acculampje?

Forumindex Forums Modellen Corsa acculampje?

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Denna
    Deelnemer

Beste Leden,

Tijd geleden heb ik een topic gemaakt over het feit dat het acculampje soms blijft branden als de auto gestart is.

Toen is de corsa 1.7 cdti uit 2005 uitgelezen, en hebben ze niks kunnen vinden.
      Zowel de accu als de startmotor/dynamo is doorgemeten, en alle waardes waren goed. waren ook geen storingen gevonden?

Wat kan dit nu zijn? Soms met starten blijft het lampje branden, zet ik hem af, en start ik hem weer is het weg??
      Volgens mij is dit meestal na vochtige dagen?? Zal het een slechte verbinding zijn? Is er iets wat ik kan/moet aftapen ofzo?

Ik hoop dat iemand me kan helpen :)

Gr

HansCorsa15td

Ik heb dit ook gehad, bij mij was het de dynamo die aan het overlijden was….na vervanging van de dynamo was het opgelost.

manac

Ik heb dit vorig jaar ook 2 of 3 x gehad.
          Is niet meer voorgekomen sindsdien.
          Heb er (nog) niks aan gedaan.

Denna
          Deelnemer

@HansCorsa15td wrote:

Ik heb dit ook gehad, bij mij was het de dynamo die aan het overlijden was….na vervanging van de dynamo was het opgelost.

Bij de garage zeiden ze dat de dynamo prima was, en er niks aan moest doen tenzij het vaker terug kwam, was best een duur geintje namelijk om deze preventief te laten vervangen

BlackDevil

Het oplichten van het acculampje duidt op een spanningsverschil.

Electrische verbindingen zijn behoorlijk temperatuur- en vochtgevoelig. Stekkertjes gaan daardoor op den duur oxideren, te herkennen aan wit/groene aanslag. Met als gevolg slechte plus- en/of mincontacten, ook wel overgangsweerstanden genoemd. Deze beïnvloeden de electrische geleiding in negatieve zin. Goed schoonmaken door middel van opschuren en behandelen met een beetje vaseline helpt daartegen.

Bo652
              Deelnemer

Niks aan toe te voegen klopt helemaal wat blackdevil zegt.
                Op 1 dingetje na, als na meten de dynamo echt nog goed blijkt te zijn, is het of een massaprobleempje of wat hier boven staat.

manac

Ik moet er wel aan toevoegen dat ik idd alle massapunten heb nagelopen met een schuurpapiertje en nooit meer een acculampje heb zien oplichten…behalve bij contact aan dan he!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.