Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › acculampje
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 maart 2011 om 15:29 #17233828
Goeiemiddag
Ik had net getankt en ik start me corsa 1,7 dti
En me accu lampje gaat niet uit…Zou het me dynamo zijn? had al ff snel gekeken maar heb niks geks gezien..
Heb er ook niet echt verstand van maar merkte tijdens het rijden niet veel..
Het leek wel of ie sneller warm werd.Hebben jullie een idee?
7 maart 2011 om 15:31 #17830679in ieder geval laad je accu niet meer bij.
en meestal is dit dus de dynamo
7 maart 2011 om 15:45 #17830680ja daar was ik al bang voor :s nou dat gaat weer een duur grap worden denk ik..
Is het aan te raden om het zelf te doen??
ik zie hem namelijk wel zitten..7 maart 2011 om 17:24 #17830681Hoeft niet meteen zo te zijn dat ie niet meer bijlaadt. Kan ook zijn dat een kabel contact maakt met je massa en daardoor het lampje gaat branden. Of mogelijk is je V-snaar kapot. Die drijft accu en waterpomp aan. Dat zou kunnen verklaren dat ie sneller warm wordt, want geen koeling meer!
7 maart 2011 om 18:00 #17830682naja ik heb hem wel ff aan laten staan toen ik ging kijken of ik wat kond vinden. maar hij bleef voor de 90 graden hij is meestal 80+
En dacht ookal aan me v-snaar maar dan moet je toch ook geen stuurbekrachtiging meer hebben?
Hoe ken je die kabel nakijken?
7 maart 2011 om 18:03 #17830683Maar dan zou je motorstoringslampje denk ik ook branden?
7 maart 2011 om 18:16 #17830684ja die brand ook niet..
Ik heb net weer ff gekeken omdat ik toch erg ging twijfelen over die v-snaar maar die zit er gewoon nog op ook niet slap ofzo..Maar had hem gestart en me lampen en kachel helemaal open. toen ging die ineens 1000-1100 toeren draaie..
Maar lampen werden niet zwakker..wat ik me wel kan herinderen toen ik hem kocht en hij draaide stationair knipperde me lichten (ging iets zwakker en dan sterker) en als dan reed deden ze het wel gewoon..
Nu zit ik te denken zou het zo kunnen zijn dat die dynamo nog half werkt..
En dat die extra toeren draait om voelde stroom te hebben?7 maart 2011 om 18:59 #17830685Dan zal je dynamo wel zijn beste tijd gehad hebben. Meet je accu eens door bij stationair draaiende motor. Hij zou dan tussen 13,5 en 14,5 Volt moeten aangeven. Is het onder de 13 Volt, dan laadt ie niet meer bij en dus tijd om de dynamo te wisselen.
7 maart 2011 om 19:10 #17830686Keej maar ik heb geen apparatuur om dat te meten :s
ken wel de anwb bellen. of is dat makkelijker om meteen langs de garage te rijden?7 maart 2011 om 19:12 #17830687Het principe van dat accu lampje is eigenlijk best simpel.
er gaat een plus van je accu (via contactslot) door het lampje naar de dynamo, die bij stilstaande motor als massa dient.
als je de motor start wekt de dynamo een stroom op dus word hij een plus.
plus van twee kanten zorgt ervoor dat er geen stroom vloeit tussen accu (lampje) en dynamo en daardoor gaat het lampje uit.dit betekend dus dat de dynamo niet werkt of zoals eerder gezegd dat de kabel van het lampje ergens anders massa-sluiting maakt.
zover ik weet kan de dynamo het toerental niet verhogen.
ik zou idd even je voltage meten als de motor draait, hierdoor kan je zien of de dynamo bijlaad of niet.
7 maart 2011 om 19:14 #17830688[rquote=1885711&tid=144070&author=Ezaag]Keej maar ik heb geen apparatuur om dat te meten :s
ken wel de anwb bellen. of is dat makkelijker om meteen langs de garage te rijden?[/rquote]Dan zou ik idd even bij Opel langsgaan zo snel mogelijk, voordat je stil komt te staan met een lege accu.
