Accu loopt leeg

Forumindex Forums Modellen Astra Accu loopt leeg

• Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Spacejam
    Deelnemer

Bij mijn opel astra h uit 2005 heb ik een probleem met de accu, telkens loopt de accu een beetje leeg waardoor die s’ochtends op 11.4V staat. De accu en dynamo zijn beide vervangen, de dynamo geeft een laadspanning van 14.3V. Tevens heb ik de auto doorgemeten op lekspanningen maar dit is niet het geval, in rust gaat er 0,01A doorheen, niks schokkends dus. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn van het leeglopen?

midnight black
      Deelnemer

Is 14.3v niet een beetje veel laadspanning?

b07

laadspanning tussen de 13,8 en, 14,4 is normaal, ik heb zelf ook 14,4 volt laadspanning.

rij je soms veel kleine stukjes?

zeker nu het wat kouder is gaat de accu wat sneller leeg, ook als de auto gewoon stil staat, starten met lichten en, radio aan rijden kost allemaal energie wat niet voldoende word bij geladen in een paar km .

Spacejam
          Deelnemer

Ik rijd gewoon lan grote een stukken. Als ik hem wegzet staat de spanning ook op ~12,4V. Gedurende de nacht gaat hij naar ~11.4V

b07

bij mij staat die ‘s ochtens op 11,6 volt maar ik rij wel veel kleine stukjes, heb er ook nog nooit problemen mee gehad, start altijd

Juffer1
              Deelnemer

Een accu levert geen spanning maar capaciteit.
                Wanneer de klemspanning naar beneden gaat is het best mogelijk dat de capaciteit (stroom) juist toeneemt.

Als je aangeeft dat je accu leegloopt dan maak ik daaruit op dat de auto niet meer start omdat er geen vermogen meer inzet ? Uit je verhaal maak ik echter niet op dat je s’morgens niet meer kan starten ?

Dat je klemspanning 1V zakt zie ik nou niet als een heel groot probleem..

Spacejam
                Deelnemer

Na twee dagen merk je dat de startmotor aanzienlijk langzamer rond draait. Een lagere accuspanning is toch een indicator dat de accu aan het leeglopen is?

b07

ja dat klopt mij startmotor draait ook iets langzamer als me accu op 11,4 volt staat.

heb een mooi tabel gevonden:

zitten je accu polen goed vast en, zit er geen troep tussen?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.