Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Accu volgende dag weer leeg….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 januari 2013 om 13:57 #18089676
ja, daar zou het mee moeten gaan, is een doodgewone multimeter. Weet je zeker dat bv de kofferbakverlichting niet blijft branden?
4 januari 2013 om 14:05 #18089677Das een goeie! nog niet naar gekeken maar wel aan gedacht, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet bij mijn auto ben wezen kijken sinds oudjaarsdag, alleen komt maandag nu wel heel dichtbij dus ik heb nog maar een weekend de tijd dus ik krijg opeens last van haast :oops:
Nu even uitzoeken hoe dat ding werkt ik ben al zover dat ik weer waar zwart en rood in moeten nu nog uitzoeken welke stand ik denk dcv?
4 januari 2013 om 15:37 #18089678Even gemeten, zonder dat die op contact stond dan geeft de accu 10.33 de auto start ook niet…..
Ben ik even nieuwsgierig naar de schuur gelopen en heb ik de accu gemeten die ik er eerst in had die geeft 12.23 aan :hmmz
Kofferbak lampje gecheckt die is het in elk geval niet ;)
zou het betekenen dat mijn vorige accu die mij in de sneeuw in de steek liet meer geeft dan die ik ter testen erin heb gestoken…..
:roll:
4 januari 2013 om 16:27 #18089679Zet die van 12,23volt maar is terug en meet dan is met draaiende motor.
4 januari 2013 om 16:40 #18089680Wat een gemartel toch weer….
Laadt ie nou voldoende bij als de motor loopt?
14.4 max.Lekstroom zoeken dmv de minpool losnemen en daar een proeflampje tussen te doen…dus op de minpool accu en de minklem.
Als je lampje brand heb je dus een verbruiker.
Je gaat 1 voor 1 zekeringen trekken, blijft het lampje aan, druk je die zekering gelijk weer terug.
Gaat het lampje uit heb je de verbruiker te pakken…..
Dan ga je kijken, in welke kring het zit (zekeringenschema er bij pakken) En vervolgens ga je daar op verder werken.Vaak zijn het stomme dingen zoals lampen die aanblijven, kofferbak of dashboardkastje!!!
Maar heb het zelf laatst gehad met een eigen auto dat de autoradio stroom ging vreten. Was een zgan kenwood met usb….die is gewoon de kliko in gegaan terwijl die gewoon goed speelde….Inmiddels bijna 2 pagina’s vol met moeilijk doen terwijl het makkelijk kan…… :sleeping
4 januari 2013 om 17:48 #18089681blijft het lampje in het handschoenenvakje niet branden ?
4 januari 2013 om 18:25 #18089682@dunjatamara wrote:
Das een goeie! nog niet naar gekeken maar wel aan gedacht, ik moet eerlijk bekennen dat ik nog niet bij mijn auto ben wezen kijken sinds oudjaarsdag, alleen komt maandag nu wel heel dichtbij dus ik heb nog maar een weekend de tijd dus ik krijg opeens last van haast :oops:
Nu even uitzoeken hoe dat ding werkt ik ben al zover dat ik weer waar zwart en rood in moeten nu nog uitzoeken welke stand ik denk dcv?
dcv is inderdaad gelijkspanning. 20v bereik is ook goed, precies waar je de rode vierkantjes om hebt gezet moeten de meetpennen in.
5 januari 2013 om 08:06 #18089683Kon gisteren niet meer dan de accu zo meten ;)geen hulp geen oppas ;)
Heb wel gekeken naar lampjes die evt blijven branden maar dat was niet het geval., vandaag kan ik echt dingen na kijken en heb ik ook de andere auto erbij om te starten.
FEarless wat jij zegt over die radio, kan heel goed hoor dat die de ellende veroorzaakt, Ik heb een av
car audio met bluetooth usb mediakaart etc, dat ding lijdt een eigen leven.Ik ga er straks mee aan de gang ;)
5 januari 2013 om 08:19 #18089684Accu goed opladen en vervolgens de zekeringen test doen. Kom je dan wel uit op de zekering van de radio dan trek je daarvan dr stekker eens los dan zal het testlampje ook uitgaan.
6 januari 2013 om 11:52 #18089685Nou gekeken lampje erop en met de massa er tegen aan ik trok een gele 20 eruit en lampje ging uit, stopte zekering er weer in en lampje weer aan.
Nu uitzoeken voor welke groep die is, maar ik kan geen schema met verklaringen vinden ook niet in het boekje :shock: :oops:
6 januari 2013 om 12:13 #18089686Die rood omcirkelde dus.
Kan iemand mij vertellen waarvoor deze is?
Ik zou wel op verkeerde termen zoeken bij google maar kan het echt niet vinden :???:
6 januari 2013 om 13:05 #18089687kijk eens aan de binnenkant van je deksel van je zekeringkast
6 januari 2013 om 15:41 #18089688Het is maar een vreemde auto :angel
Het is de claxon gevaren licht trekhaakstroom en klok zekering!
Maar goed de accu die er eerst in zat in gezet die was leeg toen we die vervingen.
Auto starte meteen :wtfNet kleine 40km aan een stuk gereden stukje snelweg erbij gepakt.
Gemeten toen ik terug was als hij nog liep 14.3
Met verbruikers dus lichten en de kachelblazer op 4 14.0
En toen ik hem uit had gezet 13.03 :hmmzDie zekering die is dus ook voor de trekhaak en daar staat constante stroom op volgens het boekje :???: dus eigenlijk ook niet gek dat die het lampje deed uitgaan toch?
