Forumindex › Forums › Techniek › Elektrische problemen › Accu loopt leeg…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 juli 2010 om 18:58 #17223175
Ik heb iets vreemds,
Tigra, met een c20ne.Nieuwe dynamo, nieuwe accu.
Centrale vergrendeling met alarm (aftermarket).
De accu loopt steeds langzaam leeg.
Ben net aan het meten geweest, maar zie nix raars.Stroom verbruik wanneer de auto zonder alarm staat is 0.02 – 0.03 Ampere. In mijn ogen heb je altijd iets lekstroom althans wat ik meet bij de twingo die we hebben staan met ook aftermarket alarm pakt ie evenveel als de tigra..
stroomverbruik met alarm ingeschakeld is 0.06 ampere..
nadat de accu is opgeladen met een losse lader had ik vanaf de dynamo een laadstroom van 4,5- 4,7 ampere welke later netjes afzakte naar 3 ampere, vervolgens 2 ampere..
Dus dat werkt wel. tevens is de laadspanning constant 14.4 – 14.5 volt..
erg vreemd :hmmz
4 juli 2010 om 19:08 #17695819meet eens met de zekering van het alarm eruit
???
4 juli 2010 om 19:14 #17695820hebben we ook gedaan.
wanneer die eraf is dan is het 0.02 ampere. met zekering erin 0.03 ampere.Verder heb ik elke zekering stuk voor stuk verwijderd en kreng blijft die 0.02 / 0.03 ampere ‘lekken’..
4 juli 2010 om 19:26 #17695821dan kan hij nooit snel leeg raken , dit zijn normale waardes.
ik zou die accu terugbrengen,die is niet goed
4 juli 2010 om 19:29 #17695822Ik had et ook met een accu. Een nieuwe GM accu zelfs…
nog een keer opgeladen gehad , maar zo weer leeg.
Nieuwe dr in en klaar4 juli 2010 om 20:42 #17695823zeker weten dat de nieuwe dynamo goed gemonteerd is?
vriend van mij had ook lekstroom bij zijn c20xe astra station. en achteraf bleek het te komen door het verkeerd monteren van de dynamo..
4 juli 2010 om 21:28 #17695824Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
zeker weten dat de nieuwe dynamo goed gemonteerd is?vriend van mij had ook lekstroom bij zijn c20xe astra station. en achteraf bleek het te komen door het verkeerd monteren van de dynamo..
Beste sebastiaan,
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb nu al ik weet niet hoeveel corsa,s en tigra,s omgebouwd en weet ik veel allemaal uitgehaald.
Een dynamo monteren lukt dan zeker wel..
Als je het verhaal leest zie je ook dat de dynamo wel bijlaadt, lijkt weinig maar de accu kwam net van de acculader af….4 juli 2010 om 21:29 #17695825Geen rare waardes gemeten dus.
dynamo kan inwendig ook kapot zijn, maar dan meet je dat ook weer terug….
ik zou de accu eens omwisselen en kijken wat er dan gebeurd.
meet voor de gein de accu eens los. komt die wel op de 12/13v? of blijft die rond 10/11hangen?
4 juli 2010 om 21:37 #17695826origineel gepost door corsaboy
Originally posted by sebastiaankadettcabriogsi
zeker weten dat de nieuwe dynamo goed gemonteerd is?vriend van mij had ook lekstroom bij zijn c20xe astra station. en achteraf bleek het te komen door het verkeerd monteren van de dynamo..
Beste sebastiaan,
Ik wil niet veel zeggen, maar ik heb nu al ik weet niet hoeveel corsa,s en tigra,s omgebouwd en weet ik veel allemaal uitgehaald.
Een dynamo monteren lukt dan zeker wel..
Als je het verhaal leest zie je ook dat de dynamo wel bijlaadt, lijkt weinig maar de accu kwam net van de acculader af….Ik weet dat je niet net komt kijken ;)
maar zelfs de beste kunnen een foutje maken,
en die dynamo van mijn kamaraad lade ook bij, alleen liep leeg, afhankelijk van hoe de Ko-borsteltjes stonden wanneer de auto stil stond.
maar goed, het kon wezen,
4 juli 2010 om 21:37 #17695827Als een accu al aan de acculader moet….dan is die al niet fris meer hoor. Ook al is het een nieuwe.
Vooral als een accu helemaal leeggetrokken is, rare dingen die accu’s4 juli 2010 om 23:05 #17695828ik denk ook de accu.. lekstroom is goed genoeg.. en koppel anders de dynamo (kabel) los..
stort de laadspanning niet in op toeren 20sec..?
ik heb het maar 1 keer mee gemaakt dat het aan de dynamo lag.. (na goed meten,) laadspanning was goed alles.. tot ik de snaar los gooide en de dynamo heel zachtjes ging draaien.. :o
wissel de accu en probleem is weg..(denk ik):jerry
13 juli 2010 om 19:42 #17695829die heeft hier nu een week gestaan zonder alarm.
starten en lopen..denk dat ik het alarm eruit ga slopen…
ellende ding13 juli 2010 om 19:49 #17695830Ik geloof nooit dat het door een verbruiker komt, 30mA lijkt me een mooie waarde, dan moet de auto vrij lang stil kunnen staan eer de accu leeg is. Ik denk net als velen hier boven dat het je accu is, ik zou een andere lenen en dat een paar dagen proberen.
13 juli 2010 om 19:50 #176958317 mA is een gebruikelijke waarde 30 mA niet
13 juli 2010 om 19:55 #17695832Ik heb meerdere auto’s gehad die rond de 20 á 30 zaten, en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ja één keer, toen ik 3 weken op vakantie was geweest met het alarm er op.
24 uur x 30mA is 720 mA, doe dit keer 10 dagen, dan ben je 7.2 A kwijt, dan lijkt het mij dat dat de auto nog makkelijk start. In de winter verlies je meer door de kou (of kom ik nou uit een ei?)17 juli 2010 om 16:52 #17695833Zelfde probleen gehad bij Omega. Alarm los en alles was opgelost.
BTW: Centrale deurvergrendeling verbruikt ook altijd, ontvanger staat altijd spanning anders kan deze niet reageren op ontvangen signaal. Eveneens verbruikt beveiliging van contactslot anders zou elke sleutel gebruikt kunnen worden.
17 juli 2010 om 17:02 #17695834Nog effe vergeten ook geheugen van radio blijft altijd onder spanning.
Normaliter moeten deze stromen niet zo groot zijn, maar zijn allemaal afhankelijk van de kwaliteit van de diverse aparatuur.
Dus niemand kan zeggen wat de “normale lekstroom” is.
Zoals je zelf al aangaf is je aftersale alarm voorzichtig gezegd, niet zo best.21 juli 2010 om 05:50 #17695835ja alarmsystemen kunnen rare dingen doen.. heb er helaas zelf vaak zat naar gezocht.. zijn vaak de oudere of habibabi alarmsytemen die storingen geven..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.