Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Accu volgende dag weer leeg….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2012 om 15:44 #17254049
Tijdens die enorme sneeuw een paar weken geleden, viel onderweg de radio uit deden mijn ruitenwissers het niet meer zo best verlichting etc en kon ik de auto niet meer starten de accu was helemaal leeg.
Andere accu erin gezet en na 20km ermee gereden te hebben in de stad was de accu weer leeg.
Ik dacht dan is de dynamo vast kapot, maar toen ik een nieuwe wou kopen zeiden ze me dat ik beter even langs kwam met de auto.
Dus ik ben daar langs geweest en hebben ze de boel gemeten, volgens de beste man waren de accu en dynamo prima en zou alleen de vsnaar strakker moeten en aangezien het een vrij nieuwe snaar was kon een kortere ook de oplossing zijn.De vsnaar staat nu zo strak aangespannen zoals ze bij dat bedrijf gezegd hadden.
Gisteren nadat de auto een week stil gestaan had met kabels gestart en een kleine 40km gereden (20 heen 20 terug) en toen ik weer weg ging geen probleem met starten ook niet toen ik getankd had.
Ook slipte de snaar niet wat die wel deed toen we bezig geweest zijn met de massakabel vervangen zonder verbruikers liep de motor normaal maar met verbruikers hoorde je de snaar slippen.Toen ik net mijn auto wou verplaatsen startte die helaas weer niet.
Wat kan het nu nog zijn?
Heb ik er te kort mee gereden en had ik meer km’s moeten maken om bij te laden?
Het lijkt mij toch dat die dan sowieso iets bijgeladen moet hebben?
Ik heb gister voornamelijk op een 80km weg gereden.En de oude accu zou ik het daar nog mee kunnen proberen?
Of hadden ze bij dat accu/dynamo bedrijf ongelijk en is mijn dynamo wel overleden :hmmz
:argue :swear :wtf Gek wordt ik er van!!!
31 december 2012 om 15:50 #18089651Klinkt inderdaad als een kapotte dynamo, maar heb je zelf geen beschikking tot een multimeter?
Dank kan je zelf op de accu meten spanning moet rond de 13,8-14,5V liggen zodra hij ver onder de 14 zakt is 100% zeker de dynamo kaduuk.
En dat slippen van de V-snaar kan duiden op te veel verbruikers zodra er te veel gevraagd wordt gaat de riem slippen.
Weet je zeker dat als je de auto weg zet alle verbruikers uit zijn? geen lekstroom?
31 december 2012 om 15:53 #18089652Nope heb er zelf geen, mijn buurman heeft laatst gemeten voor me, en daarna ben ik bij zo’n bedrijf geweest.
Die hebben ook gemeten en die man zegt ja hoor hij is prima kijk maar, volgens hem kon hij het ook horen aan de dynamo want die maakte zon geluidje dat die aan het laden was :hmmz31 december 2012 om 15:54 #18089654@dunjatamara wrote:
Nope heb er zelf geen, mijn buurman heeft laatst gemeten voor me, en daarna ben ik bij zo’n bedrijf geweest.
Die hebben ook gemeten en die man zegt ja hoor hij is prima kijk maar, volgens hem kon hij het ook horen aan de dynamo want die maakte zon geluidje dat die aan het laden was :hmmzhahah nee je kan aan de dynamo niet horen of hij wel of niet bij laad, dan denk ik toch aan een lekstroom of iets dergelijks kijk eens goed na of alles uit is ga in de auto zitten en luister of alles uit gaat misschien ratelt er nog iets.
Maar door je verhaal te lezen kan ik bijna wel 100% zeker zeggen dat het je dynamo is want met een nieuwe accu 20km rijden met een goede dynamo kan het niet zijn dat de accu weer leeg is.
31 december 2012 om 15:57 #18089653Ik heb alles uit staan zelfs de kachel de radio heb ik het frontje eraf, gisteren heb ik de kachel ook uitgelaten tijdens het rijden.
Als de auto uit was en dan ging meten dan was de spanning wel goed in elk geval.
De snaar slipte niet meer nadat we die op het allerstrakste gezet hebben dus dat kan kloppen dat dat niet goed was en dat die daardoor niet laadde.
Maar dat is nu wel in orde. ;)
31 december 2012 om 15:59 #18089655@dunjatamara wrote:
Ik heb alles uit staan zelfs de kachel de radio heb ik het frontje eraf, gisteren heb ik de kachel ook uitgelaten tijdens het rijden.
Als de auto uit was en dan ging meten dan was de spanning wel goed in elk geval.
