Accu vervangen?

Forumindex Forums Modellen Astra Accu vervangen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18554253
    52Frans17
    Deelnemer
      Lid sinds:
      18 February 2024

      Hallo, ik ben in het bezit van een Astra J cosmo 2012, 140 pk.

      Ik merkte de laatste tijd dat het starten net wat langer duurder dan normaal.

      Na smorgen een keer gemeten te hebben gaf de volt meter 12,04 V aan.

      In het instructieboekje gekeken te hebben hoe een accu te vervangen, kwam ik het volgende tegen:

      Het display zou aan geven wanneer de spanning te laag was.

      Klopt dit en zoja bij welke spanning zou dan die melding moeten komen?

      Frans

       

       

      #18554325
      astrid_fahrer
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 March 2010

        Ik heb een aantal maanden geleden bij mijn Astra J 1.4T ook de accu vervangen. Die had nog gewoon zijn normale 12V stilstaand en 14V bij rijden maar volgens de garage was de capaciteit van de accu nog maar 33%.

        Een melding heb ik nooit gehad behalve dat de start/stop functie niet meer werkte maar ook daar komt geen melding van.

        Als je merkt dat de auto langer nodig heeft om aan te slaan, kun je dan ook horen dat de motor bij starten ook wat langzamer/moeilijker rond draait alsof de accu al minder puf heeft?

        In de link hieronder kun je wel zien wat het display aangeeft dat de spanning te laag is:

        https://opel-forum.nl/forums/topic/display-melding-battery-spanning-laag/#google_vignette

        #18554327
        52Frans17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 February 2024

          astris_fahrer,

          Ik heb de accu inmiddels vervangen. De oude accu zou het met deze temperaturen het nog wel volhouden. Maar van de winter zul je zien dat op het verkeerde moment je een start probleem heb. Ik heb de accu nog 3 dagen aan een Ctek lader gehad, maar die kreeg hem ook niet meer vol.

          De accu is 12 jaar oud, dus mag het? Ik lees zo dat een gemiddelde accu maar zo,n 7 jaar mee gaat.

          Frans

          #18554331
          astrid_fahrer
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 March 2010

            Hallo Frans,

            Dan heeft de accu het perfect gedaan inderdaad. Het zal wel net zoals de mijn oude accu de originele van de eerste montage zijn geweest?
            Mijn gedachtengang was net zoals die van jou, beter nu vervangen en potentiele problemen voorkomen op een slecht moment.

            #18554334
            52Frans17
            Deelnemer
              Lid sinds:
              18 February 2024

              Was inderdaad de 1e accu.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.