Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Accu loopt leeg dmv radio/dashbordverlichting.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 januari 2012 om 11:15 #17245300
Goedemiddag allemaal,
Ik heb een vraagje of iemand hier iets toevallig wat meer van weet want ik heb met mijn auto een vreemd probleem.
Mijn (opel corsa 1.2 twinport) z’n accu loopt elke dag langzaam leeg en elk weekend is ie helemaal leeg waardoor ik ‘smorgens maandag vroeg moet starten met kabels en eventjes rijden zodat ie weer wat stroom heeft, elke ochtend/als ik klaar ben met werken merk ik al dat ie moeite heeft met starten doordat er weinig stroom over is in de accu maar dit gaat telkens net.
Ik heb een beetje gekeken wat het heeft kunnen zijn en mijn conclusie is als ik mijn sleutel uit het contact haal blijft mijn radio gewoon aan staan. ik krijg hem gewoon ook niet meer uit! ik heb het proberen op te zoeken in me boekje en het enige wat ik daar uit kan halen is dat het automatisch uit moet gaan of na 1 uur uit moet zijn, uit zichzelf. Ik heb tevens geprobeerd oplossingen hiervoor te zoeken maar heb er weinig uit kunnen halen. in het boekje stond dat je de radio aan kan laten staan dmv je instellingen aan te passen in het menu van de radio (ik heb hier nooit aan gezeten) en heb dus geprobeerd te kijken of dit het probleem was. Daarbij kwam ik ook direct er achter dat ik het menu niet in kan komen omdat mijn schermpje van me radio vast blijft staan op datum, tempratuur buiten. ik kan wel van radiozender veranderen, maar kan dit niet zien op mijn beeldscherm ik ben in principe blind als ik van zender wissel. Op mijn stuur werken de knoppen voor me radio ook niet. echt alleen bij de radio zelf. Ik heb wel een Parrot in me auto zitten met mp3 aansluiting die het wel gewoon goed doet. Ik denk dat er misschien kortsluiting zit tussen die kabel van de parrot en mijn radio dat het er door vastloopt/niet meer uit wil gaan. Iemand misschien eerder met dit probleem gekampt of gehad? ik ben zelf echt radeloos!Bij voorbaat dank,
15 januari 2012 om 11:23 #17974929Parrot kan wel storen op de radio.
er zijn ook radio’s van OPEL welke het probleem hadden dat ze aan bleven staan door een softwarefout.
Willem
15 januari 2012 om 11:32 #17974930Ik denk dat een goede accu een normale radio wel een maand of langer kan voeden.
Als het zo snel gaat dan is of je accu naar God toe of er staat iets anders veel stroom te trekken.
Bijvoorbeeld een verwarming .
Achterruit , stoel , etc.
Trek er elke dag eens een zekering uit beginnend bij je radio , dan achterruit enz. en elimineer stukjes auto waar het kan zitten.15 januari 2012 om 11:35 #17974931Ik lees net dat je autoradio helemaal niet meer uit wil.
Dat lijkt idd op een “sluiting” .
Hij maakt ergens contact waar dit niet hoort.Kijk eens of al je pinnetjes van je ISO stekker nog recht zijn.
15 januari 2012 om 11:47 #17974932Misschien een beetje domme vraag maar ik ben zwaar slecht technisch met autos ^^
waar kan ik deze iso stekker vinden?15 januari 2012 om 11:51 #17974933Wat voor radio heb je in de auto??
Willem
15 januari 2012 om 11:59 #17974934volgens mij is dit de standaard radio? heb echt geen idee.
(foto heb ik opgezocht is niet van mijn auto maar de radio is exact hetzelfde)15 januari 2012 om 12:02 #17974935@Xavvy wrote:
Misschien een beetje domme vraag maar ik ben zwaar slecht technisch met autos ^^
waar kan ik deze iso stekker vinden?Dat is de stekker die aan je autoradio zit en naar de stekker van de auto (kabelboom).
Je zal dus je radio er uit moeten halen en dan zie je hem eigenlijk al zitten.
Of zit alles op andere wijze vast ?
Ook moeten deze stekkers makkelijk in elkaar schuiven tot aan de klik.