De snaar slipte niet meer nadat we die op het allerstrakste gezet hebben dus dat kan kloppen dat dat niet goed was en dat die daardoor niet laadde.
Maar dat is nu wel in orde. ;)
Meet de spanning is met een aantal verbruikers aan.
Kan eventueel ook nog een massa probleem zijn controleer de massa eens.
31 december 2012 om 16:05 #18089656Het was geen nieuwe accu hoor een andere accu om uit te testen of de accu wel echt het probleem was en niet de dynamo ;) Dus ik dacht nog misschien niet gek dat die weer leeg was omdat die snaar te slap stond.
Maar toen die weer leeg was, ben ik naar dat bedrijf geweest, die man zei echt dat je aan een bepaald geluid kon horen dat hij aan het laden was dat kon hij horen :jerry
Nu staat alles goed gespannen is de massakabel vervangen, nu slipte de snaar niet meer met verbruikers.
En heb ik gisteren gereden van Apeldoorn naar Brummen ben ik even op bezoek geweest en ben ik weer terug gereden naar Apeldoorn toen starte de auto prima, alleen nu na een nachtje en halve dag stilstaan is de accu weer leeg.Ik denk idd zelf ook dat de dynamo gewoon kaduuk is maar dat http://www.hoegenelektro.nl/” onclick=”window.open(this.href);return false; dan weer wat anders zegt snap ik er helemaal niks meer van :cry
31 december 2012 om 16:08 #18089657Meten wat ie laadt met lopende motor, als dat in orde is heb je gewoon een lekstroom.
31 december 2012 om 16:16 #18089658Zou gewoon is langs gaan bij een garage in de buurt, dat bedrijf lijkt mij niet erg betrouwbaar als ze al zeggen dat je aan de dynamo kan horen of deze bijlaad :jerry
Idd doen wat Fearless zegt spanning moet tussen de 13,8-14,5 volt liggen zo niet dynamo anders lekstroom.
31 december 2012 om 16:21 #18089659Thanks mannen!!!!
Ik ga woensdag meteen maar weer eens ergens langs!
Voor nu een goede jaarwisseling!
31 december 2012 om 16:24 #18089660Jij ook een goede jaarwisseling.
31 december 2012 om 16:31 #18089661welke astra heb je?
weet namelijk niet als het bij de f en g en zo het zelfde is ;)van de f weet ik het uit eigen ervaring, ergens denk ik dat de g het zelfde is.
als je je auto op contact zet, gaat je acculampje dan wel branden?
zo niet, druk daar eerst ff een ander lampje in.bij die rooie astra heeft het mij nooit problemen gegeven, maar wim v6 zag een foto van mijn dash en zag dus dat mijn accu lampje daar niet brande.
hij heb me toen uitgelegd waarom ie het wel moest doen.
dat lampje heeft namelijk de werking als een soort zekering, vanaf dat lampje gaat je dynamo de accu bij laden.
brand je lampje niet, dan laad je accu ook niet.mijn huidige astra had laatst ook een lege accu, had wel gezien dat dat lampje niet brande maar nooit bij na gedacht.
dynamo door gemeten, die gaf stroom, wel minder dan hoort, maar hij lade wel bij op zijn manier.
tsja, toen schoot mij het lampje dus ff te binnen.
lampje in me dashboard vervangen, nog geen problemen weer gehad ;)beetje lang verhaal misschien, maar denk dat het zo wat duidelijker is dan wanneer ik alleen zeg dat waarschijnlijk je lampje kapot is ;)
31 december 2012 om 17:35 #18089662@soepkiepe wrote:
welke astra heb je?
weet namelijk niet als het bij de f en g en zo het zelfde is ;)van de f weet ik het uit eigen ervaring, ergens denk ik dat de g het zelfde is.
als je je auto op contact zet, gaat je acculampje dan wel branden?
zo niet, druk daar eerst ff een ander lampje in.bij die rooie astra heeft het mij nooit problemen gegeven, maar wim v6 zag een foto van mijn dash en zag dus dat mijn accu lampje daar niet brande.
hij heb me toen uitgelegd waarom ie het wel moest doen.
dat lampje heeft namelijk de werking als een soort zekering, vanaf dat lampje gaat je dynamo de accu bij laden.
brand je lampje niet, dan laad je accu ook niet.mijn huidige astra had laatst ook een lege accu, had wel gezien dat dat lampje niet brande maar nooit bij na gedacht.
dynamo door gemeten, die gaf stroom, wel minder dan hoort, maar hij lade wel bij op zijn manier.
tsja, toen schoot mij het lampje dus ff te binnen.
lampje in me dashboard vervangen, nog geen problemen weer gehad ;)beetje lang verhaal misschien, maar denk dat het zo wat duidelijker is dan wanneer ik alleen zeg dat waarschijnlijk je lampje kapot is ;)
Weer wat geleerd :thumb
31 december 2012 om 18:10 #18089663het lampje dient bij de Astra-F als Voorschakelweerstand, hierdoor krijgt de dynamo een kleine startspanning om te gaan laden (diodeplaat en spoel).
meestal gaat de dynamo wel laden, maar pas bij 4500 toeren..
