanhanger zit gekoppeld, wellicht los contactje. Mogelijk zit er een kortsluiting in de stekker van mijn aanhanger, wat weer kan bijdrage aan het defect raken van mijn dynamo.
5 november 2012 om 14:04 #17973717Lampje dashboard kastje:
nee, Stroom eraf is geen stroom verbruik..Trekhaak stekker:
doet ie dit ook ZONDER aanhanger??
als ie het alleen doet MET aanhanger zal de storing in de aanhanger zitten.Willem
5 november 2012 om 14:09 #17973718@wim-v6 wrote:
Lampje dashboard kastje:
nee, Stroom eraf is geen stroom verbruik..Trekhaak stekker:
doet ie dit ook ZONDER aanhanger??
als ie het alleen doet MET aanhanger zal de storing in de aanhanger zitten.Willem
wat het dashboardkastje betreft, dat klonk mij ook erg onlogisch..
en idd, dit is enkel af en toe wanneer de aanhanger gekoppelt zit. deze stekker zal ik in ook laten doormeten.5 november 2012 om 14:11 #17973719Zal niet aan de Auto liggen, aan de aanhanger zal dit liggen, die heeft dan meestal een slechte massa verbinding..
Willem
5 november 2012 om 14:27 #17973720@wim-v6 wrote:
Zal niet aan de Auto liggen, aan de aanhanger zal dit liggen, die heeft dan meestal een slechte massa verbinding..
Willem
maar kan dit ook bijdragen aan het telkens defect raken van de dynamo?
volgens opel komt het dynamo-defect idd vaak voor bij mijn type auto (2003 astra, 1.7), maar wordt normaliter veroorzaakt door olie wat lekt uit een slangetje boven de dynamo, dat is bij mijn auto niet het geval dus de oorzaak ligt ergens anders.
5 november 2012 om 14:32 #17973721nope. Wel is de 1.7diesel (Dti en CDTi) gvoelig voor kapotte dynamo’s
controleer of verbeter eens de massa vanaf de motor naar massaklem van de accu, kan een hoop Slijtage schelen..
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.