Lukt dit niet dan nooit geweld gebruiken……
Soms heb je een verloop snoertje nodig,dit verschilt per radio.http://www.google.nl/search?hl=nl&safe=off&site=&q=iso+stekker+autoradio&oq=iso+stekker&aq=0&aqi=g10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=1467l5926l0l8284l11l11l0l4l4l0l215l1096l1.3.3l7l0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
15 januari 2012 om 12:05 #17974936Trek de zekering van de radio er eerst eens uit en kijk of het probleem blijft bestaan.
15 januari 2012 om 12:18 #17974937ik heb zojuist de zekering er uit gehaald, aangezien de accu leeg is kan ik niet 1,2,3 kijken of dit natuurlijk het probleem is. ik hoor wel als ik in de auto zit een constante tik van iets ook nadat ik de zekering er uit gehaald heb. misschien heeft het iets met het probleem te maken?
15 januari 2012 om 12:35 #17974938constante tik kan zijn van de achterruitewisser als je die hebt zitten (het relais ervan die je hoort aanslaan en afslaan ) of van de knipperlichten die kunnen het soms ook hebben als de hendel al wat last heeft van slijtage dan kan die bv contact blijven geven aan je knippers maar daarom zie je ze nog niet branden.
Misschien ook van deze eens de zekering uittrekken zal je normaal direct horen of het tikken weg is.Die laatste heb ik zelf al meegemaakt en heb ik lang mogen naar zoeken. Enkel na lang zoeken een nieuwe hendel voor de knipperslichten erin gestoken toen ik wist dat dit het probleem was en daar was het ook mee opgelost.
15 januari 2012 om 12:57 #17974939voor de tikken heb ik de oplossing niet gevonden, ik heb de zekering van de ruitenwisser achter er uit gehaald hield het niet bij op, zekering gelijk kwijt geraakt, >.< stomme hulpdingetje hebben ze niet erbij zitten helaas, maar die van de knipperlichten kan ik niet vinden. hopelijk is mijn probleem verholpen door de zekering van de auto er uit te halen, is het toevallig mogelijk te rijden zonder zo een zekering?
PS: voor de iso stekker, die radio heb ik geen idee hoe ik die los moet krijgen zonder hamer. dus ik blijf er maar van af :P
15 januari 2012 om 13:32 #17974940Toch es luisteren waar dat tikken vandaan komt.
Vroeger gingen die oude analoge klokjes ook best tekeer…….
Je zal echt moeten elimineren.
Stap voor stap kijken waar het probleem zich kan bevinden.Wat de uitbouw van de radio betreft.
Rij ff langs een Automat of zoiets.
Die trekken hem er zo uit en met wat mazzel helpen ze je ook nog voor niks.PS. normaal gesproken kan je gewoon de auto gebruiken zonder radio zekering.
Maar test ff of je lampen ed. het normaal doen.15 januari 2012 om 16:14 #17974941Is dat een CD30 / CD70??
zo ja, dan heeft deze radio geen Geschakelde +
Willem
15 januari 2012 om 16:57 #17974942Het kan natuurlijk altijd zijn dat je radio is gaan hemelen.
Als je zelf nooit in het dashboard bent geweest en alles is origineel……
Sluiting in elektronica is altijd mogelijk.
Hoe zit dat met die papegaai dan ?
Hoe is die aangesloten ?
Was het daarvoor wel ok ?
Graaf ff in je geheugen….
Wat heb je veranderd aan de auto ?15 januari 2012 om 17:39 #17974943Effe over deze radio’s
Dit zijn Can-Bus gestuurde radio’s en gebruiken geen geschakelde + voor het aan en uitschakelen bij Contact.
Deze worden daarvoor voorzien van digitale informatie..
Willem
6 februari 2012 om 20:32 #17974944Beste Opel liefhebbers,
Ik Ben sinds vorig jaar ook een trotse Opel liefhebber,
Ik heb een Astra H uit 2004.Sinds twee weken gaat de radio in mijn auto sporadisch aan,
Of de auto nu loopt en ik zet hem handmatig uit (door een druk op de knop)
Hij gaat vanzelf weer aan.
Maar ook als er geen contact meer op zit en de auto afgesloten is begint hij te spelen. (ook ‘s nachts) hij trekt zo dus ook de accu leeg.De Opel dealer heeft hem onderzocht en wist geen oplossing behalve een nieuwe radio.
Iemand van jullie een idee?
Een cd erin of juist eruit laten zoals ergens anders als oplossing werd aangereikt werkte helaas ook niet!Mijn ideeën zijn op dus op moment zekering eruit en geen muziek meer.
Alvast bedankt!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.