Willem
31 december 2012 om 18:16 #18089664Jah klopt ook nog, die moet je eerst een dot gas geven voordat ie normaal laad.
ook wel eens gezien.
31 december 2012 om 18:27 #18089665@wim-v6 wrote:
het lampje dient bij de Astra-F als Voorschakelweerstand, hierdoor krijgt de dynamo een kleine startspanning om te gaan laden (diodeplaat en spoel).
meestal gaat de dynamo wel laden, maar pas bij 4500 toeren..
Willem
alleen bij de f? of bij de g ook?
misschien voor de topic starter wel ff handig om te weten.
ik weet het namelijk zelf niet ;)31 december 2012 om 18:27 #18089666haha, ga mij nou niet vertellen hoe een ouwe Opel werkt haha.. :jerry :jerry :jerry
Willem
31 december 2012 om 18:28 #18089667Bij de Astra-G werkt dit anders, deze heeft een weerstand in de teller, maar alsnog kunt u controleren of het lampje (= een led, en kan je zo niet vervangen) juist werkt.
Willem
1 januari 2013 om 16:35 #18089668Astra F 93, het acculampje brand wel als je m contact zet ;)
Lekstroom hoe kom ik er dan achter wat er lekt?
Ik zou eerst dat proberen uit te sluiten, aangezien de accu leeg was, na starten met kabels ik na een paar km ben gaan tanken en de auto gewoon weer starte, en nadat ik bij mijn moeder geweest was ook gewoon zonder probleem starte, pas de volgende dag was die weer leeg, dan klinkt lekstroom ook wel erg aannemelijk, en uiteraard blijf ik natuurlijk hopen op iets makkelijk te verhelpen.
Moet ook nog voor de apk deze maand en de corsa heeft al 350e gekost voor de apk afgelopen maand, zit niet zo te wachten op hele hoge kosten :vertag
1 januari 2013 om 16:47 #18089669Lekstroom kan je meten door de Min pool van je accu los te gooien en dan met een multimeter tussen de min pool en de massa klem te meten met de ampere stand als je geen lekstroom hebt zal de amperage rond de 0,20A zitten is het hoger dan heb je lekstroom.
Als je nu wil weten wat er “lekt” zou je één voor één de zekeringen van verschillende componenten eruit moeten halen en kijken of de lekstroom zakt.
1 januari 2013 om 17:15 #18089670Maar als ik dan zekeringen eruit haal en de lekstroom zakt hoe weet ik dan waar die zekering die de lekstroom opheft voor dient? :hmmz
1 januari 2013 om 17:23 #18089671En ik lees net hier in een topic die ik hieronder naar voren zag komen dat iemand oo eens de accu leeg had door de radio….
Die de telefoon maar bleef zoeken……..
Laat ik nou ook zo’n blauwetandgeval erin hebben zitten!
Die er ook maar eens uit halen zien of het helpt!1 januari 2013 om 17:26 #18089672@dunjatamara wrote:
Maar als ik dan zekeringen eruit haal en de lekstroom zakt hoe weet ik dan waar die zekering die de lekstroom opheft voor dient? :hmmz
Staat er geen plaatje op je zekering kastje? en anders even google raadplegen deze weet meestal wel raad, of je handleiding die bij de auto zit.
1 januari 2013 om 17:27 #18089673Vergeet niet dat een loodaccu als deze helemaal leeg is dat deze dan 33% capaciteit kwijt raakt.
Dit wil zeggen dat als je accu leeg was en als je hem dan oplaad je van de bv 50A je nog maar 33A overhoud
Gaat hij nog een keer leeg heb je nog maar 33% van 33A over. Enz enz. Dus je accu is Veel sneller leeg!
Koop anders bij de bouwmarkt een mulimeter voor een paar euri’s dan kun je zo veel meten als je wil, zet er event. De waarde’s hier neer dan kan iedereen meedenken. ;)4 januari 2013 om 13:41 #18089675Ik heb dit geval gekocht, kan ik hiermee de accu meten?
Voor ik de doos open maken en ik 15e weg heb gegooid :sleeping -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.