Ik ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren en of die morgenvroeg ook gewoon start en als dat zo is wat er gebeurd als de temp buiten weer tot 0 graden komt.
Heel vreemd allemaal :jerry ouwe slopel ook :jerry
6 januari 2013 om 15:54 #18089689Zit er soms een trekhaak op . :hmmz
6 januari 2013 om 16:05 #18089690Ja maar die gebruik ik nooit nooit gebruikt ik zelf ook, kan ook niet want me bumper zit half voor die stekkerdoos :???:
6 januari 2013 om 16:16 #18089691zucht… je hebt lekstroom, dwz dat er stroom uit je accu lekt naar vermoedelijk de trekhaakstekker (als je die hebt) of een ander circuit op die gele zekering.
als je niet beter weet kun je altijd die gele zekering eruit trekken als je de auto stilzet, maar je zult er toch een oplossing voor moeten vinden anders blijf je ermee zitten klooien.
en dat ie 13 volt aangeeft als je hem net stilzet is normaal, en nee is niet normaal dat je lampje uitging als je de zekering eruit haalt.
voor de rest idd wat Fearless zegt, 2 pagina’s moeilijk doen….. :jerry
grtz
6 januari 2013 om 16:20 #18089692Reken er dan maar op dat er sluiting in die stekkerdoos of stekker zit.
Laat die zekering er uit , en gaat is kijken naar die stekkerdoos of de stekker.
6 januari 2013 om 16:24 #18089693@Blue-Dragon : misschien “gaat” naar “laat” veranderen? :D Haha :thumb
grtz
6 januari 2013 om 16:27 #18089694Die zekering voor de trekhaak?
Kijk dat eerst maar eens na dan, voor het zelfde geld heeft ie een zelfgelegde draad liggen voor de constante plus.
Tenminste…dat lijkt mij niet meer dan normaal, als er een constante stroom op zit dat ie vanaf de accu gaat met een zekering er tussen.En het is niet vreemd dat je nu meer spanning in je accu hebt na rijden. Want je dynamo laadt m tijdens het rijden bij.
Morgen vroeg kun je hem weer aandrukken omdat je toch ergens een goeie verbruiker hebt zitten.En anders breng je de auto maar hier heen, apeldoorn is niet zover.
Je bent nu echt aan het martelen, en volgende week heb je hem nog niet klaar.6 januari 2013 om 16:46 #18089695zekering is er nu ook uit ;)
-offtopic TIJN:
Mag ik eigenwijs als ik ben gewoon lekker zelf kloten en om hulp vragen waar nodig?
Als iets kapot is of niet goed werkt, wil ik de oorzaak hiervan achterhalen Zelf!
En als ik iets niet weet dan vraag ik het aan mensen die het misschien wel weten, daar is een forum toch ook voor om elkaar te helpen?
Ook al zijn daar tien pagina’s voor nodig,aardige reacties geef jij, het is een oude wagen waar je heel veel zelf aan kunt doen, als je iets zelf kan reparen dan doe ik dat gewoon liever zelf samen met mijn zwager, vindt het gewoon zonde als het iets is en je het zelf kan doen het aan de garage weg te brengen.Sorry mijn wel gemeende excuses dat ik jou lastig heb gevallen hoor met mijn gevraag!
Als ik er met mijn zwager helemaal niet uit kom dan heel graag Fearless!
Ik ga nu vandaag niet meer verder morgen weer kijken ;)
Ik zou morgen eens uitzoeken hoe het met die stekkerdoos zit van de trekhaak.6 januari 2013 om 16:56 #18089696http://i206.photobucket.com/albums/bb238/patrickvb/zekeringoverzichtastraf1994.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
Het is nr 24:
Hier staat de toeter de gevaren driehoek en KL30 op, uit het register haal ik dan Klem 30: aanhanger – constante stroom.Zonder de zekering doet ook de klok het niet de toeter niet en gevaren licht niet dus dat klopt met wat er op dat plaatje staat.
Die kabel zou ik morgen controleren.
6 januari 2013 om 17:05 #18089697klopt het boekje wel met wat jij in je zekeringkast hebt?
ALs ik nummer 24 zie in dat boekje is dat een heel ander systeem en het plaatje klopt ook niet.6 januari 2013 om 17:11 #18089698Ja het plaatje is precies het zelfde als de zekeringkast in mijn auto, en op het klepje van de zekeringkast staat ook, alleen staat er bij mijn klepje ook de toeter erbij op naast de KL30 en dat driehoekje.
Die tussen de koplamp en het zonnetje in die bedoel ik ;)
Alleen die Kl30 ik ga er vanuit dat daarmee die klem 30 bedoelt word in 8 waar die zou moeten zitten zit geen zekering zoals te zien is op mijn foto
6 januari 2013 om 17:32 #18089699Heb je ook de rest van de zekeringen nog geprobeerd?
Of ben je na nummer 24 gestopt met proberen?Maar volgens mij heb je het verkeerde schema er bij hoor, er staan er meerdere in zon boekje.
Op je foto heb je namelijk een stel hoofdzekeringen aan de rechterkant van de kast. En in het boekje zitten ze daar niet op het plaatje….
En 24 is daar je dimlicht…..??
6 januari 2013 om 18:04 #18089700-offtopic @dunjatamara how how… laten we niet gaan :argue !
Bedoel het helemaal niet negatief hoor :angel , wil je ook helpen maar ik kreeg, na het hele verhaal gelezen te hebben, de indruk dat je het niet helemaal begreep…
en ja daar heb je gelijk in, daarvoor dient het forum idd. :thumb
mijn excuses,
zand erover er terug on topic?
groeten
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.