Forumindex › Forums › Modellen › Astra › accu vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 februari 2012 om 19:33 #17245736
Hallo dan.Heb een vraag,van de week wilde de astra niet aan slaan,draaide tijdens starten wel goed rond(volgens mij)maar had net niet genoeg om aan te slaan.De dealer had de accu getest en werd direct door de tester afgekeurd.Dit was het zelfde apparaat dat ‘m met de wintertestdag goedkeurde en dus ook in de garantie kwam.Nou is mijn vraag,kan ‘t dan zijn dat er een bepaald amperage(goed gespeld?)moet zijn en dat dat zeer nauwkeurig moet zijn voor het aan laten slaan van een motor?Ik heb trouwens gewoon een nieuwe accu gekregen en doet het weer goed.Mvrgr Leo :ass
5 februari 2012 om 20:03 #17982688Volgens mij niet want veel mensen zetten een zwaardere accu in dan standaard is alleen maar handig dat je wat extra vermogen hebt bijvoorbeeld als je een beetje muziek in de auto hebt ingebouwd of met airco enzo.
Ik zelf heb een diesel waar ik een 72AH accu in heb liggen. Diesels hebben altijd een zwaardere ivm voorgloeien.
5 februari 2012 om 20:21 #17982687Zwaarde accu kan, heb ik in mijn auto ook zitten, er zijn wel marges voor.
De onderdelen boer kon mij vertellen tot hoe er ik veilig kon gaan, weet niet waar hij de “wijsheid” vandaan heeft, maar na wat typewerk in de computer zei hij wat ik kon plaatsen5 februari 2012 om 21:08 #17982689Je kan als regel nemen, evenveel Ampere voor de batterij als de dynamo geeft ,
dus met een dynamo van 65amp, kan je een batterij van 65 amp nemen ( binnen de afmetingen
die erin kunnen ) bv: in mijn Ascona kan een 45 ,55 en 62 amp batterij met dezelfde afmetingen !6 februari 2012 om 18:04 #17982690Ik heb een 55 en een 80Ah accu samen op 1, 70 Amp dynamo staan, Gaat prima…
Willem
6 februari 2012 om 18:17 #17982691Ik heb mij altijd laten vertelen stel dat je een dynamo hebt van 65amp en je plaatst een accu van 72AH, dat er niks kan gebeuren maar de dynamo kan alleen de accu niet helemaal voor de 100% opladen. Of klopt deze informatie niet?
6 februari 2012 om 18:36 #17982692nee hoor, gaat om de laadspanning, als die boven de 13volt blijft is het goed…
Willem
7 februari 2012 om 18:45 #17982693De Ah (Ampère hour) die achter de waarde staat geeft aan hoeveel lading de accu gedurende een uur kan afgeven. In werkelijkheid wordt niet uit gegaan van 1 uur, maar van meerdere uren en wordt dit omgezet naar Ampère per uur. (maar dit laatste weet ik niet meer zeker)
Thijs
7 februari 2012 om 21:13 #17982694Klopt.
Inhoud staat ook op de Accu, mijn Accu is 72Ah, en 800A inhoud
Willem
7 februari 2012 om 21:28 #17982695ik heb 45 ah, wanneer ik mijn achterruit verwarming aan zet hoor ik dat de motor zwaarder gaat lopen :agent
als mijne het begeeft komt er zeker een zwaardere op ;)7 februari 2012 om 21:39 #17982696dan nog gaat de motor zwaarder draaien, omdat het vermogen van de achteruitverwarming en andere verbruikers vanaf de dynamo moeten komen, Accu is puur voor starten, en verder alleen een Buffer.
Willem
8 februari 2012 om 20:02 #17982697juist, en een zwaardere accu met een normale dynamo heeft alleen langer nodig om op te laden, dus ook ideaal als je altijd erg korte ritjes maakt,
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.