7 maart 2011 om 19:15 #17830689[rquote=1885711&tid=144070&author=Ezaag]Keej maar ik heb geen apparatuur om dat te meten :s
ken wel de anwb bellen. of is dat makkelijker om meteen langs de garage te rijden?[/rquote]anwb kan je volgensmij maar 3x per jaar om hulp vragen of zoiets dat ik gehoord had.
als de auto rijd is het makkelijker om even langs een garage te gaan die zien zo wat er aan de hand is.
kunnen ze gelijk het kostenplaatje geven van evt. reparatie.7 maart 2011 om 19:18 #17830690ja idd zal morgen wel langs rijden als ik op tijd ben.. en als ie nog strat….
anders bel ik als nog wel de anwb. Ben chauffeur dus weet nooit hoelaat ik klaar ben..Maar zou het niet kunnen dat die voor de helft werkt ofzo?
omdat die meer toeren ging maken..?want normaal doet die dat nooit zelfs niet als het – 6 is
7 maart 2011 om 22:33 #17830691half werken volgensmij niet echt, zou misschien wel kunnen maar volgensmij zou dan sowieso het lampje uit moeten gaan.
maar dat de motor in toeren stijgt lijkt me meer dat de dynamo er helemaal mee kapt en dat de motor daardoor minder belast word ofzo
laat maar horen als je weet wat t was :)
ben monteur in opleiding dus is altijd wel leuk om te weten of vermoedens kloppen :)8 maart 2011 om 05:31 #17830692hehe ja is goed Nick-c20xe
Ik ga nu naar me werk hopelijk ben ik optijd klaar. om langs te rijden bij de opel..
laat het je wel horenbedankt voor de hulp alvast
en duim ff voor me moet nu de tunnel door zonder dynamo :o:o:o
8 maart 2011 om 05:50 #17830693[rquote=1885711&tid=144070&author=Ezaag]Keej maar ik heb geen apparatuur om dat te meten :s
ken wel de anwb bellen. of is dat makkelijker om meteen langs de garage te rijden?[/rquote]Geen multimeter is huis ?
Die kun je ervoor gebruiken namelijk….Groet, Rik
8 maart 2011 om 11:32 #17830694Nee had al gekeken maar vamorgen was het feest hoor niks deed het meer :hmmz:cry
gelukkig ben ik vroeg klaar dus heb de anwb maar gebeld die is nu onderweg :) kunne ze me ook meteen zeggen wat het is :)Jullie horen het zo van me
8 maart 2011 om 13:19 #17830695Nou het was dus me dynamo :( maar is een diesel dus moet weer een speciale in van 300 euro ofzo :S heb hem nu naar de garage gebracht hopelijk is ie morgen klaar.. :)
Heb meteen gevraagd of ze naar me schobrekers voor wilde kijken want die kraken dus ben benieuwd wat dat is. Hopelijk hoeven ze alleen gesmeerd te worden. :)Bedankt voor jullie advies
8 maart 2011 om 16:33 #17830696300 euro??? zou dit even na vragen of dat wel klopt meestal krijg je dan een gereviseerde en die kost meestal iets van 100-150 euro.
correct me if i’m wrong!!
9 maart 2011 om 18:19 #17830697437497 Dynamo
100 AMPERE 6 RIB MV POELIE W AANSLUITING
HANDBAK MET/ZONDER AIRCO € 336,00 Valeo
dat is mijngossier.nlis weer zo speciaal kut ding met vaciumpomp…
En je komt er amper bij als je hem los heb zit je vast tussen de turbo :S dus die moest ook helemaal los enzo…Hij is nu bijna klaar hij gaat morgen alleen kijken naar die herrie wat er van me veering voor komt…
Hopelijk is het niet te ernstig teller staat al op 500 euro bijna :S10 maart 2011 om 16:14 #17830698Nou dat gekraak was dus me stabilisatorstang die was afgebroken..
die is ook meteen vervangen die was 26 euro dus dat viel mee.. Nu is ie weer helemaal goed :DBedankt voor de tips en advies
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.